Water blijft doorspoelen - oud toilet

Pagina: 1
Acties:

• MarcFrance
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-04 02:07
Ik ben op dit moment op zoek naar een goedkope oplossing en zou liever niet het hele toilet vervangen.

Na gebruik van het toilet, als ik aan het touwtje trek om het toilet door te spoelen
de drijver (nummer 2) komt niet terug naar beneden en daarom blijft het water eindeloos komen tenzij ik de drijver handmatig naar beneden duw.

Ik heb geprobeerd YouTube-video's te bekijken, maar kon niets vergelijkbaars vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oct2aGKDL7JrP9FdjG3Abko8WAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFCTkoDHb52zQiwxGs4YI8i2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnyPndw_UqaEppjSMRT-YxL7eXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzZD2Eqgoetrs9s6UqCJaKm9.jpg?f=fotoalbum_large

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Haal de boel uit elkaar en maak het schoon. Er is een goede kans dat de bewegende delen nu te veel wrijving hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door TBTL op 22-04-2023 09:52 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarschijnlijk zit er kalk tussen. Dus eens met bovenstaande. Uit elkaar halen (is nog goed te doen ook vergeleken met zo'n inbouw ding), schoonmaken en ontkalken, en waarschijnlijk gaat het dan weer jaren mee.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-12 17:56
Fles azijn erin en even laten staan

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:25

ericplan

5180 Wp PV

Die witte plastic stang waar het rode touw door loopt en de klok aan hangt is er gewoon af te halen, dat zit geklemd. Dan kan je overal goed bij om het schoon te maken. Doe wel voorzichtig, want het plastic is oud en niet zo soepel meer.

A'dam PVOutput

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Kun je het ding niet vervangen door een laaghangend reservoir met spoelstop? Dit soort stortbakken zijn wel erg ouderwets en verspillen erg veel water.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
-beter niet-

[ Voor 89% gewijzigd door ImNotnoa op 22-04-2023 10:32 ]

Try SCE to Aux

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12 11:55
Idd goed schoonmaken zal een boel helpen. Kan zijn dat het te oud en broos aan het worden is.

Nieuwe hoge spoelbak ben je rond de 100 klaar moet je alleen zelf installeren.

Maar ik zou zelf ook kijken naar een toilet renovatie. Kost je wel wat maar dan kan je weer jaren mee.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1