E-mailconversatie copy/pasten zonder e-mail te openen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04-2023
Mijn vraag
Weet iemand of het mogelijk is om in Outlook de inhoud van een e-mail naar het clipboard te zetten via het linker muisknop-menu of een andere snelle manier zonder de mail te hoeven opnenen? Wij slaan e-mailconversaties op in een notitiefunctionaliteit van een ander registratiesysteem. Met het grote volume is dat nu best omslachtig. E-mail openen -> beantwoorden -> Ctrl+A/Ctrl+C -> Naar het andere systeem -> Ctrl+V -> e-mail sluiten -> prompt 'niet opslaan' selecteren. Dit moet handiger kunnen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het dichtste in de buurt komt converteren naar PDF. Zo werkten we vroeger toen we de e-mails nog opsloegen in onze Sharepoint. Ik zoek dit principe, maar dan voor kopiëren naar klembord feitelijk. Er is jaren terug al gekeken naar een overstap naar CRM maar dit is om meerdere redenen niet handig. Dat is een gesloten hoofdstuk.

Dank!

[ Voor 7% gewijzigd door cwk op 20-04-2023 09:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:26
Met "we" neem ik aan dat je een zakelijke omgeving bedoelt.
Dan snap ik niet waarom je dit op de (email) client wil doen.
Onderschep dan al het verkeer op de mailserver, doe daar de kopieslag en laat daarna de emailclient de mail op de reguliere manier ophalen.
Dat moet vol automatisch kunnen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwk
GarBaGe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:46:
Met "we" neem ik aan dat je een zakelijke omgeving bedoelt.
Dan snap ik niet waarom je dit op de (email) client wil doen.
Onderschep dan al het verkeer op de mailserver, doe daar de kopieslag en laat daarna de emailclient de mail op de reguliere manier ophalen.
Dat moet vol automatisch kunnen.
Lang niet al het e-mailverkeer komt daarvoor in aanmerking dus deze aanpak werkt niet vrees ik (en zou ik toch niet voor elkaar krijgen deze grote organisatie). Het betreft alleen de meeste e-mailconversaties met onze doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft het 'andere' registratie systeem niet gewoon een import functie? Waarbij je kunt bepalen welke mail wel of niet wordt geimporteerd? Of wordt er ook gebruik gemaakt van een document management systeem? Als dit een grote organisatie is, dan zou je verwachten dat dit op een dergelijke manier geregeld zou zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwk
_Dune_ schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:55:
Heeft het 'andere' registratie systeem niet gewoon een import functie? Waarbij je kunt bepalen welke mail wel of niet wordt geimporteerd? Of wordt er ook gebruik gemaakt van een document management systeem? Als dit een grote organisatie is, dan zou je verwachten dat dit op een dergelijke manier geregeld zou zijn.
Die hebben ze maar dat zijn handmatige acties en allemaal erg omslachtig. DMS zou aangesloten moeten worden op dat systeem en dat willen ze niet. Ik zoek echt een quick 'n dirty verbetering. Tooltje, scriptje, plugin. Hoeft niet perfect te zijn, hoeft alleen maar beter dan dit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:04
Ben je eigenljk niet op zoek naar een ticketsysteem waarbij tickets aangemaakt worden op basis van een binnenkomend e-mail? In plaats van dat je dit handmatig met een e-mailbox doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Typische oplossing voor je uitdaging vind je denk ik in RPA tooling; robotic process automation.
https://ui.vision lijkt open source / gratis te zijn, er zijn ook andere betaalde opties.

Having said that: dit zou volgens mij ook met een Python scripje oid te automatiseren moeten zijn. Je probleem zal hem met name in het feit zitten dat je wellicht een gedeelde mailbox hebt en de autorisaties die daar op zitten. Mag het geld kosten of niet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:08

DataGhost

iPL dev

cwk schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:56:
[...]

Die hebben ze maar dat zijn handmatige acties en allemaal erg omslachtig. DMS zou aangesloten moeten worden op dat systeem en dat willen ze niet. Ik zoek echt een quick 'n dirty verbetering. Tooltje, scriptje, plugin. Hoeft niet perfect te zijn, hoeft alleen maar beter dan dit te zijn.
Dan zou ik een AutoIt scriptje schrijven die deze handelingen voor je uitvoert. Evt aan een hotkey hangen en gaan met die banaan. Kan waarschijnlijk in een regel of 10 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwk
Ok dank! Ik zal Chatgpt eens vragen of hij dat kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwk
The Eagle schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:59:
Typische oplossing voor je uitdaging vind je denk ik in RPA tooling; robotic process automation.
https://ui.vision lijkt open source / gratis te zijn, er zijn ook andere betaalde opties.

Having said that: dit zou volgens mij ook met een Python scripje oid te automatiseren moeten zijn. Je probleem zal hem met name in het feit zitten dat je wellicht een gedeelde mailbox hebt en de autorisaties die daar op zitten. Mag het geld kosten of niet?
Ik zal uit.vision ook eens bekijken. Nee mag niets kosten, alles gaat hier zo stroperig dat is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Toegang tot het Power platform van Microsoft? Daarmee zou je dat kunnen automatiseren.

[ Voor 24% gewijzigd door Montaner op 20-04-2023 10:48 ]

Pagina: 1