Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 22:27
Mijn vrouw en ik werken bij hetzelfde bedrijf in 5 ploegendienst. Nu willen ze ons uit elkaar zetten en zodanig dat we nooit meer weekend samen hebben. Voorbeeld als ik uit mijn laatste nacht dienst kom en 4 dagen vrij ben beginnen haar 6 werkdagen. Mag dit wel?
Voorheen hadden we exact zelfde rooster en dus samen vrolijk naar werk zelfde werktijden en zelfde weekend.
Werkgever mengt zich dus nu in ons privésfeer.

@dbz1985 wil je een betere en volledige situatieschets posten? Dit werkt zo niet echt namelijk

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 21-04-2023 11:58 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:16
Waarom zou het niet mogen? Voor werkgever zijn jullie gewoon werknemers.

Lijkt me lastig plannen als je rekening moet houden met koppeltjes…

Daarnaast ook niet fair naar andere collega’s lijkt me. Want dan willen jullie natuurlijk samen vrij met kerst etc.

[ Voor 29% gewijzigd door De_Bastaard op 20-04-2023 22:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:41
Is er een relatie met jullie gedrag of gewoon een herindeling van de groepen? Indien het laatste dan zou ik in overleg gaan. Indien het eerste dan kan 1 van jullie het beste ander werk zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Wij werken niet op dezelfde afdeling en daarnaast als mensen kinderen hebben mag je ze niet scheiden van ploegen. Dus beetje vreemde reactie. Daarnaast als mensen kinderen hebben krijgen die voorrang op andere die geen kinderen hebben en krijgen dus wel dezelfde vakantie als de partner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-04 20:03

Orphu

(Space)nerd

De vraag die in mij opkomt is of dit met opzet is of toevallig dat het komende rooster er zo uit ziet door onderbezetting, ziekte of vrije dagen van collega's?

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Orphu schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:18:
De vraag die in mij opkomt is of dit met opzet is of toevallig dat het komende rooster er zo uit ziet door onderbezetting, ziekte of vrije dagen van collega's?
Het is niet onderbezet (eerder overbezet).
Mijn vrouw is zelfs al 2 x van ploeg verplaatst terwijl ze in de ziektewet zat (wat wettelijk gezien niet mag). En het bedrijf probeert mijn vrouw papieren te laten te tekenen zonder eerst met bedrijfsarts te hebben gesproken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

dbz1985 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:18:
als mensen kinderen hebben mag je ze niet scheiden van ploegen.
Waar staat dit? Kun je de wet die dit verbiedt citeren?
als mensen kinderen hebben krijgen die voorrang op andere die geen kinderen hebben en krijgen dus wel dezelfde vakantie als de partner.
Heel mooi als een werkgever rekening wil houden met gezinnen met kinderen die aan schoolvakanties gebonden zijn :). Lijkt me alleen weinig verband houden met jouw situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:20
dbz1985 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:18:
Wij werken niet op dezelfde afdeling en daarnaast als mensen kinderen hebben mag je ze niet scheiden van ploegen. Dus beetje vreemde reactie. Daarnaast als mensen kinderen hebben krijgen die voorrang op andere die geen kinderen hebben en krijgen dus wel dezelfde vakantie als de partner.
Zou graag de wet willen zien waar dit zo hard instaat dan ga ik daar ook eens mee schermen bij de baas. Maar stel dat het zo is dan kan alsnog niet het gehele bedrijf vrij krijgen en zal er dus een "rooster/verdeling" moeten komen als iedere medewerker kinderen zou hebben.

Werkgever hoeft geen rekening te houden met jullie relatie maar alleen met jullie als individu en dan kan het dus voorkomen dat vraagstukken als dit daarin botsen lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 20-04-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
lubbertkramer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:23:
[...]

Zou graag de wet willen zien waar dit zo hard instaat, daar komt bij stel dat het zo is kan alsnog niet het gehele bedrijf vrij krijgen als iedereen kinderen zou hebben. Werkgever hoeft geen rekening te houden met jullie relatie maar alleen met jullie als individu en dan kan het dus voorkomen dat vraagstukken als dit daarin botsen lijkt mij.
Staat niet zo in de wet, maar zo gaat dat wel waar wij werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:20
dbz1985 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:24:
[...]

