Toon posts:

adsl full duplex of half duplex?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oftewel weet iemand met zekerheid of als je adsl hebt dat je als je upload dat je downloadsnelheid omlaag gaat?

Ik hoor namelijk van verschillende mensen verschillende antworrden, zelf zou ik zeggen full duplex, maar dat weet ik dus niet 100% zeker aangezien ik het zelf (nog) niet heb

Thx

Steven

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Half-Duplex

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ADSL

A-symmetrisch :) = Half-Duplex

They made me do it.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:25

Crusader

Arc Nature

Op zaterdag 01 september 2001 22:47 schreef Smoothy_ het volgende:
ADSL

A-symmetrisch :) = Half-Duplex
A-Symmetrisch wil in dit geval alleen maar zeggen dat de snelheid van uploaden niet gelijk is aan de snelheid van downloaden. Heeft niets te maken met Half- of Full-Duplex.
Maar ik kan je garanderen dat de downloadsnelheid met ca. 90-95% daalt als je de volledige upload-bandbreedte gebruikt om te uploaden.
Heb er zelf ook last van, dan kick ik die user van m'n FTP server en kan ik weer downen.

BTW Smoothy, gefeliciteerd met je 3000e post! :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Gardocki
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 23:00 schreef Crusader het volgende:

[..]

A-Symmetrisch wil in dit geval alleen maar zeggen dat de snelheid van uploaden niet gelijk is aan de snelheid van downloaden. Heeft niets te maken met Half- of Full-Duplex.
Maar ik kan je garanderen dat de downloadsnelheid met ca. 90-95% daalt als je de volledige upload-bandbreedte gebruikt om te uploaden.
Heb er zelf ook last van, dan kick ik die user van m'n FTP server en kan ik weer downen.
dat bedoel ik :) Als ik met Chello iets aan het uploaden ben, is het bijna onmogelijk om nog gewoon te surfen.

They made me do it.

• Crusader
  • Laatst online: 15:25

Crusader

Arc Nature

Zit je net te posten als ik mijn bericht nog even voor jou aanpas ;)
Nogmaals: gefeliciteerd met je 3000e post! :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Helsie
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 23:02 schreef Crusader het volgende:
Zit je net te posten als ik mijn bericht nog even voor jou aanpas ;)
Nogmaals: gefeliciteerd met je 3000e post! :)
Wat boeit het aantal posts nou???

Verwijderd

Half duplex..

en niet Omdat het de A van Adsl is :) en asymmetrisch :) maar omdat de modem op half duplex draait .. het moet overingens neit zo veel uit maken .. maar al sje problemen heb kan je dat problemen .. .moet werken:)

Hades,
Planet Internet Adsl Desk

• Unknown
  • Niet online
Voor downloaden met bv 150kb is wel 5-10kb upload nodig die dus gebruikt wordt door het tcpip protocol. Als ik dus met 15kb upload kan ik niet meer downloaden omdat ik dan geen 10kb upload meer vrij heb. Bij adsl lijkt me dit hetzelfde

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Conclusie: ADSL IS HALF - DUPLEX

Topic closed.

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

..weet iemand hoe dat bij Chello zit? Kan ik t beste voor Half of Full kiezen bij een Lancity modem?

spek pc, spek hifi, last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 11:17 schreef Unknown het volgende:
Voor downloaden met bv 150kb is wel 5-10kb upload nodig die dus gebruikt wordt door het tcpip protocol. Als ik dus met 15kb upload kan ik niet meer downloaden omdat ik dan geen 10kb upload meer vrij heb. Bij adsl lijkt me dit hetzelfde
Downloaden betekent toch alleen filet'jes binnenhalen? :? Je hebt wel effe upload nodig om de download aan te vragen, maar daarna zou het gewoon moeten gaan zou je denken.

Anyways, thx iedereen voor de upload naar deze post ;)

Verwijderd

Niet full duplex? Weten jullie het zeker?

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 00:33 schreef WiLdPhiR3 het volgende:
Niet full duplex? Weten jullie het zeker?
LOL

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
Op zondag 02 september 2001 11:23 schreef prenobe het volgende:
Conclusie: ADSL IS HALF - DUPLEX

Topic closed.
Da's dan een foute conclusie. Veel internetverkeer is bidirectioneel. Als iemand je upstream bandbreedte dichttrekt met bv een FTP sessie, dan hebben jouw requests moeite het net op te komen. Dan kun je nog zo'n hoge bandbreedte downstream hebben...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Tussen modem (ethernet) en computer/hub/switch is 10 Mbps half duplex, echter ADSL zelf is WEL full-duplex.
Telefoonkabel wordt immers gesplits in 3 delen,
1e deel (tot 4 Khz dacht ik) voor telefoonsignaal(pstn of isdn)
2e deel upstream adsl
3e deel downstream adsl

Elke download actie lijdt echter automatisch tot upstream, voor zowel het aanvragen van de data, als bevestiging van ontvangst. Afhankelijk van de pakketgroote heb je daar een x aantal % van je download ook als upload nodig. Dus als je upload voor 100% gebruikt wordt neemt automatisch je download snelheid af, aangezien de andere kant wacht met versturen van het volgende pakket totdat het een bevestiging krijgt van het vorige pakket.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Als ik iets ga uploaden naar FTP met ADSL en ik was al iets aan het downwn, gaat de download heel erg omlaag :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik moet dus maar genoegen nemen met 200kb/secs ipv rond de 230 ;) dat neem ik dan maar voor lief :D

van de andere kant, ik kan ook mun ftp instellen op max 45kb/secs ofzo zodat ik toch lekker kan surfen en downloaden
Pagina: 1