Chrome OS Flex _ HP officejet pro x476dw blijft Z/W printen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil graag in kleur printen onder Chrome os, maar hoe

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel NUC celeron
Chrome OS-Flex
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gevonden dat dit een vaak gerapporteerd issue is, maar alle "oplossingen" doen het niet bij mij. Chrome OS Flex is natuurlijk relatief nieuw en net wat anders dan printen in de Chrome browser op windows. Chrome gebruikt natuurlijk niet echte drivers van HP, maar wat ik begrijp IPP

Windows print gewoon kleur
De preview is in kleur
ga ik naar de webinterface, dan lijkt ook alles gewoon goed te staan

...

www.casarodriguillo.com

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Onder water wordt er zeer waarschijnlijk CUPS gebruikt en er is een versie hiervan dat een bug heeft waarbij het hoe dan ook in grijstinten print. Kijk dus even welke versie er bij je ChromeOS Flex wordt gebruikt en welke ook alweer dit issue toont.

Het vervelende is, is dat ChromeOS net als Android aardig afgeschermd is qua cli mogelijkheden en de oplossingen die je vind voor Linux werken waarschijnlijk niet omdat je er niet bij kan. Maar daar zijn ook weer omwegen voor.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:54:
Onder water wordt er zeer waarschijnlijk CUPS gebruikt en er is een versie hiervan dat een bug heeft waarbij het hoe dan ook in grijstinten print. Kijk dus even welke versie er bij je ChromeOS Flex wordt gebruikt en welke ook alweer dit issue toont.

Het vervelende is, is dat ChromeOS net als Android aardig afgeschermd is qua cli mogelijkheden en de oplossingen die je vind voor Linux werken waarschijnlijk niet omdat je er niet bij kan. Maar daar zijn ook weer omwegen voor.
Thx, ik zal eens kijken. Maar wordt dat niet automatisch geüpdatet bij nieuwe versie?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pinin schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:00:
[...]

Thx, ik zal eens kijken. Maar wordt dat niet automatisch geüpdatet bij nieuwe versie?
Omdat ik het issue voor mijzelf op werk had opgelost of niet meer om geef, heb ik niet meer uitgezocht of en wanneer het was opgelost. En het is prima mogelijk dat er een bepaalde versie van software wordt meegeleverd en dat is 't.

Zie je Android telefoon bijvoorbeeld. Wanneer je updates hebt, heb je ook niet direct een nieuwere kernel. Afhankelijk van hoe de fabrikant er mee om gaat, kan je zelfs helemaal geen nieuwere kernel zien.

Commandline FTW | Tweakt met mate