Staat niet zo in de wet, maar zo gaat dat wel waar wij werken.
Dan moet het zwart op wit staan ergens, maar waarschijnlijk staat het er dat ze er rekening mee proberen te houden. Want zoals ik zei als iedereen kinderen heeft kan nog niet iedereen in dezelfde vakantie vrij zijn, dan is er geen enkel personeel dat werkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:31
dbz1985 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:21:
[...]

Het is niet onderbezet (eerder overbezet).
Mijn vrouw is zelfs al 2 x van ploeg verplaatst terwijl ze in de ziektewet zat (wat wettelijk gezien niet mag). En het bedrijf probeert mijn vrouw papieren te laten te tekenen zonder eerst met bedrijfsarts te hebben gesproken.
In andere woorden: volgens jou is dit opzet vanuit het bedrijf om je vrouw weg te krijgen? Of voelt het als wraak vanuit het bedrijf?

Er zal vast wel wat te vinden zijn in de wet over op welke termijnen er wel of geen veranderingen mogen plaatsvinden in de dagen/tijden, wat ook mogelijk afhankelijk is van het verleden en het bedrijf.

Mijn advies: zoek juridische hulp aangezien er hier volgens mij meer aan de hand is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:58
President schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:26:
[...]

Mijn advies: zoek juridische hulp aangezien er hier volgens mij meer aan de hand is...
dbz1985 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:21:
[...]

En het bedrijf probeert mijn vrouw papieren te laten te tekenen zonder eerst met bedrijfsarts te hebben gesproken.
Zou je wel denken als je dit zo leest...

PV Output

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:14
Het is wel lastig voor de lezer om advies te geven als je niet gewoon helder je verhaal uitlegt.

Maar als ik het begrijp zit je vrouw dus in een soort langdurig ziekteproces en om die reden wil de werkgever haar weg hebben? En die gebruikt deze manier van roosteren om de situatie voor haar onhoudbaar te maken, met als streven dat zij ontslag neemt?

Of dat 'mag' kan waarschijnlijk alleen een jurist vertellen maar als ze bij het bedrijf kwaad willen moet je er waarschijnlijk rekening mee houden dat er juridische stappen nodig zullen zijn om de werkgever te dwingen jullie samen in te roosteren. Veel zal afhangen van wat er op papier staat, hoe zijn die afspraken betreft het gelijktijdig inroosteren, en dat is hopelijk meer dan "we deden dit altijd zo" en "dit is hoe het bedrijf werkt".
Ik denk misschien dat het een lastig verhaal wordt om de werkgever te verplichten gelijktijdig in te roosteren maar aan de andere kant zal een rechter het vast niet waarderen als een medewerker met vast contract wordt weggepest wegens ziekte. Maar ik ben dus geen jurist.

Ik denk dat je jezelf eerst moet afvragen of het kans van slagen heeft en of je het de moeite waard vindt. En na zo'n proces is de verstandhouding met de werkgever vaak ook wel aardig zuur. Misschien heeft het meer kans van slagen om nog een keer met de werkgever om de tafel te gaan zitten en te kijken of je het probleem op een andere manier kan oplossen, maar of dat mogelijk is zal ook afhangen van hoe het zit met die ziekte. En misschien is het wel meer de moeite om gewoon te gaan kijken richting een andere baan, want als je werkgever van je af wil kunnen ze vervelend genoeg doen. Maar dat zal ook afhangen van het type werk en de ziekte.

