Belgische mobiele provider zonder voicemail gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbbs1024
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 14:28
Hallo,

Kan iemand me vertellen bij welke Belgische mobiele operator de voicemail volledig kan uitgeschakeld worden ?

Mijn moeder gaat binnenkort een senioren alarm gebruiken, dat bij een probleem (alarmknop, val detectie)
achtereenvolgens een aantal mensen opbelt.
Als iemand antwoord, stopt de belketen en worden de volgenden op de lijst niet meer opgebeld.

Als die noodoproep dus op mijn voicemail terechtkomt, wordt er verder niemand meer verwittigd, en krijgt ze dus geen hulp, aangezien ik als eerste op de bellijst sta, wat mogelijk tot een levensbedreigende situatie zou kunnen leiden.

Momenteel zit ik bij Orange, maar daar is het onmogelijk om de voicemail uit te schakelen, vandaar dat ik op zoek ben naar een andere operator waar dat wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Bij elke provider kan dat toch?

Bel via jouw smartphone/gsm naar ##62#, daarna naar ##61# en daarna naar naar ##67#.
daarmee kan je alle doorschakelingen inactief maken. Ik kan me niet voorstellen dat het daar niet werkt. En anders zou de klantenservice het wel moeten kunnen. Vooral als je jouw argument laat horen, zouden ze er op een manier aan moeten kunnen voldoen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:52
Heeft de aanbieder van het alarm hier geen ervaring mee? Lijkt me niet dat jij de eerste bent die hier tegenaan loopt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:23
mbbs1024 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:42:
Hallo,

Kan iemand me vertellen bij welke Belgische mobiele operator de voicemail volledig kan uitgeschakeld worden ?

Mijn moeder gaat binnenkort een senioren alarm gebruiken, dat bij een probleem (alarmknop, val detectie)
achtereenvolgens een aantal mensen opbelt.
Als iemand antwoord, stopt de belketen en worden de volgenden op de lijst niet meer opgebeld.

Als die noodoproep dus op mijn voicemail terechtkomt, wordt er verder niemand meer verwittigd, en krijgt ze dus geen hulp, aangezien ik als eerste op de bellijst sta, wat mogelijk tot een levensbedreigende situatie zou kunnen leiden.

Momenteel zit ik bij Orange, maar daar is het onmogelijk om de voicemail uit te schakelen, vandaar dat ik op zoek ben naar een andere operator waar dat wel mogelijk is.
https://community.orange....il-uitschakelen/m-p/19194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
In mijn ervaring moet je een toets indrukken wanneer je een alarmering krijgt. Bijvoorbeeld op het sterretje drukken. Doe je dat niet, dan wordt de volgende in de lijst gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbbs1024
Ik heb allerlei dingen uitgeprobeerd, waaronder ook die codes om alle call forwards uit te schakelen, maar de voicemail blijftu aktief.

Het is de helpdesk van de operator zelf die me ook gezegd heeft dat het niet mogelijk is om dat uit te schakelen, en dat de enige mogelijkheid is om naar een andere operator om te schakelen.

Bij EDPnet zou het mogelijk zijn, maar nu ze door Proximus gaan overgenomen worden weet ik niet hoelang dat nog gaat mogelijk blijven.
Zo een voicemail is natuurlijk voor operatoren een manier om meer gesprekken op hun netwerk te hebben en dus meer te gaan verdienen.

Mijn vraag over een operator waar je voicemail volledig kan uitschakelen blijft dus, en daar is voorlopig helaas nog geen antwoord op gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door mbbs1024 op 20-04-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:52
mbbs1024 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:38:
[...]

Mijn vraag over een operator waar je voicemail volledig kan uitschakelen blijft dus, en daar is voorlopig helaas nog geen antwoord op gekomen.
Ik lees op de eerder geplaatste link wel:
Bij de concurrentie (Telenet en Proximus) vormt dit geen probleem
?

Helaas geen eigen ervaring mee.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbbs1024
Ik heb helaas al van mensen gehoord die klant zijn bij bij Telenet en Proximus dat het ook niet mogelijk is om voicemail uit te schakelen.

Ik heb na kontakt met de edp helpdesk bevestiging gehad dat het bij hen nog steeds mogelijk blijft om voicemail uit te schakelen, en heb dan een aanvraag voor overstap met nummer overdracht ingediend
Pagina: 1