[Multi] Age of Wonders 4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

Topicstarter
AGE OF WONDERS 4

Rule a Fantasy Realm of your Own Design!
Powerful Wizard Kings have returned to the realms to reign as gods among mortals. Claim and master the Tomes of Magic to evolve your people, and prepare for an epic battle that will determine the ages to come.

Explore new magical realms in Age of Wonders’ signature blend of 4X strategy and turn-based tactical combat. Control a faction that grows and changes as you expand your empire with each turn. Experience an endlessly replayable experience, where each game adds a new chapter to your ever-growing saga.

Releasedatum : 2 mei 2023
Platform: PC, PS5, Series S/X
Website: https://www.paradoxintera...es/age-of-wonders-4/about

Filmpjes:

Craft your followers by combining bodily forms, societal traits and arcane powers.

Build anything from a clan of cannibal halflings to mystic moon elves, or recreate your favorite fantasy tropes.

See your people physically change as they morph into angelic beings, scions of chaos, or other arcane evolutions to face their enemies.

Seek glory through brutal domination, cunning alliances, or ultimate arcane knowledge, and write your legacy into the very fabric of the realm itself!

Every choice opens up new possibilities and tactical advantages; deep, multilayered strategy allows you to try new tactics or explore new powers at every turn.

Tactical turn-based battles bring your armies to life, showcasing their power in an environment shaped by your decisions. From skirmishes with roaming monsters to vast sieges with mighty armies, with the addition of a morale system and more features, every battle brings a fresh challenge.

Explore a new realm with each game - or create your own!

Challenge new variations and combinations of locations and features, from frozen wastelands ruled by ice queens to desolated ruins where dragons roam.

A new event system provides unexpected levels of storytelling for 4X games. See your decisions shape the world around you, from growing cities and roaming armies to world-warping magic effects.

The story doesn’t end with your victory or defeat!

Ascend your rulers to an in-game pantheon and unlock ways to further customize your experience.

Encounter your own creations as potential rivals or allies in subsequent games, and experience the next chapter in your own story!

—————————————————————

Zag nog geen topic, dus even eentje in elkaar geflanst. :+

Zelf heb ik m al in de pre-order, staat geïnstalleerd en wel op de Series X te wachten tot de release volgende week.

Andere mensen die deze nieuwe Age of Wonders gaan spelen?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Ik ga hem waarschijnlijk wel kopen.

Gisteren nog een uitleg gezien van dat je eigenlijk echt u eigen ras kunt maken met heel uitlopende dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Topicstarter
Reviews zijn er, 88 op OpenCritic.

https://opencritic.com/game/14350/age-of-wonders-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Deze avond dan maar pre-ordere wel de de gewone versie niet met season pass :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:49
Zojuist nog even snel gepre-ordered. Nu is het wachten tot 18:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Topicstarter
En streamers ook. Kan zomaar eens de beste strategy game in jaren zijn. :)

Deze werkdag gaat lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Had gehoopt hem al te kunnen downloaden deze morgen.

Maar dat ging niet en sinds ik verhuisd ben is men download snelheid om te 😭.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Gisteren toch nog even kunnen spelen.

Is wel zeer tof, enkel het spel opstarten duurt wel lang bij mij, maar eenmaal er in gaat alles vlot en amper laadtijden voor men save op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Topicstarter
Ik heb ook 2 uurtjes kunnen spelen, de beginner realm. Erg tof inderdaad! Wel heel veel opties en de tutorial is niet top, maar vogel het allemaal wel uit door gewoon te spelen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Mijn complimenten aan het team in Delft. Jullie hebben een topspel afgeleverd.

Is een succesvol Nederlands spel niet een frontpage artikel waard @WoutF @TijsZonderH ?