Maar hopelijk leg je nog even wat duidelijker uit wat er nou precies aan de hand is, ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Heb je het al duidelijk aangegeven aan je werkgever? Is het bewust zo gedaan vanuit de planning.. of is het zo dat ze er gewoon geen rekening mee houden? (Zien ze je vrouw als een soort opvulling/schuifpersoon)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:16
dbz1985 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:12:
Mijn vrouw en ik werken bij hetzelfde bedrijf in 5 ploegendienst. Nu willen ze ons uit elkaar zetten en zodanig dat we nooit meer weekend samen hebben. Voorbeeld als ik uit mijn laatste nacht dienst kom en 4 dagen vrij ben beginnen haar 6 werkdagen. Mag dit wel?
Voorheen hadden we exact zelfde rooster en dus samen vrolijk naar werk zelfde werktijden en zelfde weekend.
klinkt vervelend maar je conclusie van 'werkgever mengt zich in de privesfeer' is niet correct. wanneer je werkt is een afspraak tussen een werknemer en de werkgever en dat heeft altijd invloed op je 'privesfeer' want als je weg bent voor werk is het geen prive meer etc. Dat jullie toevallig een stel.zijn komt zo uit maar doet niks met wat wel/niet mag qua inplannen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:51
Die laatste zin moet precies andersom zijn. Vanwege jouw privésfeer wil jij dat de werkgever zich aanpast. Als jullie geen partners waren geweest zouden jullie ook onafhankelijk van elkaar worden ingedeeld.

Hoe dan ook zou ik eerst eens gaan bedenken waarom het bedrijf jullie uit elkaar wil zetten. Zit daar een reden achter want het kan zijn dat ze het rooster anders moeilijk passend krijgen (kan best zijn met 5 ploegen), maar het kan ook zijn dat ze van 1 van jullie af willen en dat op deze manier proberen te doen. Hoe dan ook lijkt het me niet dat er ergens zal staan dat je recht hebt om in hetzelfde ploegenrooster te zitten als je partner.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Je kan sowieso eens nakijken of er in het personeelshandboek iets staat over relaties op de werkvloer, genoeg organisaties die daar namelijk iets van vinden en soms dus ook maatregelen zullen of ten minste kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Inmiddels ben ik ook van ploeg veranderd en het is toch knap dat men tot 2x toe ons recht tegenover elkaar zet. We hebben ook tegen elkaar gezegd dat je niet altijd in dezelfde ploeg komt kan maar kies dan een ploeg waarbij je minstens 2 dagen samen bent. Maar wat ook is, als mensen gelukkig naar werk gaan presteert men ook beter.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bolderkar
Nogmaals.. heb je dit met je werkgever besproken? Weet niet hoe groot het bedrijf is, maar mogelijk weet de planner het niet eens.. of is het puur computerindeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
dbz1985 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 06:24:
Inmiddels ben ik ook van ploeg veranderd en het is toch knap dat men tot 2x toe ons recht tegenover elkaar zet. We hebben ook tegen elkaar gezegd dat je niet altijd in dezelfde ploeg komt kan maar kies dan een ploeg waarbij je minstens 2 dagen samen bent. Maar wat ook is, als mensen gelukkig naar werk gaan presteert men ook beter.
Als er geen rekening met de planning wordt gehouden (b.v. als het automatisch wordt gedaan) is die kans dat je geen gelijke dagen vrij hebt zo'n 40% (je hebt 6 dagen werken en 4 dagen vrij). Heb je al aan je baas gevraagd hoe de planningen worden gemaakt en of ze hier rekening mee kunnen/willen houden?

[removed]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kerel leg eventjes je verhaal goed uit van A tot Z met de feiten. Hier kunnen we gewoon weinig mee behalve een mening geven.

Een statement als 'Staat niet zo in de wet, maar zo gaat dat wel waar wij werken.' zegt niets. Dat het niet in de wet staat was op voorhand al duidelijk. Staat het bijvoorbeeld wel in jullie personeel gids, o.i.d.? Zo nee heb je weinig kans, zo ja heb je al wat dat op papier staat.

[ Voor 53% gewijzigd door Chip. op 21-04-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-05 12:24

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

lubbertkramer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:25:
[...]

