@home troubles

Pagina: 1
Acties:

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 11:07
hi,

Sinds een paar dagen heb ik geen internet meer @ @home.

Het zit als volgt:

Ik had een router (een linux p120 bak) die het perfect deed. Tot op 1 dag.... Ik proberen en proberen...dacht ik: laat de router maar hangen, ik sluit weer de UTP direct aan op de normale windows-comp.

NIKS DUS! alle instellingen gecheckt:

Comp naam (CCxxxx-a) (klopt)
werkgroep (@home) (klopt)
DNS (uit) (klopt)
WINS omzetting voor DHCP
netwerkkaart klopt (is niet origineel)

Alle instellingen met helpdesk doorgesproken...alles klopt...niemand weet het..wordt ik doorverbonden met technische helpdesk in a'dam....Sta ik een uur(!) in de wacht. Laat maar hangen denk ik... :r

Onder winipcfg staat bij ip adres: Auto configuratie ipadres. Dat is volgens mij een foutmelding...

Weet iemand iets... Dial-up sucks :'(

tnx,

Bart

Kamer huren

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Je modem werkt nog wel?
Heb je al naar de lampjes gekregen?

De 2 linker lampjes moeten groen zijn, en de meest rechtse ook...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb hetzelfde met @Home gehad, opgelost met een format.
Niet de beste oplossing, maar kijk maar wat je ermee doet :)

• BKJ
Lampjes doen het.....

Jezus... een format....damn..... |:(

nog andere suggesties??

tnx!

Kamer huren

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heb je 2 ip's van @home?
Ik heb er wel 2, misschien als je de ander gebruikt dat hij het dan doet?

• BKJ
nope...geen 2 ip's....

(wat ik wel heb is dat mijn comp naam (die cc blabla) anders blijkt te zijn als ik bv getelnet heb naar mijn server (daar staat dan: last login from: CCandernummer.bla.bka.home.com) Hoe kan dit?)

tnx

Kamer huren

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:45
case sensitive ook aan gedacht

CCxxxx-a ziet de dhcp anders als ccxxxx-a namelijk

greets weps

• BKJ
En wat is dan de juiste spelling?

(everybody check!)

tnx!

Kamer huren

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:45
ik d8 ccxxxx-a

gewoon proberen :)

• BKJ
CC -> cc

hielp niks... :'(

Kamer huren

Verwijderd

@home heeft hier de DNS servers veranderd, misschien bij
jou ook? Ik heb het opgelost door de router alles dynamisch te laten opvragen i.p.v statisch wat ik eerst deed.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had ook zo'n probleem laatst. Volgens @Home network diagnostics lag het aan de DNS servers.

Ik werd doorverbonden van de gewone naar de technische helpdesk en na 3 kwartier wachten en overleg moest ik het maar oplossen met een format, want de DNS omzetting in mijn PC zou niet goed meer zijn... :( Yeah, right :D

Toen heb ik andere DNS servers handmatig ingesteld en alles deed het weer.

Ik gebruik nu (nog steeds) de DNS servers van de Pacific Root network (ook voor die alternatieve domein extensies). Dat stond toevallig in een PC tijdschrift wat ik nog had liggen.

Zie http://www.pacroot.com.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• BKJ
goh...hielp niks...tnx for the reply anyway...

nog meer ideetjes?

tnx!

Kamer huren

• PolarBear
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 12:47 schreef hitchhacker het volgende:

nog meer ideetjes?

tnx!
Wat heb je gedaan formatten ??
Indien niet gedaan kan je TCP/IP nog eens herinstalleren maar zal wel niet helpen.

Dus zal je toch moeten bellen. Als je geen lease meer krijgt kan je afgesloten zijn, een signaal probleem hebben, de lease is inactief of je DHCP-request is brak...