[ Voor 37% gewijzigd door TLLRS op 03-05-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
On_E schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:42:
Ik heb ook 2 uurtjes kunnen spelen, de beginner realm. Erg tof inderdaad! Wel heel veel opties en de tutorial is niet top, maar vogel het allemaal wel uit door gewoon te spelen. :)
Same ben begonnen met orc's barbarian dacht we gaan nog niet te zot doen int begin 8)7

Inderdaad er zit niet echt een tutorial in wordt vooral uitgelegd als je ergens op klikt wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:24
Als AOW-fan ga ik hem vanavond waarschijnlijk voor het eerst spelen.
Ik zie dat er een leuk ras is die me erg aanspreekt, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Topicstarter
Ook zin om verder te gaan, mijn ‘main’ hero ging dood toen ik gisteravond een tempel oid wilde overnemen, maar het gevecht nipt verloor.

Had wel al een 2e stad en een 2e hero, dus komt vast nog goed. Normaal gesproken zou ik opnieuw beginnen vanavond en gister als ‘test run’ hebben gezien, maar omdat je nu dus dingen vrijspeelt als je een game afmaakt ga ik dat dus maar doen ook, of ik nou win of verlies. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:07
Neoseer schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:08:
Als AOW-fan ga ik hem vanavond waarschijnlijk voor het eerst spelen.
Ik zie dat er een leuk ras is die me erg aanspreekt, dus ben benieuwd.
Ik mijn hoofd was dit "deze pensionado gaat age of wonders spelen"

Ik weet het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Topicstarter
En toen crashte het spel in turn 112.
Direct naar het XBox menu ook zonder melding en het vervelende was dat ik de save laadde en het daarna op precies hetzelfde moment weer gebeurde.

Hopelijk kan ik de game nog afmaken en anders begin ik toch maar opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:24
gupfishy schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:37:
[...]

Ik mijn hoofd was dit "deze pensionado gaat age of wonders spelen"

Ik weet het....
Hahaha pensionado dat nog lang niet, maar ik speel wel vanaf deel 1 idd.
Gisteren een prachtige sessie gehad. Wellicht vanavond weer verder met mijn Frog army!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
Inmiddels de tutorial realm gehaald en Story realm 1 + 2. Spel is echt heel goed. Beste 4x op de markt durf ik wel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:36
Gister erachter gekomen dat AOW4 was aangekondigd was en al uit is! Aardig wat uur in AOW-3 gestoken (Enig deel wat ik heb gespeeld) en de positieve reviews hebben mij overgehaald AOW4 aan te schaffen!

Nu uur of 5 erin zitten en tot nu toe zeer tevreden! Spel speelt soepel, veel customization en ziet er goed uit!
Moet wel zeggen dat ik (nog) niet echt goed ben maar hopelijk wordt dat beter door meer te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Iemand die de game op PS5 speelt? Hoe zijn daar de ervaringen op? Gisteren de game op Steam aangeschaft maar toch moeten refunden omdat mijn PC het net niet helemaal trekt, wil de game wel graag spelen maar ik lees weinig over de console versie en hoe deze zich verhoud tot de PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Topicstarter
De Series X versie is iig prima. Heb wel een paar crashes gehad, maar omdat er veel autosaves zijn niet echt last van gehad verder. En wel al een uur of 15 erin zitten inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Ik heb 'm afgelopen weekend voor de PS5 gekocht en even kort gespeeld.
Ziet er goed uit en (gelukkig) wat laagdrempeliger dan CK3, waar ik tot op heden nog steeds maar weinig snap van wat ik nou eigenlijk aan het doen ben :P
Flink wat uurtjes in Civ6 zitten en er zijn wel wat overeenkomsten, wat het ook iets makkelijker maakt.

Is er iemand die al die gevechten echt zelf doet? Ik heb het de eerste keer gedaan maar het gros laat ik sindsdien eigenlijk auto doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Topicstarter
JEightyFive schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:31:
Is er iemand die al die gevechten echt zelf doet? Ik heb het de eerste keer gedaan maar het gros laat ik sindsdien eigenlijk auto doen.
Zeker, vooral als de auto battle verloren ging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
On_E schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:33:
[...]

Zeker, vooral als de auto battle verloren ging. :)
Die heb ik nog niet gehad :P Dan zie ik het mezelf ook wel proberen idd.
Zo aan het begin zijn het allemaal vrij simpele battles in ieder geval.