Dan moet het zwart op wit staan ergens, maar waarschijnlijk staat het er dat ze er rekening mee proberen te houden. Want zoals ik zei als iedereen kinderen heeft kan nog niet iedereen in dezelfde vakantie vrij zijn, dan is er geen enkel personeel dat werkt.
In ons bedrijf staat dit zwart op wit. Mensen met schoolgaande kinderen hebben eerste recht op verlof tijdens de vakantie. Ik zie niks vreemd aan de dingen die hij schrijft. (los van het feit dat de situatie niet soepel geschreven is)

Verder kan ik enkel maar aanraden om in gesprek te gaan met uw leidinggevende. Als ze koppels met kinderen niet uit hun ploegensysteem mogen halen dan mogen jullie tot op een bepaald punt dit recht ook wel behouden. Als er geen bezwarende omstandigheden zijn, zie ik geen probleem om dit te behouden.

Wat zegt de vakbond?

[ Voor 3% gewijzigd door SoulsOnFire op 21-04-2023 08:48 ]

learning every day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-05 11:54
De werktgever mengt zich in jullie privésfeer? Daar ga je al fout, voor de werkgever is er geen "jullie". Er is werknemer 1 en werknemer 2 - zonder een combinatie daarvan. Zou lekker zijn als een werkgever daar ook nog eens rekening mee moet gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Door heftige verdrietige omstandigheden die we samen hebben meegemaakt met veel verliezen waardoor mijn vrouw tot 2x toe bijna loodje had gelegd zit ze in de ziektewet…meerdere malen besproken met bedrijf om ons in zelfde ploeg te plaatsen en ti’s dezelfde persoon die hierin dwars blijft zitten, want merk bij diverse personen die ik op werk spreek het niet eens zijn met wat er hier gebeurd (ook de nieuwe aangewezen teamleider) maar degene daar boven blijft tegen werken…in de tijd van haar afwezigheid is er ook zeker half jaar geen contact geweest vanuit bedrijf…alleen maar naar bedrijfsarts. Het is zo erg zelfs dat de arbeidsdeskundige tegen mijn vrouw heeft gezegd dat stel dat ze uiteindelijk bij UWV zou belanden ze een heel mooi verhaal heeft en het bedrijf een gigantisch probleem met hoe ze mijn vrouw behandelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:25

D4NG3R

kiwi

:)

Even over een andere boeg; is het dan geen beter idee om jullie heil bij een andere werkgever te zoeken? Klinkt nogal als een ballentent waar je vroeg of laat toch gaat (willen) vertrekken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:58
dbz1985 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:01:
in de tijd van haar afwezigheid is er ook zeker half jaar geen contact geweest vanuit bedrijf…alleen maar naar bedrijfsarts.
Dat lijkt mij een hele normale zaak, dat is precies hoe dit proces hoort te verlopen als je ziek bent. Je hebt als zieke contact met de bedrijfsarts en de bedrijfsarts met de werkgever. Dit is bedoeld om te voorkomen dat de werkgever, onbewust, druk legt op de zieke werknemer en onbewust over de grenzen van het toelaatbare gaat.

Voor de rest lijkt het mij duidelijk dat jij of eigenlijk je vrouw op zoek moet naar een andere baan, deze situatie gaat nooit goed aflopen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:03
Voor hoelang staat jullie rooster vast? Eenmaal vastgelegd moet er wel een goede reden voor zijn om dit te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-05 15:16
Fijn dat je je frustraties en zorgen op dit forum van je af kunt schrijven. Maar als je hulp verwacht zul je wel met een concrete hulpvraag + situatieschets moeten komen.

Om de gestelde vraag te beantwoorden: Als jij altijd eenzelfde werkrooster hebt gehad en nergens staat beschreven/is afgesproken dat deze werktijden wijzigen, dan zou je je erop kunnen beroepen dat dit een arbeidsvoorwaarde is geworden die men niet zomaar mag wijzigen. Dat is echter anders als dus in een CAO, personeelshandboek of je arbeidsovereenkomst staat dat je werktijden wel steeds kunnen wijzigen. Lees: https://www.juridischloke...erplichte%20reorganisatie.

