2-takt bladblazer wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 16:24
Beste allen,

Ik heb hier een MCculloch bladblazer type GBV345 welke niet meer start,

Heb de brandstof uit de tank gehaald en vernieuwd voor Aspen2
Bougie vonkt nog.
Wat kan ik nog meer zelf controleren om uit te zoeken waarom hij niet meer start.

Technische zit het wel goed, alleen niet van 2-takt motoren :-) vandaar de zoek naar wat hulp.

Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:21
choke werkt wel ? Tweetakt heeft het wel nodig om even bij het starten wat extra brandstof te krijgen

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
daar lijkt het wel op, kan ik op de 1 of andere manier controleren of er brandstof in de motor komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-06 19:40
Ja, is de bougie nat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

arnoldg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:42:
Beste allen,

Ik heb hier een MCculloch bladblazer type GBV345 welke niet meer start,

Bougie vonkt nog.
Wat kan ik nog meer zelf controleren om uit te zoeken waarom hij niet meer start.

Technische zit het wel goed, alleen niet van 2-takt motoren :-) vandaar de zoek naar wat hulp.

Arnold
handleiding doorgenomen ? https://www.handleidi.ng/...c-gbv-345/handleiding?p=5

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 20:02
Ik heb dezelfde, bij mij is het valse lucht langs 1 van de papieren pakkingen. Dan start ie heel soms wel, meestal niet, indien wel met veel rook. De pakkingen staan op Ali, ik moet echter een keer nog aan het sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Cybersijp schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:47:
choke werkt wel ? Tweetakt heeft het wel nodig om even bij het starten wat extra brandstof te krijgen
Er zit een pompje op de carb, werkt dit pompje goed @arnoldg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
@Mafs Tja wat is nat, heb gevoel dat hij klammig is, maar niet dat de druppels er onder aan hangen.

@Hackus Handleidingen doorgenomen, daar kom ik niet verder mee.

@pennywiser kan ik controleren of hij valse lucht aanzuigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mafs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-06 19:40
Klammig is prima in ieder geval (ervaring uit de scooterwereld).
Als ie kurkdroog was dan had ie geen brandstoftoevoer.

Meestal hebben die bladblazers een choke of een pompje zoals Nimrod al zei, die moet je vaak een keer of wat indrukken voordat ie 'geprimed' is. Kijk daar eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
arnoldg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:56:

@pennywiser kan ik controleren of hij valse lucht aanzuigt.
Ja, lastig te zeggen, meestal is een papieren pakking gewoon gaar en kan je als je het loshaalt zien dat deze op 1 plekje niet meer afdicht. De dubbele o-ring tussen carb en cilinder kan ook verstaft/lek zijn. Soms hoor je het ook, ik het duidelijk horen, hij klinkt dan wat hol.

Wat je kan doen is even remmenreiniger in de inlaat sprayen en kijken of die daar wel mee aanpakt. Als die "hol" klinkt, is het mogelijk valse lucht. Je kan ook alle pakkingen even vernieuwen, er zijn ook hele revisiesets te koop.

Wordt toch even sleutelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
dat pompje heb ik paar keer ingedrukt, als ik de tank dop er af heb, zie ik dat er ook brandstof terug komt in de tank, mijn conclusie was dat het brandstof filter dan niet verstopt is.

Zal eens gaan zoeken naar de pakkingset, mooiste is hier in Nederland.
en even sleutelen is geen probleem, is alleen lastig als je beperkte kennis hebt van motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
arnoldg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:04:
dat pompje heb ik paar keer ingedrukt, als ik de tank dop er af heb, zie ik dat er ook brandstof terug komt in de tank, mijn conclusie was dat het brandstof filter dan niet verstopt is.

Zal eens gaan zoeken naar de pakkingset, mooiste is hier in Nederland.
en even sleutelen is geen probleem, is alleen lastig als je beperkte kennis hebt van motoren.
Nee, dat is goed de benzine circuleert door te pompen. Op Youtube geven ze ook tips, why is my leafblower not starting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
wat mij trouwens wel opvalt is, dat waar het luchtfilter zit, het wat vettig is er rond om heen.
Volgens mij is dat geen goed teken, dit is toch de inlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
arnoldg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:11:
wat mij trouwens wel opvalt is, dat waar het luchtfilter zit, het wat vettig is er rond om heen.
Volgens mij is dat geen goed teken, dit is toch de inlaat.
Jawel, dat sponsje moet in olie gedrenkt en uitgeknepen worden. Zo vangt deze het best alle stof in de lucht op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06 22:38
Carburateur schoonmaken zou ik mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
tafkaw schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:13:
Carburateur schoonmaken zou ik mee beginnen.
Die carb is geen normale die een vlottertje hebben, dat heeft deze niet, veel meer dan een poort is het niet. Maar zeker even schoonblazen met remmenreiniger (Action).

