Terrasoverkapping waar standaard glasplaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:36
Hallo mede-Tweakers,

Wij willen graag een terrasoverkapping bouwen met een houten constructie en glazen dak. Het hout is geen probleem om te berekenen en te regelen, glas is echter lastiger.

Alle online winkels die ik kan vinden zijn maatwerk. Uit mijn onderzoek blijkt dat hiervoor gelaagd glas nodig is van minimaal type 44.2 Voor een breedte van 800mm (zoveel mogelijk licht) is type 55.2 beter.

De prijs is schrikbarend hoog, een plaat van 1500mm lang en 800mm breed kost ongeveer 150 euro. Hiervan zouden wij 10 stuks (terras ongeveer 4500x3000) nodig hebben. Dit moet goedkoper kunnen.

Weet iemand een leverancier van standaard formaat glasplaten voor overkappingen? De constructie kan makkelijk aangepast worden aan deze maten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De prijs is imho niet hoog, je wil er gewoon veel van hebben.

Maar waarom per se online? Er zitten vast wel wat glaszetters in de buurt die dit voor jou kunnen bestellen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 20:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik denk dat je dit nieuw niet veel goedkoper gaat vinden. Dit is gewoon ongeveer de prijs.

Misschien tweedehands kijken naar een restpartij oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:37
Op zich is de prijs niet gek, maar kijk gewoon eens rond op internet. Standaard maten voor glas is er niet echt, maar het kan wel stukken goedkoper. Eerste hit bijvoorbeeld glaskoning, 10x 1500x800 44/2 voor € 831,87, 55/2 is 100 euro duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door barbarbar op 21-04-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben je heel erg gehecht aan glas?

https://www.xxldirect.nl/terrasoverkappingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik inderdaad een paar offertes moet opvragen.

@barbarbar Die heb ik al gezien. Die veel lagere prijs is zonder enige randafwerking (incl. is €126,32). Dat is alleen geschikt voor plaatsing in een sponning. De voorste rand van de overkapping komt op aanraakhoogte (220cm). Een vlijmscherpe rand is daar gevaarlijk. De mogelijk om het zelf af te werken moet ik uitzoeken.

@MikeyMan Kunststof is inderdaad goedkoper. Mijn vader kent dit alleen als het spul dat geel wordt na een paar jaar (ik weet niet of ik de claims van nieuw materiaal kan geloven, waarschijnlijk duurt het langer). Daarnaast kan ik mijn ervaring met en mening over plexiglas een zin omschrijven: Raak het aan en je hebt krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:05
Ricko1 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:16:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik inderdaad een paar offertes moet opvragen.

@barbarbar Die heb ik al gezien. Die veel lagere prijs is zonder enige randafwerking (incl. is €126,32). Dat is alleen geschikt voor plaatsing in een sponning. De voorste rand van de overkapping komt op aanraakhoogte (220cm). Een vlijmscherpe rand is daar gevaarlijk. De mogelijk om het zelf af te werken moet ik uitzoeken.

@MikeyMan Kunststof is inderdaad goedkoper. Mijn vader kent dit alleen als het spul dat geel wordt na een paar jaar (ik weet niet of ik de claims van nieuw materiaal kan geloven, waarschijnlijk duurt het langer). Daarnaast kan ik mijn ervaring met en mening over plexiglas een zin omschrijven: Raak het aan en je hebt krassen.
Ff doorsparen en voor glas gaan, kunststof blijft gewoon niet mooi op de lange duur. Je vader heeft gelijk.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Ricko1 met Sandwichplaat zijn krassen minder een ding. En persoonlijk vind ik een helder dak ook minder mooi dan melkglas.

Los daarvan is zo'n kant en klaar setje best handig, alles zit erbij, in één keer klaar zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
MikeyMan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:38:
Los daarvan is zo'n kant en klaar setje best handig, alles zit erbij, in één keer klaar zonder gezeur.
Een maatwerk oplossing is nodig. Aan een kant een aansluiting op de uitbouw en er hangt een balkon waar omheen gewerkt moet worden. Eronder of er tegenaan. Uiteraard niet dragend aan het balkon.

Het huidige zonnescherm (die begint uit te scheuren door ouderdom) kan niet volledig uit zonder dat ik moet bukken. Ik schat 170cm hoog.... Een afschot van 8% is mogelijk als die weg is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:55
Bi-facial zonnepanelen erop. Laten wat licht door en leveren ongemerkt geld op door verlaging van de energierekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liOWsEpfGpVaAVc1SBp6lmjJa2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Du8FCH9httprMbCd0E12d0Tv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:46

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben ook bezig met een overkapping met glas, en heb net als jij moeite om goedkoop glas te vinden.
Glas is duur blijkbaar. (helemaal met de energieprijzen van tegenwoordig)

Ik heb diverse websites bezocht, en dit waren ongeveer de prijzen per vierkante meter

Dubbelglas.nu72,54
glaskoning.nl77,44
glasboertje.nl84,75
devoordeligegroep.nl86,9
glasdiscount.nl77,43
glasgigant.nl117,58
glashandelonline.nl85,75
glaswebwinkel.nl88,54
jlmglas.nl96,74
valleiglas.nl98,84

Dit is dan 5.5 gelaagd, en dan heb je het in jouw geval over een prijs van minimaal 972 euro ex transport

Op marktplaats kun je geluk hebben, maar ik denk dat ik die zelf allemaal voor je weg hebt gekaapt, heb 16 m2 kunnen krijgen voor 240 euro. maar deel daarvan is er niet al te best aan toe.

