Upgradable Windows Laptop voor algemeen gebruik en video

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Laptop gezocht voor algemeen gebruik maar waar regelmatig video op zal worden gekeken. De monitor moet dus van goede kwaliteit zijn (goede kleuren en contrast, weinig backlight bleeding en ghosting, géén touchscreen!)
Het is een absolute vereiste dat de SSD en RAM (liefst dual channel) upgradebaar zijn. Toetsenbord en trackpad moeten goed werken. Toetsenbordverlichting is gewenst.
De laptop mag niet te veel geluid maken. Gamen is niet van toepassing. Algemene software zoals browser, MS Office, VLC, VMWare Player.
Schermformaat: tussen de 14 en 15,6 inch (harde eis).
Resolutie: Full HD of 4k. Ik wil geen tussenresolutie zoals 2.8k of iets dergelijks.
Snelheid: i5 of equivalent.
Gewicht: <2kg.
Geen merkvoorkeuren. OS: Windows.

Er is geen vast budget. Zeg maar tussen de €700 en €1250. Ik heb overigens een kortingscode van 10% voor Dell en nog wat Bol.com cadeaubonnen. Verder moet de prijs het waard zijn. Met andere woorden, geen cpu van 3 jaar oud in een model wat bijvoorbeeld €1000 kost.

Ik heb gezocht in de pricewatch maar deze is sowieso niet volledig. Grote winkels zoals Bol hebben soms custom varianten van modellen zo lijkt het die dan weer niet in de pricewatch zijn opgenomen en de pricewatch lijkt ook niet altijd even accuraat te zijn.
Verder heb ik gekeken naar de Vivobook OLED serie maar het vervelende van Asus vind ik dat er opdringerige software van hun noodzakelijk is om de toetsenbord verlichting te laten werken. Bij andere merken heb ik nooit waargenomen dat daar software voor nodig is. Verder schijnen sommige Vivobook OLEDS RAM upgradable te zijn maar dan van maar 1 slot, de ander is dan gesoldeerd.
Tevens gekeken naar Dell XPS maar dat ik vind dat geen fijn model vanwege de behuizing (plakkerig oppervlak en scherpe voorrand), de trackpad en het niet al te beste toetsenbord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:55

Thomg

Aww yiss

Iets als dit.
https://www.bol.com/nl/nl...-6-inch/9300000126389145/
Geen toetsenbordverlichting dus geen opdringere software (delete bloatware).

Enige nadeel is wel dat er een 5800H in zit, alweer ruim 2 jaar oud, maar de prijs maakt veel (imo) veel goed.
En dat 1 slot gesoldeerd is I guess... Maarja, de prijs...

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 19-04-2023 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Thomg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:24:
Iets als dit.
https://www.bol.com/nl/nl...-6-inch/9300000126389145/
Geen toetsenbordverlichting dus geen opdringere software (delete bloatware).

Enige nadeel is wel dat er een 5800H in zit, alweer ruim 2 jaar oud, maar de prijs maakt veel (imo) veel goed.
En dat 1 slot gesoldeerd is I guess... Maarja, de prijs...
Is niet meer leverbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Zomaar op 20-04-2023 15:57 ]