USB printer en RT-N66U

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pg-scorpio
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04-2023
Ik heb een EPSON DX4800 printer aangesloten op mijn RT-N66U router.
Dit werkt prima, voor zowel printen als scannen, maar iedere keer dat ik mijn printer uit en weer aan zet moet ik de router resetten om de printer weer op het netwerk te zien.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 0% gewijzigd door pg-scorpio op 21-04-2023 19:10 . Reden: woordje vergeten ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Klinkt als een bug in de print server op de router. Kin je op de router die service herstarten? Laatste firmware update geïnstalleerd? Anders de firmware van 'asus Merlin' proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
Usb aansluitingen op routers hebben nooit zo'n beste implementatie en de firmware van Asus is nooit van erg hoge kwaliteit.

Het meest waarschijnlijk is dat die Asus enkel tijdens het bootproces kijkt of er een USB device is aangesloten en daarna nooit meer.

En volgens mij heeft Merlin niet standaard USB en printer drivers aan boord dus daar kom je ook niet verder mee.

Volgens mij heeft die Epson DX4800 gewoon wifi dus printen via het netwerk is dan de oplossing

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.