Ik heb in mijn huis een inpandige schuur en een bijkeuken met een deur naar buiten. Beide deuren zijn van het type 'Assura 800 met krurkvulling, brandwerend bekleed".
Die brandwerende plaat, daarvan heb ik geen idee wat voor materiaal het is. De deur naar buiten van de bijkeuken heeft achter een door de vorige bewoner provisorisch gebouwde 'isolatiewandje' van piepschuim gestaan en is nu helemaal beschimmeld. We gaan een nieuwe, fatsoenlijk voorzetwand laten plaatsen en dus wil ik het liefst die beschimmelde plaat eraf halen. Maar wat als het asbest is? Het huis is uit 1992, dus technisch gezien zou dat nog kunnen. Iemand die aan de hand van bijgevoegde foto's (andere deur, zelfde plaat) weet of dit asbest is? Het is in elk geval keihard spul, bijna steenachtig als je er tegenaan tikt.
:strip_exif()/f/image/j0dKcd5PtJ36EyJDql7haE6c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VZmRlDfHt20HNFZnoDnBXiuV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4m54UNQOcMDLj4npoDm3rB0n.jpg?f=fotoalbum_large)
Die brandwerende plaat, daarvan heb ik geen idee wat voor materiaal het is. De deur naar buiten van de bijkeuken heeft achter een door de vorige bewoner provisorisch gebouwde 'isolatiewandje' van piepschuim gestaan en is nu helemaal beschimmeld. We gaan een nieuwe, fatsoenlijk voorzetwand laten plaatsen en dus wil ik het liefst die beschimmelde plaat eraf halen. Maar wat als het asbest is? Het huis is uit 1992, dus technisch gezien zou dat nog kunnen. Iemand die aan de hand van bijgevoegde foto's (andere deur, zelfde plaat) weet of dit asbest is? Het is in elk geval keihard spul, bijna steenachtig als je er tegenaan tikt.
:strip_exif()/f/image/j0dKcd5PtJ36EyJDql7haE6c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VZmRlDfHt20HNFZnoDnBXiuV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4m54UNQOcMDLj4npoDm3rB0n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mo1eiW68XJZRC8Zgw0jgLjYt.jpg?f=fotoalbum_large)