Ik heb vandaag een WD 40GB 7200RPM schijf gekocht, maar toen ik het zaakje openmaakte kwam ik erachter dat er geen kabeltje bij zat, enkel en alleen maar de drive. Nou heb ik nog een 40-polig kabeltje liggen wat ik een jaar of 2 a 3 geleden kreeg bij mijn CD brander, en die had ik toen niet nodig omdat er al een kabeltje in mijn computer zat waarop die brander ook aangesloten werd (als slave naast de HD die master was). Dit was op mijn oude comp btw, die nu door m'n vriendin gebruikt wordt.
2 vraagjes:
1) Kan ik dat 40-polige kabeltje gebruiken voor m'n ATA66 HD, of moet dat toch een 80-polig kabeltje worden i.v.m. de data-integriteit op die snelheid.
2) Moet ik m'n nieuwe HD aan het uiteinde van het kabeltje zetten (hij komt er als enigste op, op het 2e IDE kanaal) of moet hij zo dicht mogelijk bij het mobo en blijft er dus een stukje kabel "bungelen". Krijg je daar geen signaalreflekties van?
2 vraagjes:
1) Kan ik dat 40-polige kabeltje gebruiken voor m'n ATA66 HD, of moet dat toch een 80-polig kabeltje worden i.v.m. de data-integriteit op die snelheid.
2) Moet ik m'n nieuwe HD aan het uiteinde van het kabeltje zetten (hij komt er als enigste op, op het 2e IDE kanaal) of moet hij zo dicht mogelijk bij het mobo en blijft er dus een stukje kabel "bungelen". Krijg je daar geen signaalreflekties van?