KPN Experiabox interactieve tv via DSL?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:28
Hoi,

Ik denk dat mijn vraag hier hoort/kan, anders hoor ik het graag.

Ik heb een appartement en stap nu over naar KPN. In de meterkast heb ik de Experiabox aangesloten op de Isra (DSL), alleen bij mijn TV kast zit geen ethernetkabel, enkel een DSL aansluiting (die komt vanuit de meterkast). Kan ik op een of andere manier mijn (of een) interactieve tv ontvanger aangesloten krijgen via die DSL kabel, of moet ik met een trekveer echt een Ethernet kabel via de meterkast bij mijn tv gaan krijgen?

Opties waar ik aan denk of naar gezocht heb zijn bijv een dsl naar ethernet adapter of een interactieve ontvanger die wel op DSL aangesloten kan worden. Ik heb ook geprobeerd om de Experia box in de tv kast aan te sluiten, maar dan blijft hij rood (denk signaal te slecht?).

Ik heb (zoals je wellicht hebt gemerkt hierboven) weinig verstand van dit soort zaken, dus sorry daarvoor :)

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Er zijn twee opties, de telefoonkabel die naar de woonkamer gebruiken om het modem te verhuizen van de meterkast naar de woonkamer. Of de telefoonkabel vervangen door ethernet kabel. Het gemakkelijkst voor het vervangen werkt door de ethernetkabel aan de telefoonkabel te knopen en dan de telefoonkabel eruit te trekken en daarmee de ethernetkabel automatisch mee trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56
KPN hamert al sinds jaar en dag op plaatsing van de modem zo dicht mogelijk op het ISRA punt. Ze hameren daar zo hard op dat iedereen die in Nederland ooit iets met dsl te maken heeft gehad dat mantra blijft herhalen. In de praktijk kun je de modem op zich met die bestaande telefoonkabel ook bij je tv plaatsen, zorg er dan wel voor dat de contactpunten fatsoenlijk zijn, niet dat er ergens een of ander verroeste telefoonplug tussen bengelt zeg maar en dan gaat het normaal moeten werken.

Zorg er tevens voor dat er tussen ISRA en modem maar één verbinding zit zonder aftakkingen. Mocht je wel tegen problemen met je lijn dan kun je de modem alsnog direct op de ISRA aansluiten om te testen en om discussies met KPN te voorkomen. "Het heb altijd gewerkt" is namelijk nooit een argument om problemen met een dergelijke installatie op te lossen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-06 17:47
Mijn ouders gebruiken een powerline setje om tv te kijken via KPN. Dat werkt op zich prima in een oude wooboerderij met een zwak dsl-lijntje (10Mbit, 30Mbit sinds toevoeging 4g buitengebied). Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets in een appartement slechter zou werken en het scheelt je een bult gedoe met kabels trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:33

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je een 4-aderige kabel hebt, kan daar waarschijnlijk 100mbit overheen en dat is waarschijnlijk genoeg.

Ik zou dat proberen voordat je iets anders gaat verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:33

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Megasyb schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 05:12:
Mijn ouders gebruiken een powerline setje om tv te kijken via KPN. Dat werkt op zich prima in een oude wooboerderij met een zwak dsl-lijntje (10Mbit, 30Mbit sinds toevoeging 4g buitengebied). Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets in een appartement slechter zou werken en het scheelt je een bult gedoe met kabels trekken ;)
Interferentie van zonnepanelen, geklooi omdat de groepen die je gebruikt op andere fasen zitten, software problemen, buren die eenzelfde setje hebben, signaal dat soms wegvalt en daarnaast is zo'n setje ook niet heel goedkoop.

Ik snap niet waarom je dat zou doen in de plaats van een directe kabel, zeker gezien de kabel al aanwezig is.
Pagina: 1