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

Op zondag 02 september 2001 12:47 schreef hitchhacker het volgende:

nog meer ideetjes?

tnx!
ik neem aan dat je alle @home shit eraf hebt gehaald, alle ip-verkrijgingen e.d. op automatisch zetten en dan hoef je alleen ccxxxxx-a en werkgroep @home in te vullen, verder weetik ook niks van @home af, misschien is www/meldingen.html wat, daar staan storingen op

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
ik heb wel CCxxxx-a (hoofdletters CC)

DNS is trouwens: 212.120.80.4 en 212.120.80.5 (volgens @home)

• PolarBear
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 13:35 schreef Maarten N. het volgende:
ik heb wel CCxxxx-a (hoofdletters CC)

DNS is trouwens: 212.120.80.4 en 212.120.80.5 (volgens @home)
Volgens mij moet jij je lease na kijken want die 2 zijn uit de lucht..... Hoofdletters CC idd..

• BKJ
Hoe kan ik in godsnaam bij www/meldingen.html komen als de kabel het niet doet??

Verder denk ik dat het geen netwerkfout is aan hun zijde omdat de kabel bij de buren het perfect doet.

[moedeloos]ik hang nu al 30 minuten bij de technische helpdesk aan de lijn[/moedeloos]

Bart

Kamer huren

Verwijderd

tof!

ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem met een bak die ik moet maken die nu dus bij mij staat...

Ik kan wel format doen.. maar eigenlijk weinig zin in.. probleem is echt NIET zo 1 2 3 op te lossen blijkt wel weer .. want ik heb ook al bijna alle mogelijke dingen uitgeprobeerd :) bleehhhh

Verwijderd

kom op mensen! er niet meteen overheen lezen.. dit is niet iets van configureren oid

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

hmm, bel de @home hotlijn, 0800-home |:(

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Verwijderd

Ook al die sjit gedaan met WINIPCFG? Dus dat je eerst op ALLE VRIJGEVEN klikt, (dan nog niet op "alle vernieuwen" klikken!), dan de computer opnieuw opstarten en dan ALLE VERNIEUWEN?
Je kan natuurlijk ook gewoon eens voor de zekerheid de kabelmodem er voor een kwartiertje uittrekken (adapter uit de stekkerdoos), je weet maar nooit.

• BKJ
heb ik al talloze keren gedaan....je wilt niet weten hoe vaak ik op renew all, release all heb gedrukt...

helpdesk duurt nu al een uur... damn...

niemand meer?

edit:
ik lees niet goed....ik zal es proberen op renew aal na het opstarten tnx

Kamer huren

Verwijderd

ik heb/had laatste tijd ook vage problemen met @home verbinding (tilburg). opeens was verbding pleiten. zo'n beetje alles geprobeerd wat hierboven ook gesugereerd was. niets hielp. todat ik mijn kabelmodem verbond met de orginele netwerkkaard van @home (zo'n faralon geval) (voorheen zat ik te internetten op een realtek kaartje). mgoed, toen deed ie ut dus weer. kwee nog steeds niet of het daar aan gelegen heeft, maar ik kan nu iig weer zonder problemen inetten. wellicht moeite van het proberen waard

• BKJ
werkt niet......helaas :'(

Kamer huren

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 16:56 schreef hitchhacker het volgende:
heb ik al talloze keren gedaan....je wilt niet weten hoe vaak ik op renew all, release all heb gedrukt...

helpdesk duurt nu al een uur... damn...

niemand meer?

edit:
ik lees niet goed....ik zal es proberen op renew aal na het opstarten tnx
Doe je het nu niet andersom? Eerst op RELEASE ALL, na het opstarten op RENEW ALL. Maarja, anders zou ik gewoon een format doen, anders blijf je kutten...

Verwijderd

Ik heb nu ook gezeik.. Continu problemen met @home, en ze willen niet helpen. Tis een klein internet-cafe en ze moeten een contactpersoon weten om te helpen. Uh DUHHH wtf heeft dat'r nou mee te maken...
Bij mij gaat't om Roosendaal. Wat een gezeik zeg, dat netwerk-lampje knippert. Dan ligt't toch aan hun en niet aan mijn linux-machine..