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 19-04-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
Ik vraag mij af of hij die kosten nog waard is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 21:48

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Niet starten of niet aanslaan? Dat zijn 2 verschillende dingen

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
arnoldg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:32:
Ik vraag mij af of hij die kosten nog waard is!
Nou, ik dacht exact het zelfde, nieuw zijn ze een paar 100. Maar ja, die moet je ook weer reviseren na verloop van tijd. In Engeland zag ik setjes van 20 pond ofzo, maar kon niet vinden of ze een setje naar NL verzenden. Ik denk dat ik uiteindelijk toch wel een setje hier koop als het weer herfst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:59
Zondagskindje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:35:
Niet starten of niet aanslaan? Dat zijn 2 verschillende dingen
Help me eens met deze, want ik weet oprecht niet wat precies het verschil is =)

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Gwindorian schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:37:
[...]

Met starten bedoelt hij of het trekkoord het doet of niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
Trek koort werkt, motor werkt alleen slaat niet aan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 21:48

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Gwindorian schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:37:
[...]

Niet starten: hoor je niets, hooguit klikgeluid
Niet aanslaan: hoor je wel geluid, maar motor wil niet lopen
Enne, hij= een zij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 19-04-2023 19:44 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Zondagskindje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:41:
[...]

Niet starten: hoor je niets, hooguit klikgeluid
Niet aanslaan: hoor je wel geluid, maar motor wil niet lopen
Enne, hij= een zij :)
Hier zit echter nog een trekkoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:49
Heb je ook de brandstof uit de leiding laten lopen?

Kan je het schijfje dat je met het trekkoord bediend ook met, bijvoorbeeld, een accuboormachine bedienen, waardoor je wat meer toeren en wat langer de tijd hebt om met choke enzo te pielen?

De eerder genoemde remreiniger, als je die in de inlaat blaast en dan een startpoging doet, pruttelt het dan wel?

Luchtfilter (indien aanwezig) even los nemen, voor inspectie, maar ook voor directe inspuiting van remreiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
Stomme vraag maar waar vind ik de inlaat, bedoel je daarmee de lucht inlaat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
arnoldg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:25:
Stomme vraag maar waar vind ik de inlaat, bedoel je daarmee de lucht inlaat ?
Dat gat achter het sponsje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:49
Luchtfilter met inlaat er achter zit hier.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAWHwUBpidHm7QUS1TGeUcBGjwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/830tyEXknlyscKRD76Hb8q16.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk ook even of je filter van de brandstof niet verstopt is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPEJrhL-FitsuFhyQ6UinffLZSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noaTAq8wxqcDZQkcxZWiEp2F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Zoals het altijd met 2-takt is, is het zaak in ieder geval eerst 3 dingen na te kijken. Ontsteking (vonkt de bougie), brandstoftoevoer en luchttoevoer.

Je zegt dat de bougie vonkt, maar vonkt hij wel goed?
Wat valse lucht zou hij haast wel om moeten starten, tenzij het echt veel valse lucht is.

Waar kom je vandaan? Als het regio hardenberg-coevorden is, mag je hem gerust bij me langs brengen, kijk ik het even na. (ik heb een heel arsenaal aan 2-takt tuinmachines, wat brommers en 2-takt RC-auto's, dus heb enige ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Even dit nakijken, al is dat vrij lastig hoor.
(luchtfilter er af, carburateur er af en dan deze op een echt vlakke plaat leggen en proberen en met een zaklamp o.i.d. onderdoor schijnen)
Afbeeldingslocatie: https://kosiarkijura.pl/images/Czesci_do_innych_maszyn/adapter%20gaznika%20GBV325.jpg

Dit is een isolator die tussen de carburateur en cilinder zit. Bij de RC-auto's die ik rijd, willen die wel eens krom trekken en dan valse lucht trekken.

Ook het asje in de carburateur wil wel eens speling gaan vertonen en dan valse lucht gaan trekken.

