HDMI ARC probleem Samsung 65QN90 en Onkyo TX-NR646

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 20:47
Ik heb een Samsung tv type QE65QN90CATXXN. Daarop zit aangesloten via HDMI arc een onkyo TX-NR646 en een nvidia shield via HDMI. Via de nvidia shield kijk ik YouTube, ziggo, en films via kodi. Soms als ik overschakel van de ene naar de andere app heb ik geen geluid meer via de onkyo, dit gebeurd tevens soms als ik een film pauzeer en weer aan zet. Dit los ik dan op door het geluid over te schalen naar de tv luidsprekers en vervolgens weer terug naar de onkyo.
Bij mijn vorige Samsung tv was de nvidia shield aangesloten op de onkyo en dit werkte perfect maar met de nieuwe tv is dit niet mogelijk omdat je dan helemaal geen beeld krijgt.
Ik heb al contact gehad met Samsung maar ze hebben geen oplossing voor me.
Misschien is hier iemand met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zou je instellingen allemaal nog eens goed nalopen, want als je gebruik maakt van één van de ingangen op de receiver welke HDCP2.2 ondersteund, dan zou je Shield optimaal moeten kunnen werken.

Dus het zit in een instelling van je receiver of je nieuwe TV, loop ze nog eens goed na en kijk vooral naar de instellingen voor de HDMI ingangen op de TV, soms moet daarvoor een instelling worden gewijzigd om deze optimaal in te stellen voor HDCP2.2 (o.a. HDR ondersteuning).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 20:47
Dank voor je antwoord, ik heb nogmaals geprobeerd de shield op de reciever aan te sluiten. Heb hem aangesloten op de stream aansluiting, deze heeft ook HDCP2.2 en gebruikte ik voorheen met de oude tv ook. Maar ik kan proberen wat ik wil ik krijg alleen maar sneeuw. Bij hdmi problemen oplossen kun je kiezen of de shield rechtstreeks op de tv zit of via de reciever, ik selecteer hier dan de reciever maar dat helpt niet. Tevens nog een andere aansluiting met HDCP2.2 van de reciever geprobeerd maar ook zonder resultaat.