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week donderdag ook problemen met @Home (Zwolle) en heb bij elkaar al 3 uur aan de telefoon gehangen (bah!)...

"Gelukkig" is de oorzaak van mijn probleem al achterhaald, het gaat bij mij om "IP-theft"...
Nu nog eens doorverbonden worden! (terwijl ik dit intik hang ik alweer 30 minuten aan de telefoon...) :(

Verwijderd

Is er dan niemand in staat om met een zinnig antwoord te komen ipv alleen maar de situatie nader uit te leggen??

Kheb hier hetzelfde probleem en schiet weer helemaal nix hier mee op

[no flames intended]

Verwijderd

Misschien ben je wel afgesloten dus je belt dan de helpdesk even en vraag effe of er AB bij het mac adres van je modem staat als dat zo is ben je gewoon afgesloten.

Verwijderd

Khrb dezelfde computer, na format en zelfs met 2 verschillende kaarten (orgineel en 3Com) op 2 verschillende huizen (dus 2 verschillende modems) geprobeerd en nog steeds niet..

Nah lijkt me zeer sterk.. Vernieuwe oid werkt _OOK_ niet want hij krijg geen bericht terug van de DHCP server

Hippajeee!

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Klinkt als een probleem dat ik voorheen had.

Nadat men bij @home problemen dacht opgelost te hebben, was ik plotsklap uit hun domein gegooit.

Na een telefoontje met de helpdesk (s'morgens bellen gaat vlugger) kwam dit euvel naar boven en heeft men mijn geleaste kabelmodem opnieuw aan het domein toegevoegd. En 1 uurtje later wilde ineens alles weer werken.

Kostte mij destijds echter 1 week om daar achter te komen |:(

Linux is free, when time is no money...but still I try

Verwijderd

Dan moet je even de helpdesk bellen en vragen of ze je modem willen restagen als ze dat niet doen dan zeg je dat je er een oranje lamoje brand/knippert dan doen ze het wel of je vraagt morgen even naar mij want ik werk daar op de helpdesk. vloer@hetnet.nl

• PolarBear
  • Niet online
Op dinsdag 04 september 2001 19:55 schreef SuperMario het volgende:
Dan moet je even de helpdesk bellen en vragen of ze je modem willen restagen als ze dat niet doen dan zeg je dat je er een oranje lamoje brand/knippert dan doen ze het wel of je vraagt morgen even naar mij want ik werk daar op de helpdesk. vloer@hetnet.nl
Waar werk je dan ? BSC / HCN of @Home HQ ?

Verwijderd

Bij HCN. Maar ik doe dit als bijbaantje dus ga niet zitten zeiken dat ik er niks van af weet en bla bla bla want ik doe dit naast mijn opleiding als netwerkbeheerder.
Ook dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er alles van af weet.

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 05 september 2001 19:17 schreef SuperMario het volgende:
Bij HCN. Maar ik doe dit als bijbaantje dus ga niet zitten zeiken dat ik er niks van af weet en bla bla bla want ik doe dit naast mijn opleiding als netwerkbeheerder.
1. Systeembeheerders zijn superirritant ;)
2. Maak een ticket aan ;)

Verwijderd

Als dat kon dan zou ik een ticket aanmaken maar dat kan bij onze vestiging niet. Oh ja ik zei NETWERKBEHEERDER dus dat is geen Systeembeheerder. Maar werk jij ook bij @home en zo ja waar dan?

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 05 september 2001 19:34 schreef SuperMario het volgende:
Als dat kon dan zou ik een ticket aanmaken maar dat kan bij onze vestiging niet. Oh ja ik zei NETWERKBEHEERDER dus dat is geen Systeembeheerder. Maar werk jij ook bij @home en zo ja waar dan?
Ah netwerkbeheerders zijn nog erger ligt altijd aan ons dan |:(. (no offence maar sommige mensen claimen netwerkbeherder te zijn en weten geeneens wat DHCP is :z) Ik werk bij @Home. Technische dienst zoals jullie dat noemen *D

Verwijderd

Sorry maar ik weet echt nog niet alles maar ik weet echt wel wat dhcp is en dat een groot aantal van mijn collega's bij HCN dat niet weten ja duhhh. Jij weet wel waarom die dat niet weten. Maar een aantal van jou collega's weet ook niet alles want soms worden er door jullie tickets aangemaakt voor problemen en nee niet door een andere hcn maar echt door jullie en dan bellen die mensen weer en dan los ik het probleem op.

