W11 Probleem met KB5025239. Hoe excluden van update?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Ik heb een probleem met de gemeldde Windows Update. De volledige naam is:
2023-04 Cumulative Update for Windows 11 Version 22H2 for x64-based Systems (KB5025239)

Het probleem wat ik heb staat niet in de known issues, maar is wel reproduceerbaar door het installeren van die update.

(Probleem is dat mijn laptop via ICYBOX dockingsstation o.a. met 2 OAC 2777b 4K schermen aangesloten staat en na installatie van die update zijn mijn externe schermen niet meer te gebruiken.)

Hoe kan ik Windows Update draaien en deze specifieke update excluden van installatie?

Ik heb een tooltje gevonden van Microsoft zelf: wushowhide.diagcab, maar dit heeft alleen betrekking op optionele updates.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

wachten op de mei update of hotfix als die er komt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hier staat ook nog een artikel om dit via een Powershell module te doen.
https://www.maketecheasier.com/hide-updates-in-windows-10/

Overigens zouden Cumulative Updates wel getoond moeten worden. Heb je de update wel eerst weer verwijderd voordat je de check doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
akimosan schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:53:
Hier staat ook nog een artikel om dit via een Powershell module te doen.
https://www.maketecheasier.com/hide-updates-in-windows-10/

Overigens zouden Cumulative Updates wel getoond moeten worden. Heb je de update wel eerst weer verwijderd voordat je de check doet?
Ik heb de updates nu gepauzeerd staan, omdat die foutieve als eerste geinstalleerd wordt zodra ik ze laat lopen. Ik ga die Powershell optie eens proberen.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)