Dat jullie samen een relatie hebben speelt natuurlijk mee, maar is niet direct de verantwoordelijkheid van werkgever. Ik lees tussen de regels door dat jullie niet helemaal blij zijn met werkgever - en werkgever ook niet met (één van) jullie.

Zet je emoties ietwat aan de kant en bekijk de situatie praktisch. Kan je dus - klaarblijkelijk - niet met je werkgever door één deur en afspraken maken over het rooser, ook niet na redelijk overleg? Dan zou ik eens kijken of jij - of je vriendin/vrouw - een andere baan kan vinden. Als vriendin dat door ziekte niet kan, kun jij dit dan wel?

Is de conclusie dat dit voor jullie allebei niet mogelijk is: probeer dan in redelijk overleg met werkgever te komen, als je reacties tegen werkgever overigens net zo kortaf en ietwat doorspekt van verwijten zijn net zoals dit op dit forum ga je niet ver komen. Ook niet bij een volgende werkgever.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
Het klinkt alsof je vrouw dus nog in de ziektewet zit en weer begint te werken? Want als dat zo is kan de bedrijfsarts best als eis stellen dat de ploegen overeen moeten komen ivm de support die thuis nog nodig is.

Verder weet ik niet hoe groot het bedrijf is, maar meestal kun je nog naar HR/vertrouwenspersoon stappen om aan te geven dat de verstandhouding met de GL? niet goed is en je daar samen niet uitkomt. Het klinkt nl. alsof het vooral om die slechte verstandhouding gaat en dat het verschil in ploegen daar hooguit een gevolg van is.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:14
ColeJ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:00:
[...]

De werktgever mengt zich in jullie privésfeer? Daar ga je al fout, voor de werkgever is er geen "jullie". Er is werknemer 1 en werknemer 2 - zonder een combinatie daarvan. Zou lekker zijn als een werkgever daar ook nog eens rekening mee moet gaan houden.
Andersom geldt dat het bijna als pesten overkomt als je mensen structureel tegenovergestelde diensten geeft. Dan weet je dat er in de thuissituatie problemen ontstaan waar je als werkgever ook last van kunt gaan hebben. Een werkgever hóeft er geen rekening mee te houden, maar als dit de uitkomst is van een willekeurige indeling, kán de roostermaker er wel rekening mee houden en een correctie uitvoeren die de partijen tegemoet komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Toke_gt schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:07:
[...]

Andersom geldt dat het bijna als pesten overkomt als je mensen structureel tegenovergestelde diensten geeft. Dan weet je dat er in de thuissituatie problemen ontstaan waar je als werkgever ook last van kunt gaan hebben. Een werkgever hóeft er geen rekening mee te houden, maar als dit de uitkomst is van een willekeurige indeling, kán de roostermaker er wel rekening mee houden en een correctie uitvoeren die de partijen tegemoet komt.
De werkgever en roostermaker gaan geen rekening houden met thuissituaties. Als je aanpassingen wilt zul je dat zelf moeten aangeven en hopen dat het allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:14
Frame164 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:27:
[...]

De werkgever en roostermaker gaan geen rekening houden met thuissituaties. Als je aanpassingen wilt zul je dat zelf moeten aangeven en hopen dat het allemaal kan.
Soms doen roostermakers dat wel (bij schoolgaande kinderen bijvoorbeeld) en als ze het niet doen, kun je dat zelf aangeven en kunnen ze het corrigeren. Dat is precies wat ik zei. Of ze je verzoek vervolgens meenemen is weer iets anders, maar het kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:33
Misschien kan TS uitleggen wat precies het probleem is. De werkgever heeft geen verplichting om rekening te houden met jullie privésituatie. En wat er precies misgaat bij het ziekteproces van vrouw van TS heeft TS ook niet uitgelegd. Kortom, ik begrijp dat TS een vervelende situatie ervaart, maar als je niet uitlegt wat er precies niet deugt volgens jou kunnen wij je moeilijk helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40
dbz1985 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:01:
Door heftige verdrietige omstandigheden die we samen hebben meegemaakt met veel verliezen waardoor mijn vrouw tot 2x toe bijna loodje had gelegd zit ze in de ziektewet…
Sorry als dit bot overkomt, ik vind het oprecht rot voor jullie, maar: dit is hard gezegd toch niet het probleem van je werkgever? Je kunt altijd vragen of ze je willen faciliteren, maar niet meer dan dat.
Het is zo erg zelfs dat de arbeidsdeskundige tegen mijn vrouw heeft gezegd dat stel dat ze uiteindelijk bij UWV zou belanden ze een heel mooi verhaal heeft en het bedrijf een gigantisch probleem met hoe ze mijn vrouw behandelen.
Okay. Maar wat is je doel hier nu? Wil je er een juridische kwestie van maken? Dan moet je met een jurist gaan praten. En wat dan; dan werken jullie beiden bij een ander bedrijf. Dan werk je dus sowieso niet meer in dezelfde ploegen.