• PolarBear
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 08:56 schreef SuperMario het volgende:
Sorry maar ik weet echt nog niet alles maar ik weet echt wel wat dhcp is en dat een groot aantal van mijn collega's bij HCN dat niet weten ja duhhh. Jij weet wel waarom die dat niet weten. Maar een aantal van jou collega's weet ook niet alles want soms worden er door jullie tickets aangemaakt voor problemen en nee niet door een andere hcn maar echt door jullie en dan bellen die mensen weer en dan los ik het probleem op.
Nog verder off-topic.

Ik had het niet op jouw bedoeld maar over onze klanten. Van die mensen die gillen dat ons netwerk brak is en dat je er achter komt dat ze hun computernaam hebben veranderd |:( :r.

En wat betrefd tickets maken .... das juist de bedoeling als een klant belt. Worklog bijhouden van wat er met een klant gedaan is. (8>

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
offtopic:
Net nog 2 collega's van jullie gesproken en probleem in 2 tellen opgelost, niet eens wachtijd aan de telefoon.

[ontopic]
Mijn vader heeft hetzelfde probleem gehad, alleen dat scheen te komen doordat er nieuwe servers geplaats waren, en wel users overgezet naar een andere server aleen de DHCP gegevens niet. (of iets dergelijks). na de grote storing in den-bosch was dat probleem in ieder geval opgelst, heeft wel 4 dagen geduurt.
[/ontopic]

Verwijderd

Ik heb dus een maand dit probleem gehad. Modem was gewoon aangemeld, lampjes brandden enzo. Ik dus @home vele malen gebeld en na 2 weken kwamen ze met het verhaal dat mijn UTP-bekabeling het niet zou doen!!! Onzin natuurlijk, want ik kon wel gewoon tussen de andere computers verbinding maken via de HUB. Ik dus boze brief geschreven. Belt iemand van support!! Is nogal uniek heb ik gehoord. Er zou iemand langs gestuurd worden. Hij zou dus donderdag komen en de maandag daarvoor deed het internet het opeens weer. Toch maar even gewacht op die knakker, die heeft alles doorgemeten geen probleem gevonden. UTP gewoon goed dus!!!

Oh, ja, dat van die UTP was van de TD!!!

En nu sinds anderhalve week zit ik weer volop te internetten en vind ik @home weer een superbedrijf!! Behalve de 0800-home. Jezus wat duurt dat lang!!! >:)

Verwijderd

De computernaam moet idd cc*****-a zijn, maar bij werkgroep hoef je geen @home in te vullen hoor, dat mag rustig iets anders zijn. (heb ik iig wel, en ik gebruik ook de proxy van @home niet)

Correct me if I'm wrong.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 02 september 2001 15:44 schreef hitchhacker het volgende:
Hoe kan ik in godsnaam bij www/meldingen.html komen als de kabel het niet doet??

Verder denk ik dat het geen netwerkfout is aan hun zijde omdat de kabel bij de buren het perfect doet.

[moedeloos]ik hang nu al 30 minuten bij de technische helpdesk aan de lijn[/moedeloos]

Bart
Ik heb ook @home(Zwolle), en bij mij doet die hele http://www het dus mooi niet. :(

Zit er geen knik oid in de utp kabel ?

Wat is je eigenlijke hostname ?

Ik bedenk me namelijk dat wij een ander IP hebben gekregen van @home, maar mijn broer heeft het nog niet aangepast ( en ik heb geen root-access, dus ik kan het niet doen.)

Mail anders die hostname ff, of icq em ofzo. :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1