Hi Allen,
mijn D3000 is helaas gesneuveld en ik ben opzoek naar een vervanger,
helaas is t fotograferen afgelopen jaren een beetje in t slop geraakt en ben ik echt de weg kwijt in alle types.
Nu wil ik de oude hobby wel weer op gaan pakken maar ik kan momenteel niet iets splinternieuws kopen
Ik zoek dus naar een occasion tot ongeveer 400 euro en ben gestuit op een D7100 bij kamera-express
technsich gezien lijkt het me een prima upgrade, maar is het een verstandige keus?
gezien mijn 18-55 Kitlens, Sigma 70-300 (oud, autofocus werkte niet op de d3000) en een Sigma 18-250 (VR AF) model wil ik graag bij Nikon blijven en is een body genoeg.
Shortlist:
D7100 body: 369 euro
- redelijk oud model maar destijds prima specificaties en goede reviews
D3300: body: 229 euro
- destijds instap model geloof ik, tov D7100 wel veel hogere native iso waarde
-
D5300 body: +- 300 euro (marktplaats oid)
- nog niet uitgezocht
als ik mijn budget wat oprek moet een 2e hands D5600 ook nog wel lukken, maar liever niet
lang verhaal kort:
Is een gebruikte D7100 nog een goede investering?
mijn D3000 is helaas gesneuveld en ik ben opzoek naar een vervanger,
helaas is t fotograferen afgelopen jaren een beetje in t slop geraakt en ben ik echt de weg kwijt in alle types.
Nu wil ik de oude hobby wel weer op gaan pakken maar ik kan momenteel niet iets splinternieuws kopen
Ik zoek dus naar een occasion tot ongeveer 400 euro en ben gestuit op een D7100 bij kamera-express
technsich gezien lijkt het me een prima upgrade, maar is het een verstandige keus?
gezien mijn 18-55 Kitlens, Sigma 70-300 (oud, autofocus werkte niet op de d3000) en een Sigma 18-250 (VR AF) model wil ik graag bij Nikon blijven en is een body genoeg.
Shortlist:
D7100 body: 369 euro
- redelijk oud model maar destijds prima specificaties en goede reviews
D3300: body: 229 euro
- destijds instap model geloof ik, tov D7100 wel veel hogere native iso waarde
-
D5300 body: +- 300 euro (marktplaats oid)
- nog niet uitgezocht
als ik mijn budget wat oprek moet een 2e hands D5600 ook nog wel lukken, maar liever niet
lang verhaal kort:
Is een gebruikte D7100 nog een goede investering?