M2 niet te zien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanE007
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 15:52
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe pc gemonteerd en heb mijn oude windows 10 behouden.

Mijn vraag
Ik heb 2ssd op sata 600 en een 2 keer een m2.

Nu ziet mijn asus Asus ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI 1 van de twee m2 slots niet.

Verder ben ik bezig om windows 11 te installeren, maar naar de installatie gaf hij 1 van de 2 SSDs niet weer. Na een keer opstarten en war "prutsen: zag hij hem wel in 1 keer.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ik heb de nieuwste firmware en ik heb al een andere m2 slot geprobeerd.

Edit: nu heb ik ook last van freezes is windows. Misschien toch handig om een fresh install te doen? Of kan ik dit ergens troubleshooten?

Alvast bedankt.
...

[ Voor 22% gewijzigd door ArjanE007 op 22-04-2023 14:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:34
Haal bij AMD de laatste moederbord drivers op en installeer deze: https://www.amd.com/en/support .

Hoe doe je de Windows 11 installatie?

Over de freezes. Kijk eens in de Windows Logboeken of je daar aanwijzingen vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanE007
Mijn excuses voor mijn topic waar het enige aan informatie aan mist. Deze heb ik in wat haast aangemaakt. Ondertussen heb ik een nieuwe windows 11 installatie gedaan en alle drivers geüpdatete. Denk hierbij aan de windows updates maar ook aan de chipset drivers e.d.

Alles lijkt nu goed te draaien. Ik heb de 2e SSD op een aparte sata kabel aangesloten en ook op een aparte groep op de voeding. Dit lijkt nu goed te gaan.

De M2 SSD (sata) die niet wordt gezien is een type met een B+M sleutel. Deze heb ik eruit gehaald en een 2TB 980 Rro M.2 NVMe geïnstalleerd. Deze wordt gezien en heb ik nu in gebruik.

Of de freezes weer terug komen kan ik op dit moment nog niet zeggen. Tijdens het installeren van alle update is zondag mijn PC twee keer gefreezed, maar na een 20 seconden ongeveer ging de PC wel vanuit zichzelf opnieuw opstarten. Zegt dit eventueel iets? Daarna heeft hij een aantal uren zonder freezes gedraaid.

[ Voor 5% gewijzigd door ArjanE007 op 25-04-2023 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:34
Geen idee waar de freezes vandaan komen. Bekijk de Windows eens en kijk of het iets ernstigs rapporteert op de momenten dat de freezes optraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanE007
Bedankt voor het reageren. Als het weer eens gebeurd zal ik even in de logs kijken.