Maar nog even terug komen op een eerder gestelde vraag.
Slaat hij helemaal niet aan? Hoor je wel een ontsteking of helemaal niets? Als je iets hoort, zal het waarschijnlijk valse lucht zijn, maar hoor je niet dat hij ontsteekt, zal er elektronisch iets niet goed zijn.
Dan is het of de ontsteking, bougie, of het aan/uit knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman55
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:57
arnoldg in "2-takt bladblazer wil niet meer starten"
Ben je toevallig geswitched van brandstof? Daar lijkt het wel op, gelet op je opmerking. Als dat zo is, probeer dan eens om terug te gaan naar de originele brandstof.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Nadat ik de tank had leeg gemaakt en de machine had droog getrokken (kost je wel eventjes wat spierkracht), de originele brandstof er in gedaan. En in 1x starten. Beats me waarom.
Was met een Stihl bladblazer. Start nu nog steeds met 1 of 2x trekken. Nooit geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 20:35

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

pennywiser schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:16:
[...]

Die carb is geen normale die een vlottertje hebben, dat heeft deze niet, veel meer dan een poort is het niet. Maar zeker even schoonblazen met remmenreiniger (Action).
Zit hier niet gewoon een geveerd vlottermembraan in net als bij een kettingzaag?

Sommige oudere types membraan zijn notoir gevoelig voor bijgemengde ethanol in E10.

Daarvan wordt het membraan stug en kan het niet meer bewegen. Zeker een verdachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
AtomicShockwave schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:14:
[...]

Zit hier niet gewoon een geveerd vlottermembraan in net als bij een kettingzaag?

Sommige oudere types membraan zijn notoir gevoelig voor bijgemengde ethanol in E10.

Daarvan wordt het membraan stug en kan het niet meer bewegen. Zeker een verdachte.
Wat is een geveerd vlottermembraan?
Als ik ff snel google zit hier gewoon een Walbro-achtige carb op(zoals bij de meeste 2-takt tuinmachines), dus alleen tussen pompbal en carb zit een membraan. Maar wat heeft E10 er mee te maken, TS z'n apparaat loopt op Aspen.
Tenzij je de carb met hoge luchtdruk gaat doorspuiten, gebeurd er niet veel met het membraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 20:35

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dat membraan heeft als functie brandstof aan te voeren. Het trilt mee op de cylinderslagen en pompt zo brandstof de carburateur in. Als er in het verleden benzine met ethanol in heeft gezeten is er kans dat het hard is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Analamoebe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:25:
[...]

Wat is een geveerd vlottermembraan?
Als ik ff snel google zit hier gewoon een Walbro-achtige carb op(zoals bij de meeste 2-takt tuinmachines), dus alleen tussen pompbal en carb zit een membraan. Maar wat heeft E10 er mee te maken, TS z'n apparaat loopt op Aspen.
Tenzij je de carb met hoge luchtdruk gaat doorspuiten, gebeurd er niet veel met het membraan.
Er zit dat type inderdaad op, zit op veel tuinmachines tegenwoordig.
https://www.keesvanderspe...arburateur-gbv345-c1u-w43

Sowieso zonder vlotter. Ik denk ook niet dat E10 de verdachte is nu.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 21-04-2023 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Analamoebe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:15:
Even dit nakijken, al is dat vrij lastig hoor.
(luchtfilter er af, carburateur er af en dan deze op een echt vlakke plaat leggen en proberen en met een zaklamp o.i.d. onderdoor schijnen)
[Afbeelding]

Dit is een isolator die tussen de carburateur en cilinder zit. Bij de RC-auto's die ik rijd, willen die wel eens krom trekken en dan valse lucht trekken.

Ook het asje in de carburateur wil wel eens speling gaan vertonen en dan valse lucht gaan trekken.

Maar nog even terug komen op een eerder gestelde vraag.
Slaat hij helemaal niet aan? Hoor je wel een ontsteking of helemaal niets? Als je iets hoort, zal het waarschijnlijk valse lucht zijn, maar hoor je niet dat hij ontsteekt, zal er elektronisch iets niet goed zijn.
Dan is het of de ontsteking, bougie, of het aan/uit knopje.
Hier zit een dubbele o ring tussen, deze moet onvlakheid wel opheffen, als die tenminste nog flexibel is. Zit in het revisiesetje, niet voor niets denk ik.

Overigens, dit is een kunststof onderdeel en er zit schroefdraad in @arnoldg let bij het aandraaien heel goed op. Een nieuwe o-ring hoef je niet strak aan te draaien anders strip je zo de schroefdraad.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 21-04-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
pennywiser schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:53:
[...]

