Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze maken tussen een 35ZS-WF en een 35ZSX-WF

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• luuk191
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-08 18:02
Hallo,

Ik ga bij mij thuis een airco laten plaatsen voor het verwarmen van de woonkamer. De keuze is tussen 2 modellen. de 35ZS en 35ZSX van MHI. De meerprijs voor de X variant zou 600 euro zijn. Welke van de twee zouden jullie aanbevelen?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via luuk191 op 21-04-2023 21:58)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:06
Hoe groot is je woonkamer? Hoe is je isolatie? Zonnepanelen met overproductie?

Ik dacht uit het hoofd dat de scop 4,7 vs 5,1 is? Dat scheelt dus 10% op je energiekosten ongeveer.

Normaal is de rekensom: gasverbruik voor verwarmen maal 2 = het verbruik in kWh ongeveer.

Dus dan kun je uitrekenen hoeveel kWh dat is, wat je dat dan per jaar kost en wat je bespaard als je 10% daar af trekt.

Kwa functies zit er weinig verschil in, dus dat gaat het verschil niet maken. Uiterlijk is weinig anders.

Heb zelf de 35zsx

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Waah
Hoe groot is je woonkamer? Hoe is je isolatie? Zonnepanelen met overproductie?

Ik dacht uit het hoofd dat de scop 4,7 vs 5,1 is? Dat scheelt dus 10% op je energiekosten ongeveer.

Normaal is de rekensom: gasverbruik voor verwarmen maal 2 = het verbruik in kWh ongeveer.

Dus dan kun je uitrekenen hoeveel kWh dat is, wat je dat dan per jaar kost en wat je bespaard als je 10% daar af trekt.

Kwa functies zit er weinig verschil in, dus dat gaat het verschil niet maken. Uiterlijk is weinig anders.

Heb zelf de 35zsx

• luuk191
@Waah
Woonkamer weet ik zo niet exact. Woning is goed geïsoleerd met spouwmuur, vloerisolatie en HR++ ramen. Binnenkort krijgen we zonnepanelen. Deze zullen voor nu waarschijnlijk wat overproduceren.

Mag ik vragen wat uw reden was voor de 35zsx in plaats van de zs?

• Waah
Wij kregen het advies voor een 50ZS, en na rekenen en navragen hier leek de 35ZS ook wel genoeg te zijn. Het prijsverschil bij ons was 200 euro, en met 2000 kWh geschat verbruik zou dat in 5 jaar terug te verdienen zijn bij onze tarieven. En met de huidige tarieven kan het nog sneller uit.

Dus puur een financiële keuze. Dat die nog iets meer verwarmingsvermogen heeft is mooi meegenomen. Al verwacht ik dat een ZS ook had volstaan in ons geval.

Puur financieel dus. Voor de bovenslaapkamers en zolder moeten we nog verwarming eigenlijk... Dus daar komt denk ik een ZS. De ZSX is daar overkill verwacht ik.

• luuk191
@Waah Oke heel erg bedankt voor je reactie.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Met de huidige en toekomstige stroomprijzen de zsx, ding gaat toch een jaar of 15 mee. Heeft dual inverter (gepantenteerd} die beter verwarmt bij lage temperaturen. Met een koude winter ben je goedkoper uit.

Maar voor hetzelfde geld als een 3.5 zsx heb je ook een 6.3 zr die hetzelfde minimum vermogen heeft als een 3.5 en dezelfde scop als een 3.5 zsw en die kan gemakkelijk je hele huis verwarmen. Dat is een hoop goedkope warmte.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1