Word, problemen met Opslaan Als

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edward3
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-02 21:35
Mijn vraag
Word. Ik werk offline en doe dus altijd 'Opslaan Als'. Het idiote is dat Word bij een nieuw op te slaan bestand automatisch in het vakjje naam een bestaand bestand zet. Als ik dan op Opslaan druk, overschrijf ik dus dat bestand. Ik wil dan een leeg vak zien, waar ik zelf een naam moet zetten. Dit is heel gevaarlijk, en het lukt me niet die rare gewoonte van Word te stoppen.

Wie heeft een goed advies?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Office 2016, Word
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..
Googelen, onder de opties bij Word gezocht

Even voor de duidelijkheid: dit gaat over Office 2016 niet 365. Als je bij Word offline versie op opslaan drukt wil hij naar de cloud, mnaar ik wil hyet lokaal opslaan. Dan kan alleen maar met Opslaan Als, en dat werkt dus heel vreemd en dreigt bestaande bestanden te overschrijven. Misschien om je naar 365 te pesten??

[ Voor 21% gewijzigd door Edward3 op 04-11-2023 16:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Beste is er qua gedrag rekening mee houden, maar ik snap het: we zijn gewoontedieren :P Geen mooie omwegen maar toch:

• Hoe begin je nieuwe bestanden? Als een docx: maak er een dotx van. Dan wordt opgeven van een filenaam afgedwongen bij opslaan.

• Als dat nog niet voldoende is: Verwijder Opslaan als-knoppen, schrijf een stukje VBA met het gewenste gedrag en maak daar een opslaan-knop van.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Normaal gedrag van Word zou moeten zijn, tenminste als je daadwerkelijk een nieuw bestand begint, bij 'opslaan als' er een naam komt te staan opgebouwd uit de eerste woorden in dat document. Als er steeds een bestaande bestandsnaam komt te staan, dan maak je geen nieuwe document aan of is mogelijk de normal.dot (standaard Word sjabloon) corrupt. In ieder geval het gedrag wat jij beschrijft is niet standaard voor Word.

De vraag is vervolgens hoe maak jij een nieuw document aan?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-07 15:06

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Wat hierboven gezegd is. Als je altijd 'opslaan als' gebruikt, dan doen je iets fout. Dat gebruik je in principe alleen als je een nieuwe versie van een reeds bestaand document wil opslaan.

En je kan niet per ongeluk overschrijven want je krijgt een pop up die je daar op wijst. Tenzij je blind op ja gaat klikken maar dan is het weer een gebruikersprobleem.

Hoe dit sowieso een issue bij jou is vind ik erg bijzonder.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

lijkt mij ook een (al dan niet bewust) gebruik van een template (zoals @_Dune_ al aangeeft) die kennelijk een paar woorden tekst bevat.

@Edward3 komt de voorgestelde bestandsnaam overeen met een standaard tekst in de header, body of footer van een nieuw document?

:twk