Glaszetters zou ik vermijden, die vragen het gewoon op bij de plaatselijke leverancier, en gooien hun marge er bovenop. kun je net zo goed zelf bij de glashandel wat opvragen.(als ze aan particulier leveren)

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 21-04-2023 23:42 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:03
Deze zomer staat ons zelf gebouwde douglas overkapping met opaal polycarbonaat platen 4 jaar. De platen zijn nog niet verkleurd.
Besteld inclusief alle profielen, makkelijk op maat te maken.
Wij waren voor het hele verhaal (3.5 bij 5mtr) iets van 700,- kwijt.

Houd er ook rekening mee dat bijvoorbeeld met helder glas of polycarbonaat het erg heet wordt onder zo'n kap

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04:02
Wij hadden serre van kunststof, na 10 jaar niet verkleurd (oke, wel groen door algengroei, bladeren en takken die erop lagen, maar dat moest er gewoon vaker schoonmaken).

Na een harde hagelbui was alles stuk, nu glas.

Meest opvallende verschil: als het regent tikt het zachtjes tegen het glas. Bij plastic kan je elkaar niet meer horen.
Ander duidelijk verschil: de glazen platen zijn 10x zwaarder dus heel de constructie moest opnieuw opgebouwd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
even voor de mensen die roepen dat alleen glas maar een optie is... dat is tegenwordig ECHT dikke BS.

het maakt vooral uit wat voor kunststoffen je gebruikt (koopt) .. maar nagenoeg alle platen die je anno nu koopt zijn vorzien van UVbescherming (zelfs de gekoopste golfplaatjes al), dus zolang je gewoon voor poly carbonaat kiest met de juiste kwaliteitslabels (en garantie) zit je wel goed...

PC heeft bovendien het voordeel dat het oneindig veel minder weegt dan glas en je dus ook minder verzakking krijgt.

WEL raak je wat licht kwijt.. de meest heldere platen doen maar ongeveer 85-90% transparantie dat is dus aanzienlijk minder dan de 95+ die glas normaliter doet.

ik zou dus zeker aanraden om PC-platen te overwegen en te kijken of je ook daar een offerte of kostenberekening van kunt krijgen

wat @99ruud99 hierboven zegt klopt volgens mij maar deels, hij geeft aan dat ie 10 jaar geleden een kunststof constructie had die uiteindleijk verrot is geregend... in de tussen tijd zijn we naturlijk wel weer 10 jaar verder in de ontwikkeling.. je koopt nu dus gewoon 16 of 20mm dikke kanaalplaten die intern als een soort x-constructie worden opgebouwd waadoor hagelstenen veel minder snel deuken of gaten slaan.

het geluids-effect is echter wel absoluut een nadeel van PC al vraag ik me oprecht af of dat met glas wel zoveel minder is.

[ Voor 25% gewijzigd door i-chat op 22-04-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09 11:11
Ik vind 150 voor zon grote plaat gelaagd glas juist hartstikke goedkoop eigenlijk. Gelaagd glas is gewoon best lastig te maken. Koop maar eens een voorruit van een auto, dan kan je echt schrikken van de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Himalaya schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:21:
[...]

Ff doorsparen en voor glas gaan, kunststof blijft gewoon niet mooi op de lange duur. Je vader heeft gelijk.
Klopt niet. Hier staat een serre (geplaatst door de vorige eigenaar) en die is 25 jaar oud met polycarbonaat platen. Ziet er nog top uit. Kwestie van goed onderhouden. Als ik het opnieuw had gedaan had ik glas genomen omdat de uitstraling een stuk mooier is en de herrie met slagregen minder. Serre grenst hier open aan de woonkamer. Kan hier niet omdat de liggers te ver uit elkaar liggen maar dat poly niet mooi blijft is niet waar. Adresje https://www.hmg-benelux-shop.com/terrasoverkappingen

Ik zou voor een terras geen duur glas pakken.

[ Voor 20% gewijzigd door MotorBeast op 22-04-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:46

mrc4nl

Procrastinatie expert

zoiets misschien?

https://www.marktplaats.n...190989-glas-ruiten-terras

of deze
https://www.marktplaats.n...fc-4d1a-835f-e74dff11b760

[ Voor 45% gewijzigd door mrc4nl op 26-04-2023 01:21 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat een driehoekig glazen plaatje voor in een hoekkast kost? Dat is gehard, niet gelaagd. Langste zijde is bijna 750mm. 85 euro per stuk. Glas is gewoon heel duur momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Uszka schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:59:
Bi-facial zonnepanelen erop. Laten wat licht door en leveren ongemerkt geld op door verlaging van de energierekening.

[Afbeelding]
Vraagje hierover, heb je dit zelf geplaatst of laten doen? Wat waren de kosten?
Ben zelf opzoek namelijk naar een overkapping, echter heb ik een vrij lage goot waardoor een standaard overkapping moeilijk tot niet te plaatsen is. Dit vind ik een mooi alternatief en de moeite waard om uit te zoeken.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Zanzibar-1337 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 06:36:
[...]

Vraagje hierover, heb je dit zelf geplaatst of laten doen? Wat waren de kosten?
Ben zelf opzoek namelijk naar een overkapping, echter heb ik een vrij lage goot waardoor een standaard overkapping moeilijk tot niet te plaatsen is. Dit vind ik een mooi alternatief en de moeite waard om uit te zoeken.
wow idd, die had ik nog niet eerder gezien, na 2x een bouwpakket te hebben geplaatst samen met mijn vader (voor familileden) overweg ik volgend jaar in eens nieuwe huis ooi zoiets te bouwen, het orriginele plan was melkwillekanaalplaten maar dit idee zit er ook verdomd mooi uit, als ik er zo naar kijk dan gok ik dat het feitelijk plakplaatjes zijn voor op je panelen/ruiten ??? of is dat geintegreerd?
Pagina: 1