Er zit dat type inderdaad op, zit op veel tuinmachines tegenwoordig.
https://www.keesvanderspe...arburateur-gbv345-c1u-w43

Sowieso zonder vlotter. Ik denk ook niet dat E10 de verdachte is nu.
Precies, walbro-achtig. En het membraan zal nog wel goed zijn, anders verzoop hij wel of de bougie bleef kurkdroog.
AtomicShockwave schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:50:
Dat membraan heeft als functie brandstof aan te voeren. Het trilt mee op de cylinderslagen en pompt zo brandstof de carburateur in. Als er in het verleden benzine met ethanol in heeft gezeten is er kans dat het hard is geworden.
Dat is het principe van een membraan ja, maar van de terminologie geveerd membraan heb ik nog nooit gehoord.
Gezien de technische kennis van TS, verwacht ik niet dat hij zelf brandstof heeft zitten mengen, laat staan dat hij er E10 voor gebruikt heeft.
(ik meng altijd m'n brandstof zelf, dan heb ik zelf de controle over de kwaliteit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Nu online
Misschien is die defecte bladblazer wel hét teken dat het tijd is om voor een andere oplossing te kiezen... :P :+

Leuk verhaaltje erbij:

https://teunvandekeuken.n...ste-irritantste-apparaat/

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Analamoebe
BrainCrash schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:17:
Misschien is die defecte bladblazer wel hét teken dat het tijd is om voor een andere oplossing te kiezen... :P :+

Leuk verhaaltje erbij:

https://teunvandekeuken.n...ste-irritantste-apparaat/
Ik begrijp niet wat er leuk aan het verhaaltje is. Betuttelend, dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Analamoebe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:07:
[...]

Precies, walbro-achtig. En het membraan zal nog wel goed zijn, anders verzoop hij wel of de bougie bleef kurkdroog.

[...]

Dat is het principe van een membraan ja, maar van de terminologie geveerd membraan heb ik nog nooit gehoord.
Gezien de technische kennis van TS, verwacht ik niet dat hij zelf brandstof heeft zitten mengen, laat staan dat hij er E10 voor gebruikt heeft.
(ik meng altijd m'n brandstof zelf, dan heb ik zelf de controle over de kwaliteit)
Zijn ook revisiesetjes voor. Dit type carburateur zit ook op Husqvarna volgens mij is dat het moederbedrijf van McCulloch. Een hele carburateur kost een paar tientjes op Ali. Deze zijn zijn sws made in China dus wat je hier koopt is hetzelfde. Ik moet mijn bladblazer nog reviseren, maar ik begin wel met een pakkingsetje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
He @arnoldg Ik heb een pakkingset gevonden voor 25 euro in Tsjechie dit is met verzending erbij in.

https://www.sgarden.cz/SpareParts/PartList/79996/ENGINE Nummer 18 en 19 gasket kit.

Deze sturen ook naar NL. Ik ga deze zelf ook bestellen binnenkort.

Bougie meteen meebestellen nummer 7.

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 21-04-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
pennywiser schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:42:
[...]

Zijn ook revisiesetjes voor. Dit type carburateur zit ook op Husqvarna volgens mij is dat het moederbedrijf van McCulloch. Een hele carburateur kost een paar tientjes op Ali. Deze zijn zijn sws made in China dus wat je hier koopt is hetzelfde. Ik moet mijn bladblazer nog reviseren, maar ik begin wel met een pakkingsetje denk ik.
Ik heb een andere mening over de kwaliteit carburateurs die bij Ali vandaan komen. Maar goed, de blokjes die ik op m'n RC-auto's heb zitten krijgen ook iets meer op hun donder dan de laagtoerige tuinmachine blokjes.
Mijn ervaring met Ali-carbs is namelijk dat er bijzonder snel speling op de asjes zit en de afwerking gewoon ronduit slecht is.

Ik heb trouwens 2 bladblazers, eentje van Stihl en eentje van Hitachi, maar beide hebben nog nooit revisie nodig gehad. Het enige wat ik doe is aan het einde van het seizoen het luchtfilter schoonmaken en de bougie nakijken. Ik denk dat m'n Stihl al zeker 100 liter gedraaid heeft sinds ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Analamoebe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:23:
[...]

Ik heb een andere mening over de kwaliteit carburateurs die bij Ali vandaan komen. Maar goed, de blokjes die ik op m'n RC-auto's heb zitten krijgen ook iets meer op hun donder dan de laagtoerige tuinmachine blokjes.
Mijn ervaring met Ali-carbs is namelijk dat er bijzonder snel speling op de asjes zit en de afwerking gewoon ronduit slecht is.