1x een unit verloren in een monster den maar die werd vervolgens mooi vervangen door iemand uit die den :)

Edit:
Ik denk dat ik een nieuwe game ga starten. Men begint een beetje bij mijn voordeur te settelen. Ik denk dat ik teveel gefocused ben geweest op units de map over sturen en daarbij vergeten ben om outposts te maken.
Iemand tips over hoe ver van je stad je een beetje outposts neergooit?

[ Voor 25% gewijzigd door JEightyFive op 16-05-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
JEightyFive schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:35:
[...]

Die heb ik nog niet gehad :P Dan zie ik het mezelf ook wel proberen idd.
Zo aan het begin zijn het allemaal vrij simpele battles in ieder geval.

1x een unit verloren in een monster den maar die werd vervolgens mooi vervangen door iemand uit die den :)

Edit:
Ik denk dat ik een nieuwe game ga starten. Men begint een beetje bij mijn voordeur te settelen. Ik denk dat ik teveel gefocused ben geweest op units de map over sturen en daarbij vergeten ben om outposts te maken.
Iemand tips over hoe ver van je stad je een beetje outposts neergooit?
Hoeft echt niet ver te zijn. Je kunt gewoon de met de ene stad de ene richting op uitbreiden, met de andere stad de andere richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Topicstarter
https://store.steampowere...560831851793825?l=english

De developer aan het woord over de launch en wat komen gaat. Ziet er goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52
Ik kan het nergens vinden maar heb je bij combat ook terrain voordelen? Dus bv als een unit in een bos staat meer defense oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celeritas
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-08 22:59
TweakerVincent schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:58:
Ik kan het nergens vinden maar heb je bij combat ook terrain voordelen? Dus bv als een unit in een bos staat meer defense oid?
Dit is afhankelijk van de eigenschappen die de unit heeft. Simpelste voorbeeld is dat je over een hex die in brand staat kan lopen met een unit die Fire Immunity heeft en daardoor geen schade kan oplopen.

Zijn er al mensen die met DLC hebben gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:31
Zijn er nog Tweakers die dit spel spelen?

Ik heb het sinds vorige week ontdekt (en gekocht) en ben echt hooked! In het verleden heb ik mij goed vermaakt met TW Warhammer en Civ. En dit is voor mij soort van best of both worlds. Het ontdekken, de nerdie/fantasy setting waar ik gek op ben, bouwen en met name het gevoel van “one more turn” is geweldig.

Ik wil niet direct in de valkuil trappen van het kopen van dlc’s maar toch… zijn er aanraders/must buys?

Vanavond ook eens proberen om de game te streamen op m’n tv via Moonlight naar de goed verwarmde woonkamer (ipv zolder 😉) En dan eens kijken hoe het speelt met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
Jazeker! Ook met alle expansion passes. Spel is naar mijn mening onder de radar van velen, terwijl die o zo goed is!

en als je rondneust op de reddit pagina van aow4.. dan zul je zien dat die dlc's heeeeeul veel toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik heb het de laatste tijd even niet meer gespeeld, maar inderdaad ook veel plezier mee! Ik heb de laatste DLC niet geprobeerd, maar die uit de eerste expansion pass vond ik over het algemeen wel goed, ze voegen veel leuke nieuwe opties toe waardoor het niet spel snel saai of repetitief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:36
Chris7 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:50:
Ik heb het de laatste tijd even niet meer gespeeld, maar inderdaad ook veel plezier mee! Ik heb de laatste DLC niet geprobeerd, maar die uit de eerste expansion pass vond ik over het algemeen wel goed, ze voegen veel leuke nieuwe opties toe waardoor het niet spel snel saai of repetitief wordt.
Ja hetzelfd ehier, vorig weekend opgepakt en spijt dat ik het niet meer heb gespeeld haha.. Speelt zo heerlijk weg en ik heb constant just 1 more game tot ik ga slapen savonds...

Net succesvolle campaign gehad met mn nature dragon die de bird people aanstuurde.. nu met een eldritch lord(?) de gebieden overnemen. ik heb nog wel moeite met resource management en te zorgen dat ik niet achterloop met... alles vergeleken met de ai. Ik speel op easy wat ik kan winnen maar merk wel dat andere ai's soms echt al stuk verder zijn dan mij.
Pagina: 1