Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoleink123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-04-2023
Hi!

Ik heb een Samsung S20 en ik heb dus een probleem met het alarm. Hij gaat heel soms niet af. Alle keren dat dit gebeurde stond er een agendamelding vol in beeld, die ik eerst moest wegslepen voor ik iets anders kon doen. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Beste antwoord (via Marjoleink123 op 21-04-2023 14:02)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
In de Calendar app kun je het type alarm instellen (links-boven de drie streepjes -> tandwiel -> Alarm Type). Daar kun je er een 'gewone' notificatie van maken, ipv een full-screen-weg-te-klikken melding.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat dit wel het probleem zou verhelpen, indien dit een acceptabel compromis is. Maar, ik weet het niet zeker. Wellicht waard om uit te proberen :)

[ Voor 9% gewijzigd door eric.1 op 21-04-2023 13:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:34
Heeft die agenda melding zijn eigen alarm en staat die dan bijvoorbeeld op stil? Denkrichting kan dan zijn dat die je wekker blokkeert. Heb je niet storen ingeschakeld in de nacht?

En uit welke agenda komt die melding, is het de app van Samsung zelf, of gebruik je een andere agenda app zoals Google Calendar of Outlook, of...? Kun je daar iets instellen rondom hoe lang die herhaalt of andere instelling maken dat er geen geluid melding komt?

Heb je alle apps geupdate op je telefoon, ook die via de Galaxy Store App van Samsung zelf?

Een oplossingsrichting zou kunnen zijn dat je met Standen en Routines (voorheen Bixby routines) iets instelt rondom de Agenda meldingen om die te sluiten, maar dat is uitvogelen en ermee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoleink123
Bedankt!

Yes, het gaat om dit type melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hx5OuW5Vrhz-W-BcMiKadHZIpBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jda9PBKdIp76SR8TRBBs19kG.jpg?f=fotoalbum_large

Let niet op de tijden die erbij staan. Heb dit even als voorbeeldje genomen, dus heb de tijd aangepast :).

Hij komt van de agenda app van Samsung zelf. Ik denk inderdaad dat deze melding mijn alarm overruled. Ik ga kijken of ik wat kan instellen omtrent die melding. Zou het wel jammer vinden als ik die melding helemaal uit moet zetten, omdat het wel een geheugensteuntje biedt voor afspraken natuurlijk.

Bedankt voor je tip.. Zal eens kijken. Heb nog niet eerder met Standen en Routines of Bixby gewerkt, dus wordt even puzzelen denk ik.

De updates van Samsung installeer ik altijd. Het is eigenlijk al een probleem wat zich vaker heeft voorgedaan, ook voor de updates. Denk dat ik het in een aantal jaar zo'n 4 keer heb meegemaakt dat zo'n melding mijn alarm blokkeert.

[ Voor 4% gewijzigd door Marjoleink123 op 21-04-2023 13:19 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
In de Calendar app kun je het type alarm instellen (links-boven de drie streepjes -> tandwiel -> Alarm Type). Daar kun je er een 'gewone' notificatie van maken, ipv een full-screen-weg-te-klikken melding.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat dit wel het probleem zou verhelpen, indien dit een acceptabel compromis is. Maar, ik weet het niet zeker. Wellicht waard om uit te proberen :)

[ Voor 9% gewijzigd door eric.1 op 21-04-2023 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marjoleink123
Heb het net even getest en het werkt! Bedankt beiden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Zou dit ook mijn mysterie met de A52s oplossen waar het alarm zo af en toe niet af gaat. Zou dat gekomen zijn omdat er een herinnering voor een beeld stond. Dat zou wel duf zijn.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 19:14

Dido

heforshe

Ik zal wel ouderwets zijn dat ik een alarm gebruik om wakker te worden, en ik in mijn agenda geen dingen heb staan die relevant zijn terwijl ik slaap?
Oftewel, ik kan mij niet voorstellen dat een alarm geblokeerd wordt door een agenda-notificatie (en zo wel, krijgt de collega die een meeting inschiet om 6 uur 's ochtends een doodschop :X )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Dido schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:35:
en ik in mijn agenda geen dingen heb staan die relevant zijn terwijl ik slaap?
Maar wellicht voor als je wakker wordt, of een push die je de avond ervoor niet gesloten hebt. En als je dan x minuten van te voren een herinnering krijgt kan dat gelijk vallen met de wekker.

Gelukkig staan mijn werkzaken niet in mijn privé telefoon, dat lijkt mij al helemaal niet relevant...

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1