Hallo allemaal, ik gebruik een SMA Tripower 8.0 die ik tweedehands heb gekocht. Het komt uit Duitsland en nu moet ik de landspecificatie van de omvormer wijzigen en ik denk ook dat het beperkt is tot 70% piekvermogen. Ik heb me aangemeld als installateur, maar ze vragen me om het btw-nummer. kan iemand mij helpen met de situatie?
Vraag
Alle reacties
@AUijtdehaag misschien.
@twain4me
Nee ik heb ook geen btw nummer.
@sidhu
Kan je wel inloggen in de omvormer als installateur of ook niet?
Grid guard code (voor de landsinstelling) kan ik je wel mee helpen via DM
Kans is groot dat die beperkt is tot 70% inderdaad in DE
@sidhu
[ Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-04-2023 10:53 ]
Gelukkig heeft de man die het aan mij heeft verkocht me de wachtwoorden gegeven zodat ik kan inloggen als installateur.
AUijtdehaag schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:52:
@twain4me
@sidhu
[ Voor 11% gewijzigd door sidhu op 21-04-2023 12:04 ]
Ik lees ook even mee ben benieuwd wat je code zou kunnen zijn in mijn geval om de Sma in het netwerk te krijgen
@AUijtdehaag Alles is heel goed gelukt. Ik zou de landspecificatie kunnen veranderen. heel erg bedankt voor je hulp. Een twijfel die ik heb, kan ik deze limiet voor actief vermogen gewoon uitschakelen? Ik zal hier enkele schermafbeeldingen bijvoegen. Is er nog iets dat je aanraadt om te veranderen in de instellingen?:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WzJD6EAImGmC6OIhTkAqcjyJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zPHdLR9f9iyELQoMu2R8ab3T.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EKS8x2TLnue1KyJA1btXgIuA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WzJD6EAImGmC6OIhTkAqcjyJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zPHdLR9f9iyELQoMu2R8ab3T.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EKS8x2TLnue1KyJA1btXgIuA.jpg?f=user_large)
Nee die wirklastbegrenzung kan er helemaal uit. Dus gewoon op 100% zetten
https://manuals.sma.de/HM-20/de-DE/1071201163.html
Verder hoef je denk ik niks aan te passen, hij staat al op nen-EN50438:2013 welke voor nederland geldt.
Als je in de toekomst, niks meer wilt terugleveren omdat het geld kost, kan je via modbus tcp/ip de teruglevering begrenzen.
YouTube: TAPPS2 Programmierbeispiel "Wechselrichter Wirkleistung begrenzen"
Maar zover is het niet.
Uiteraard kan je ook alles zelf ook loggen uit de SMA via webconnect en modbus tcp/ip.
Ik gebruik daar node-red / homeassistant / influxdb en grafana voor.
:strip_exif()/f/image/Vvdz4cP9jWkbtplYFTfufR86.jpg?f=fotoalbum_large)
https://snapshots.raintan...34BjU9TBFo4xNy4JhUGjeVG2r
https://manuals.sma.de/HM-20/de-DE/1071201163.html
Verder hoef je denk ik niks aan te passen, hij staat al op nen-EN50438:2013 welke voor nederland geldt.
Als je in de toekomst, niks meer wilt terugleveren omdat het geld kost, kan je via modbus tcp/ip de teruglevering begrenzen.
YouTube: TAPPS2 Programmierbeispiel "Wechselrichter Wirkleistung begrenzen"
Maar zover is het niet.
Uiteraard kan je ook alles zelf ook loggen uit de SMA via webconnect en modbus tcp/ip.
Ik gebruik daar node-red / homeassistant / influxdb en grafana voor.
:strip_exif()/f/image/Vvdz4cP9jWkbtplYFTfufR86.jpg?f=fotoalbum_large)
https://snapshots.raintan...34BjU9TBFo4xNy4JhUGjeVG2r
[ Voor 3% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-04-2023 16:05 ]
Interessant topic, ik ben zelf ook een manier aan het zoeken om die grid code te krijgen voor mn SMA. Wellicht wil @AUijtdehaag je mij ook helpen via DM?
Hallo, ik ben ook op zoek achter iemand die mij zou willen helpen voor een grid guard code. Ik zou namelijk het vermogen van een omvormer willen begrenzen. Want nu we terug een hogere zonstand hebben gebeurd het na langdurige periode dat mijn hoofdautomaat afslaat. @AUijtdehaag ik wil gerust betalen voor deze info. Mvg
Hier ook eenzelfde probleem, SMA omvormer klapt er uit tussen de middag doordat ie nog op de oude instellingen staat.
Geen SMA-installateur in de buurt aangezien de installateur van destijds failliet is gegaan.
Als iemand mij ook kan helpen aan de grid guard code zou dat mij ook helpen zodat ik hem op de huidige NEN-EN code kan instellen.
@AUijtdehaag KAn jij helpen via DM?
Geen SMA-installateur in de buurt aangezien de installateur van destijds failliet is gegaan.
Als iemand mij ook kan helpen aan de grid guard code zou dat mij ook helpen zodat ik hem op de huidige NEN-EN code kan instellen.
@AUijtdehaag KAn jij helpen via DM?
Pagina: 1