Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubis99
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-06 21:14
Hallo Iedereen!

Ik gebruik nu al een aantal jaar dagelijks de Beyerdynamic dt770 pro 250ohm koptelefoon.
Heel fijn ding, allemaal niks over te klagen, Maar er is wel één ding waar ik al een paar keer tegenaan gelopen ben: kabelbreuk. Om een of andere reden ontstaat er bij mij altijd kabelbreuk net boven de jackplug. (waarschijnlijk gewoon door veelvoudig bewegen in gebruik enzo).

Nu weet ik dat er vervangende kabels te krijgen zijn, maar na een keer proberen deze te vervangen en vervolgens de hele koptelefoon weg kunnen gooien (blijkbaar ben ik toch niet zo handig als ik dacht) vraag ik me af of er mensen zijn met wat meer ervaring in het vervangen van deze kabels die me misschien een beetje op weg kunnen helpen. Hebben jullie tips om dit hele proces wat makkelijker te maken? of in ieder geval te voorkomen dat ik nog een koptelefoon sloop? :?

Verder ben ik op Youtube ook deze tegen gekomen:
Waar iemand de vaste kabel vervangt met een mini-xlr connector. Eigenlijk een stuk handiger lijkt me, kan ik "gewoon" de kabels voor bijvoorbeeld de pro x lijn gebruiken ipv allemaal dit herhalende soldeergedoe, maar dit lijkt me nou niet echt een project wat ik zelf successvol zou kunnen op het moment. Misschien kijken waar ik terecht zou kunnen om een dergelijke modificatie te laten doen?

Wat denken jullie dat handiger is? Kabel vervangen of toch kijken om die modificatie te (laten) doen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zo'n modificatie is de kosten niet en als je nog lang met die hoofdtelefoon wilt doen een prima ingreep.

Maar als de kabel bij de jackplug breekt knip je hem daar toch af en soldeer je er een nieuwe plug aan?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
Ik heb een DT880pro maar kon niet echt geschikte miniXLR connectors vinden. Ik had nog wel reguliere female 3.5mm jack connector liggen dus die heb ik ingebouwd. Bij mij was de kabel bij de koptelefoon zelf aan het scheuren. Geen kabelbreuk maar de boel begon aan het binnenwerk te trekken.

[ Voor 28% gewijzigd door leecher op 22-04-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

En je kunt dergelijke kabels met aan beide kanten met een 3.5mm plug in alle maten kopen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
kijk eens naar de 1770 pro :)

uitvoering: Beyerdynamic DT 1770 Pro (Zwart)

[ Voor 70% gewijzigd door Gamebuster op 24-04-2023 13:54 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
(jarig!)
@nubis99 er zal vast wel een tweaker in de buurt wonen welke je een handje wil helpen om de kabeltje te solderen (en eventueel de mod wil doen/helpen). Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik woon in Amersfoort.
Pagina: 1