Ik heb al ongeveer een half jaar een ASUS RAPTURE GT-AX6000 router via USB een StarTech HDD bay met 2 2TB HDDs (beide dezelfde Seagate Barracudas). Werkte altijd perfect met SMB en FTP sharing.
Zonder firmware autoupdate aan in de router en verder geen wijzigingen gedaan voor een langere tijd is sinds gisteravond ineens de SMB/FTP niet meer beschikbaar.
Ik heb tzt beide schijven via macOS geformatteerd als exFAT en werkte altijd perfect. Nu als ik de bay direct aan m'n MacBook koppel zijn beide Niet geïnitialiseerd.
diskutil list geeft ook niets aan;
/dev/disk4 (external, physical):
#: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER
0: *2.0 TB disk4
/dev/disk5 (external, physical):
0: *2.0 TB disk5
En dit geeft het Schijfhulpprogramma als info output;
/f/image/Bjlv8V3i0rvJVUHexGyUeDue.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet niet of het de router is of de StarTech bay die ineens iets raars heeft gedaan, echter zou ik wel graag wat data terug willen halen als dat nog mogelijk is. Gelukkig is de meeste data redundante backup data, echter waren ook wat bestanden alleen daar aanwezig en veel gedoe om dat allemaal weer te herbouwen.
Zijn er eventuele inspectie commandos om te kijken of dit te herstellen is en wat eventueel nog bekend is qua info van de schijf/partitietabellen/etc?
Update
ASUS router draait firmware; 3.0.0.4.388_22068-gf3abdcd
En dit is de HDD Bay; https://www.startech.com/nl-nl/hdd/sdock2u33eb
Zonder firmware autoupdate aan in de router en verder geen wijzigingen gedaan voor een langere tijd is sinds gisteravond ineens de SMB/FTP niet meer beschikbaar.
Ik heb tzt beide schijven via macOS geformatteerd als exFAT en werkte altijd perfect. Nu als ik de bay direct aan m'n MacBook koppel zijn beide Niet geïnitialiseerd.
diskutil list geeft ook niets aan;
/dev/disk4 (external, physical):
0: *2.0 TB disk4
/dev/disk5 (external, physical):
0: *2.0 TB disk5
En dit geeft het Schijfhulpprogramma als info output;
/f/image/Bjlv8V3i0rvJVUHexGyUeDue.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet niet of het de router is of de StarTech bay die ineens iets raars heeft gedaan, echter zou ik wel graag wat data terug willen halen als dat nog mogelijk is. Gelukkig is de meeste data redundante backup data, echter waren ook wat bestanden alleen daar aanwezig en veel gedoe om dat allemaal weer te herbouwen.
Zijn er eventuele inspectie commandos om te kijken of dit te herstellen is en wat eventueel nog bekend is qua info van de schijf/partitietabellen/etc?
Update
ASUS router draait firmware; 3.0.0.4.388_22068-gf3abdcd
En dit is de HDD Bay; https://www.startech.com/nl-nl/hdd/sdock2u33eb
[ Voor 3% gewijzigd door Razor_ op 21-04-2023 11:32 ]