Goedemorgen!
In 2019 heb ik bij GamePC een game computer gekocht om voornamelijk City Skylines en Planet Zoo te kunnen spelen. Bij grotere steden of dierenparken werd het spel wat trager, maar daar kon ik op zich mee leven. Echter nu is het probleem dat de games elke keer vastlopen, vrij snel na het opstarten of als ik net met een stadje of dierentuin begonnen ben. De hele PC loopt vast, zoomend geluid van de vastlopende audio. Ik moet de PC dan uitzetten handmatig en weer aanzetten. Zelfs als ik gewoon aan het werk ben met photoshop en spotify aan heb wil het nog wel eens kort haperen, maar loopt niet vast.
Dit zijn mijn specs;
- 2 x 24,5" iiyama G-Master Black Hawk beeldschermen
- 1x Stille koeler: Cooler Master H412R
- 1x GeIL ValueRAM 16GB DDR4-2133 geheugen
- 1x SSD 250GB Crucial MX500 harde schijf
- 1x 500 Watt Cooler Master voeding
- 1x MSI H310M PRO-VDH PLUS moederbord
- 1x NVIDIA GTX 1660 Ti 6GB grafische kaart
- 1x Intel® Core™ i5-9600KF - 6 Cores
- 1x Cooler Master Devastator 3
Ik ben een totale leek als het aankomt op deze techniek. De drivers houd ik up to date.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Te zwakke videokaart of processor?
Alvast bedankt! Groet, Jeff
In 2019 heb ik bij GamePC een game computer gekocht om voornamelijk City Skylines en Planet Zoo te kunnen spelen. Bij grotere steden of dierenparken werd het spel wat trager, maar daar kon ik op zich mee leven. Echter nu is het probleem dat de games elke keer vastlopen, vrij snel na het opstarten of als ik net met een stadje of dierentuin begonnen ben. De hele PC loopt vast, zoomend geluid van de vastlopende audio. Ik moet de PC dan uitzetten handmatig en weer aanzetten. Zelfs als ik gewoon aan het werk ben met photoshop en spotify aan heb wil het nog wel eens kort haperen, maar loopt niet vast.
Dit zijn mijn specs;
- 2 x 24,5" iiyama G-Master Black Hawk beeldschermen
- 1x Stille koeler: Cooler Master H412R
- 1x GeIL ValueRAM 16GB DDR4-2133 geheugen
- 1x SSD 250GB Crucial MX500 harde schijf
- 1x 500 Watt Cooler Master voeding
- 1x MSI H310M PRO-VDH PLUS moederbord
- 1x NVIDIA GTX 1660 Ti 6GB grafische kaart
- 1x Intel® Core™ i5-9600KF - 6 Cores
- 1x Cooler Master Devastator 3
Ik ben een totale leek als het aankomt op deze techniek. De drivers houd ik up to date.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Te zwakke videokaart of processor?
Alvast bedankt! Groet, Jeff