Ik heb een vreemd en irritant probleem in mijn setup. Laat ik eerst even vertellen wat ik allemaal gebruik:

Sony VPL-HW590es
Denon X3500h receiver
PC met AMD 6900XT videkaart (AMD 5900x met 32GB RAM) met gebruik van MPC-BE met madvr. Output= 4k op 24hz
Premiumcord extenders via CAT 7 (https://www.amazon.nl/-/e..._asin_title?ie=UTF8&psc=1)
Actieve HDMI kabel (4K @60Hz HDR, YUV4:4, 3D, ARC, CEC, HDCP 2.2)
Wanneer ik een film kijk vanaf mijn PC naar mijn projector, dan gaat het ongeveer 45 tot 60 minuten goed en dan volgt er een "HDMI signal loss" melding op de projector. Het beeld wordt dan voor 10 seconden zwart en daarna wordt het signaal weer opgepakt. Na deze onderbreking gaat het weer prima. Ik krijg mijn vinger niet op het probleem. Extra informatie:
* Wanneer ik een film of TV kijk vanaf mijn TV decoder of met de Nintendo switch speel, dan krijg ik nooit een signal loss
* Bij de signal loss verlies ik enkel beeld. Het geluid blijft het doen.
* Wanneer ik mijn PC monitor uitzet, dan krijgt de projector geen beeld. Ik moet mijn monitor aan laten en uitbreiden naar de Denon receiver.
* de AMD kaart staat op YCbCR 4:2:2
* Voltage swing en PreEmphasis settings verandert in AMD kaart (heeft geen effect)
Wat ik tot nu toe heb geconstateerd en geprobeerd:
* Andere HDMI kabels tussen PC en Premiumcord en receiver en Premiumcord
* HDCP uitgezet op mijn AMD videokaart
* Andere (oudere drivers geprobeerd op mijn 6900XT
* Andere HDMI poort op de projector geprobeerd
* Andere resoluties geprobeerd op de PC
* Premiumcord apparaten verplaatst om verstoringen met power kabels of andere apparaten te vermijden
* Diverse instellingen MADVR geprobeerd
* Power settings PC nagelopen
* Eco mode op PC monitor uitgezet
* Power saving settings op PC staan uit
* Aparaat op PC in slaap zetten na inactiviteit staat uit
* 8, 10 en 12 bits color instellingen geprobeerd in de AMD kaart software voor de projector
Wanneer ik ga googlen op dit probleem, dan krijg je de standaard oplossingen veel te zien, zoals kabel vervangen, apparaat wordt te heet (dat valt wel mee wanneer ik dat controleer).
Heeft iemand nog tips of instellingen die ik kan proberen?

Sony VPL-HW590es
Denon X3500h receiver
PC met AMD 6900XT videkaart (AMD 5900x met 32GB RAM) met gebruik van MPC-BE met madvr. Output= 4k op 24hz
Premiumcord extenders via CAT 7 (https://www.amazon.nl/-/e..._asin_title?ie=UTF8&psc=1)
Actieve HDMI kabel (4K @60Hz HDR, YUV4:4, 3D, ARC, CEC, HDCP 2.2)
Wanneer ik een film kijk vanaf mijn PC naar mijn projector, dan gaat het ongeveer 45 tot 60 minuten goed en dan volgt er een "HDMI signal loss" melding op de projector. Het beeld wordt dan voor 10 seconden zwart en daarna wordt het signaal weer opgepakt. Na deze onderbreking gaat het weer prima. Ik krijg mijn vinger niet op het probleem. Extra informatie:
* Wanneer ik een film of TV kijk vanaf mijn TV decoder of met de Nintendo switch speel, dan krijg ik nooit een signal loss
* Bij de signal loss verlies ik enkel beeld. Het geluid blijft het doen.
* Wanneer ik mijn PC monitor uitzet, dan krijgt de projector geen beeld. Ik moet mijn monitor aan laten en uitbreiden naar de Denon receiver.
* de AMD kaart staat op YCbCR 4:2:2
* Voltage swing en PreEmphasis settings verandert in AMD kaart (heeft geen effect)
Wat ik tot nu toe heb geconstateerd en geprobeerd:
* Andere HDMI kabels tussen PC en Premiumcord en receiver en Premiumcord
* HDCP uitgezet op mijn AMD videokaart
* Andere (oudere drivers geprobeerd op mijn 6900XT
* Andere HDMI poort op de projector geprobeerd
* Andere resoluties geprobeerd op de PC
* Premiumcord apparaten verplaatst om verstoringen met power kabels of andere apparaten te vermijden
* Diverse instellingen MADVR geprobeerd
* Power settings PC nagelopen
* Eco mode op PC monitor uitgezet
* Power saving settings op PC staan uit
* Aparaat op PC in slaap zetten na inactiviteit staat uit
* 8, 10 en 12 bits color instellingen geprobeerd in de AMD kaart software voor de projector
Wanneer ik ga googlen op dit probleem, dan krijg je de standaard oplossingen veel te zien, zoals kabel vervangen, apparaat wordt te heet (dat valt wel mee wanneer ik dat controleer).
Heeft iemand nog tips of instellingen die ik kan proberen?
Beauty is in the eye of the beerholder