Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen in 1440p, daarnaast huis tuin en keuken gebruik en een klein beetje thuiswerk. Hij komt in de woonkamer te staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb mezelf een budget rond de € 1.500 gegeven voor alleen de build. De monitor komt daar nog bovenop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve muis/toetsenbord/boxen neem ik niets mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de wensenlijsten hieronder :-).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persé.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een relatief stille pc zonder buitensporig energieverbruik. Ik wil er graag actuele games op spelen in 1440p (Elden ring, Hogwarts Legacy maar ook Warframe en RDR2.
Qua monitor twijfel ik nog tussen 27" monitor of 34" widescreen. Daar zou ik graag wat voors en tegens over horen, vooral ook in relatie tot het systeem. Hieronder twee potentiëlen.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Graag een controle voor ik alles bestel of ik zo een mooi systeem heb of dat er nog zaken aangepast kunnen worden. Het is al weer 10 jaar geleden sinds mijn vorige build en ik zit er niet meer zo in, heb dus vooral naar andere builds gekeken. Daarnaast twijfel ik dus nog over de monitor. Naar wat ik kan vinden wordt widescreen lang niet door alle games ondersteund en het zal ook een iets zwaardere wissel trekken op de componenten. Ik neig naar de 27"monitor ondanks dat 34"voor thuiswerken handig is (ongeveer een halve dag per week).
Alvast bedankt voor de reacties!
Voornamelijk gamen in 1440p, daarnaast huis tuin en keuken gebruik en een klein beetje thuiswerk. Hij komt in de woonkamer te staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb mezelf een budget rond de € 1.500 gegeven voor alleen de build. De monitor komt daar nog bovenop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve muis/toetsenbord/boxen neem ik niets mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de wensenlijsten hieronder :-).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persé.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een relatief stille pc zonder buitensporig energieverbruik. Ik wil er graag actuele games op spelen in 1440p (Elden ring, Hogwarts Legacy maar ook Warframe en RDR2.
Qua monitor twijfel ik nog tussen 27" monitor of 34" widescreen. Daar zou ik graag wat voors en tegens over horen, vooral ook in relatie tot het systeem. Hieronder twee potentiëlen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitors | Gigabyte G27Q Zwart | € 302,50 | € 302,50 |
| 1 | Monitors | Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart | € 399,- | € 399,- |
| Totaal | € 701,50 | |||
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Graag een controle voor ik alles bestel of ik zo een mooi systeem heb of dat er nog zaken aangepast kunnen worden. Het is al weer 10 jaar geleden sinds mijn vorige build en ik zit er niet meer zo in, heb dus vooral naar andere builds gekeken. Daarnaast twijfel ik dus nog over de monitor. Naar wat ik kan vinden wordt widescreen lang niet door alle games ondersteund en het zal ook een iets zwaardere wissel trekken op de componenten. Ik neig naar de 27"monitor ondanks dat 34"voor thuiswerken handig is (ongeveer een halve dag per week).
Alvast bedankt voor de reacties!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13400F Boxed | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B760M Pro RS/D4 WiFi | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 6950 XT 16GB GDDR6 | € 689,- | € 689,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 91,90 | € 91,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Geheugen intern | Patriot Memory Viper Steel PVS432G320C6K | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Voedingen | ASUS ROG Strix 750W Gold | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 139,81 | € 139,81 |
| Totaal | € 1.527,51 | |||