Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Wij willen vloerverwarming (laten) aanleggen maar van de buren (andere type woning) hebben we vernomen dat de dekvloer wel eens te dun kan zijn .. (1cm)

Gevolg is dat we wellicht de vloer op moeten laten hogen voordat er gefreest kan worden ?

ps ik zit nu nog op gas (500m3 pj) en indien nodig ga ik over op WP ik weet dat dit een aanpassing van de installatie dan eventueel nodig is.

ik zoek eigenlijk een bedrijf die hierin mee kan denken (lees mannetje op bezoek) en die mij gewoon vertelt wat ze gaan doen. maar zoek je op internet is het allemaal "remote"

Gezien het hoofdverwarming "veel lussen" volgens mij het beste is is dat wel wat ik zoek

Als jullie advies hebben voor bedrijven (desnoods per dm) houd ik me wel aanbevolen (omgeving rotterdam)

kwaaitaalvloer met vloerisolatie eronder rc 4 a 5 laten installeren.
3 verdiepingen 150m2 woonoppervlak
500m3 is inclusief de ~ 250 m3 verbruik voor sanitair warm water

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 21-04-2023 18:04 ]

Tja vanalles

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:57
heb je vloer isolatie?
kan je een tekening geven van je vloeropbouw?
Heb je de bouwtekeningen?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:22
Als de dekvloer te dun is kun je beter een droogbouw systeem toepassen in plaats van ophogen en weer infrezen.
Een droogbouw systeem zijn isolatieplaten waarin de leidingen gelegd worden, waarna er een dekvloer overheen gaat.
Door de isolatie van de platen heb je een veel hoger rendement dan bij infrezen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vso schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:37:
Wij willen vloerverwarming (laten) aanleggen maar van de buren (andere type woning) hebben we vernomen dat de dekvloer wel eens te dun kan zijn .. (1cm)

Gevolg is dat we wellicht de vloer op moeten laten hogen voordat er gefreest kan worden ?
Als er constructief geen probleem is kun je ook gewoon in beton frezen. Gaat wat langzamer en is iets duurder, hebben ze vorige week hier gedaan.

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:00
Hier had ik hetzelfde probleem, uiteindelijk vloerverwarming laten plaatsen door warp.
Een prachtig systeem wat aangebracht wordt op je bestaande dekvloer.

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:47
Als je maar 500 m3 per jaar verbruikt zou je een WP (of misschien zelfs airco) kunnen proberen zonder vloerverwarming!

Hoeveel m2/ m3/ personen is je huis? waar stook je allemaal en naar welke temperatuur? Levert die 500m3 ook je warmwater?

[ Voor 11% gewijzigd door MSXBas op 21-04-2023 12:20 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik heb de startpost even geupdate met de vragen die tot nu toe gesteld zijn

maar ja vloer is geisoleerd, 500m3 is 50% verwarming en 50% sanitair warm water. voor 4 personen

ik stook door begane grond / 1ste verdieping maar LTV is wel een wens om de laatste loodje en warme voetjes te houden. (of te koelen)

@Ramon_1984 warp klinkt goed mag ik vragen wat het kost ? voor hoeveel m2

o mijn vloer is 70m2 ongeveer maar 10m2 is "bijverwarming" (inpandige berging) het wordt er net te koud in de winter...

Tja vanalles

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:00
vso schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:21:
Ik heb de startpost even geupdate met de vragen die tot nu toe gesteld zijn

maar ja vloer is geisoleerd, 500m3 is 50% verwarming en 50% sanitair warm water. voor 4 personen

ik stook door begane grond / 1ste verdieping maar LTV is wel een wens om de laatste loodje en warme voetjes te houden. (of te koelen)

@Ramon_1984 warp klinkt goed mag ik vragen wat het kost ? voor hoeveel m2

o mijn vloer is 70m2 ongeveer maar 10m2 is "bijverwarming" (inpandige berging) het wordt er net te koud in de winter...
Goedkoop is het niet, ik denk dat je rekening dient te houden met 100 euro p/m.
Maar een offerte aanvragen kan natuurlijk altijd en dan weet je het zeker
Pagina: 1