Krijg geen vern=binding meer

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:29

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Hoi,

Iets vreemds: Ik heb wat lopen klooien om filetransfers werekende te krijgen onder RH 6.2 als gateway server. Dat werkte niet maar nu krijg ik vanaf de client geen verbinding meer. Ik kan wel met vnc naar de server toe gaan en vanaf de server kan ik naar buiten pingen. Ik kan niet naar de netwerk kaart pingen die met het modem in verbinding staat maar wel naar de netwerk kaart die naar het interne netwerk gaat (vanaf de client dus) Nu post ik dus via vnc naar server die netscape draait. Ik heb het idee dat de forwarding dus niet werkt. Wat doe ik hieraan?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Je kan je ip masquerading weer aanzetten door:
echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward uit te voeren op de commandline van de gateway.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Hatsekidee!!! Dit post ik dus weer via de client!
Kan ik dat zinnetje ergens inplakken zodat de server bij elke reboot of network restart het ook uitvoert?

Ik ken het zinnetje eigenlijk wel maar kon hem nergens in de documentatie die ik hier had terugvinden...

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Stond die regel al niet in een script dan? Vaak zet je deze regel in je firewall script of in rc.local

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Blijkbaar heb ik hem op een of andere manier gedelete...
Gooi ik hem er nu weer even terug in!