Van 38" UW naar Odyssey Neo G9 het waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 16:18
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ultrawide scherm.
Momenteel heb ik een LG 38GN950, met een crap GPU (zie ook onder, wordt geupgradet).

Ik heb de opportuniteit om mijn scherm te verbeteren (HOEFT niet, wil eerder weten of het nut heeft!).
Ik wil het scherm vooral gebruiken om te gamen, maar gebruik het ook voor wat 'standaard' pc werk, Excel, Youtube, etc.

Ik ben vooral geïntrigeerd door uitvoering: Samsung Odyssey Neo G9 (LS49AG950NUXEN) 49" Wit, Zwart

Wat is je budget?
Niet relevant, is bonusbudget via werk.
Concreet heb ik 3.000 EUR in totaal te spenderen, waar ik een scherm, smartphone en tablet van kan kiezen (max 1 van elk). Indien ik hier niet voor kies en uitbetaal, hou ik slechts ongeveer 900 EUR over.
Kan ik beter gebruik maken van de multimedia, en na X-jaar verkopen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Samsung, LG,..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Huidige setup:

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming 6G
CPU: AMD Ryzen 5 5600X Boxed
MOBO: MSI MAG B550M Mortar
CPU COOLER: be quiet! Dark Rock Pro 4
RAM: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC
PSU: Corsair RM750 (EU-model)
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
CASE: Fractal Design Define S

Ik ga upgraden naar:
GPU: RX 7900 XTX
CPU: Ryzen 7 5800X3D
PSU: 850W be quiet!

Maar, zijn er betere opties?
Ik wil vooral een top game ervaring, vooral in 'storymode games'.

De ultrawides zien er bangelijk uit.

Voor FPS heb ik een 27" 1440p scherm, maar die speel ik sowieso niet vaak.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:32

Thomg

Aww yiss

Voeding hoef je niet te upgraden.

Ik zou toch wel even goed nadenken of je wel wilt sidegraden naar VA, is een OLED misschien niet interessanter?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1884436;1782002/

OLED, dus true HDR experience en snelste beeldscherm, maar lees je wel even in over de nadelen.
Verder moet ik ook wel toegeven dat je dan ook wel naar een kleinere scherm en lagere resolutie gaat, maar ik zou eigenlijk alles boven de 1000 euro wat niet OLED is niet meer overwegen.

-> categorie: Monitors

[ Voor 23% gewijzigd door Thomg op 19-04-2023 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Thomg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:29:
Voeding hoef je niet te upgraden.

Ik zou toch wel even goed nadenken of je wel wilt sidegraden naar VA, is een OLED misschien niet interessanter?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1884436;1782002/

OLED, dus true HDR experience en snelste beeldscherm, maar lees je wel even in over de nadelen.
Verder moet ik ook wel toegeven dat je dan ook wel naar een kleinere scherm en lagere resolutie gaat, maar ik zou eigenlijk alles boven de 1000 euro wat niet OLED is niet meer overwegen.

-> categorie: Monitors
Hmmmm daar heb je wel een punt.

Misschien hou ik de monitor beter en koop de uitvoering: Samsung Odyssey G8 OLED (LS34BG850SU) Zilver met wall mount voor zowel ps5 als pc, kan ik afwisselen afhankelijk van type game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb ook voor jou keuze gestaan.
Maar dan 2 schermen boven elkaar.

Uiteindelijk voor een lg 48 oled tv gegaan.

Nooit maar dan ook nooit ga ik terug naar een normaler (kleiner) of een ultrawide scherm

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
jack zomer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:59:
Ik heb ook voor jou keuze gestaan.
Maar dan 2 schermen boven elkaar.

Uiteindelijk voor een lg 48 oled tv gegaan.

Nooit maar dan ook nooit ga ik terug naar een normaler (kleiner) of een ultrawide scherm
Snap ik, maar ik mag geen tv kiezen, enkel monitor. Daarom lijkt de uitvoering: Samsung Odyssey G8 OLED (LS34BG850SU) Zilver me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:24
Ik heb recent een G9 gekocht en ga nooit meer terug naar van die ieniemienie ultrawides. Immersion in games is fantastisch, voor werk is het fantastisch. Ga voor een superultrawide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10 17:13
Ook ik heb een g9 ultrawide. De afmeting vind ik heerlijk. Vooral het ontbreken van de bezels in het midden die je wel met 2x 27" hebt.
het dilemma met oled snap ik wel. Lijkt me prachtig om dit scherm in oled te hebben, maar dat zal nog wel even uitblijven. Als ik nu zou moeten kiezen... Ik weet het niet. Een kleiner scherm zou geloof ik het meest als een stap terug voelen. Dus denk dat het de g9 zou blijven.
Pagina: 1