Je zit enorm in een slachtofferrol nu, maar dat gaat je echt niet verder helpen. Een constructieve dialoog met je werkgever wel. Kennelijk heeft iemand die over de roosters gaat 'de pik op jullie'. Tja. Zelfs als dat waar is, en dan? Deze persoon zit hoger in de pikorde dan jij. Denk je dat boos lopen doen iets op gaat lossen?

Ik vermoed dat er gewoon ook sprake is van een conflict met bijbehorende emoties en dus een verslechterde relatie. Dat gaat niet gefixt worden als jullie net zelf wat water bij de wijn willen doen. Als je van een werkgever flexibiliteit wil, moet je dat zelf ook kunnen bieden. Ze willen ook niet een situatie creeren waarbij 2 mensen duidelijk voorgetrokken worden op de rest.

https://niels.nu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bolderkar
Het is mij nog steeds onduidelijk welke communicatie er met de werkgever überhaupt is geweest. Ligt er een verzoek (aan planning) om zelfde shifts te hebben? Werkgever wordt de boeman terwijl er mogelijk gewoon een communicatieprobleem ligt. Van geen weet tot geen rekening houden. Het is niet universeel dat koppels tegelijk shifts willen hebben.
Mijn buren hebben juist verschoven shifts om zo geen kinderopvang te hoeven regelen. Zo heeft iedereen andere wensen vaak gerelateerd aan de levensfase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:03

SomerenV

It's something!

Door heftige verdrietige omstandigheden die we samen hebben meegemaakt met veel verliezen waardoor mijn vrouw tot 2x toe bijna loodje had gelegd zit ze in de ziektewet…
Het kan aan mij liggen maar die twee rijmen niet echt met elkaar? Ze zit in de ziektewet maar ze heeft wel haar werkdagen als jij vrij bent? Als zij inderdaad in de ziektewet zit dan maakt het toch niet veel uit in welke ploeg ze op papier werkt, aangezien ze dus niet werkt (want ze is ziek). Het heeft dan ook weinig zin om je daar nu helemaal over op te vreten. Ga dan gewoon met je werkgever aan tafel zitten en bespreek het plan over hoe verder als ze uit de ziektewet komt.

Verder natuurlijk wel klote hoe alles mogelijk is gelopen, maar daar heeft je werkgever verder weinig mee van doen. Zeker bij de wat grotere bedrijven ben je gewoon een nummertje en is er veel minder sprake van flexibiliteit. Mijn vriendin en ik werken beide op onregelmatige tijden, en het is dat mijn werkgever enorm flexibel is qua planning zodat ik mijn rooster af kan stemmen op dat van m'n vriendin, maar dat is absoluut niet de norm. Bij grotere bedrijven zie je denk ik ook sneller dat ze af proberen te komen van werknemers die langdurig in de ziektewet zitten. Dat kost ze gewoon een hoop geld aangezien je de zieke werknemer door moet blijven betalen én een eventuele vervangende werknemer. Dus in dat opzicht ook niet heel raar als ze bepaalde mogelijkheden gebruiken om een en ander te versnellen. Heel fijn is dat natuurlijk niet, maar zolang ze opereren binnen het toelaatbare kun je er weinig tegen doen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1