Ik heb trouwens 2 bladblazers, eentje van Stihl en eentje van Hitachi, maar beide hebben nog nooit revisie nodig gehad. Het enige wat ik doe is aan het einde van het seizoen het luchtfilter schoonmaken en de bougie nakijken. Ik denk dat m'n Stihl al zeker 100 liter gedraaid heeft sinds ik hem heb.
Ok, dat zou kunnen inderdaad. Ik weet dat de onderdelen echter niet allemaal in de USA gemaakt worden, daar wordt die alleen in elkaar gezet.

100 liter hoeveel uur is dat? Ooit zal je toch moeten reviseren ben ik bang of wat wil je precies zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
Analamoebe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:28:
[...]

Ik begrijp niet wat er leuk aan het verhaaltje is. Betuttelend, dat is het.
Inderdaad ja. Ik heb hier jaarlijks een 6-kuub container vol bladafval (en nog een kuub op de composthoop). Veel succes met je harkje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
pennywiser schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:27:
[...]

100 liter hoeveel uur is dat? Ooit zal je toch moeten reviseren ben ik bang of wat wil je precies zeggen..
Geen idee hoeveel uur, vanuit m'n rc ervaring praat ik in liters. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat goed materiaal en met een goede mengsmering zo'n apparaat best lang mee doet gaan zonder revisie.
En reviseren is voor mij geen enkel probleem, ik schroef dergelijke blokjes haast met m'n ogen dicht helemaal uit elkaar en in elkaar. De RC-blokjes waar ik mee rij zijn nagenoeg gelijk, alleen zijn die veel hoogtoeriger en zijn krachtiger. (ik heb een getuned blokje die zo'n 19,5k toeren draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Analamoebe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:13:
[...]

Geen idee hoeveel uur, vanuit m'n rc ervaring praat ik in liters. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat goed materiaal en met een goede mengsmering zo'n apparaat best lang mee doet gaan zonder revisie.
En reviseren is voor mij geen enkel probleem, ik schroef dergelijke blokjes haast met m'n ogen dicht helemaal uit elkaar en in elkaar. De RC-blokjes waar ik mee rij zijn nagenoeg gelijk, alleen zijn die veel hoogtoeriger en zijn krachtiger. (ik heb een getuned blokje die zo'n 19,5k toeren draait)
Bedrijfsuren zegt mij meestal net wat meer. Ja hier ook, sleutelen geen probleem, beschikbaarheid en prijs onderdelen vormen vaak de bottleneck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoldg
@Analamoebe ik kom zelf uit almelo dus goed te doen om een keer af te spreken, ik zou het zeer op prijs stellen als je zou willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 22:16
Oude E95 benzine erin?
Hier ook gehad. Nu met Aspen ook na langdurige stilstand gelijk weer lopen.
Met toevoegingen van tegenwoordig wil benzine volgens mij eerder oud worden waar kleine blokjes last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
Oude benzine er al uitgedaan en nieuwe aspen2 er in, hielp niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiorobbie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb een Mcculloch gb320 start ook niet meer, heeft altijd op Aspen gelopen. vond hem slecht vonken nieuwe ontsteking opgezet zeker een betere vonk, maar start niet carburateur helemaal gedemonteerd en in in RW33 in het utrasoon gereinigd, met perslucht droog geblazen. Moet zeggen er zat totaal geen vuil in. Benzine filter vervangen en de slangen en nieuwe pakkingen geplaatst. Start nog niet bougie wordt ook niet nat. Gaarne hulp ik weet het niet meer, Groet Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 04-06 22:23
Hoe is de cilinder? Compressie nog wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:35
Radiorobbie schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:25:
Ik heb een Mcculloch gb320 start ook niet meer, heeft altijd op Aspen gelopen. vond hem slecht vonken nieuwe ontsteking opgezet zeker een betere vonk, maar start niet carburateur helemaal gedemonteerd en in in RW33 in het utrasoon gereinigd, met perslucht droog geblazen. Moet zeggen er zat totaal geen vuil in. Benzine filter vervangen en de slangen en nieuwe pakkingen geplaatst. Start nog niet bougie wordt ook niet nat. Gaarne hulp ik weet het niet meer, Groet Rob.
Wanneer de bougie na langdurig starten niet vochtig wordt dan wordt er geen brandstof in de cilinder gebracht.
Staat de benzinekraan wel open? :+

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 04-06 22:23
En anders eens even met wat remmenreiniger (of startersspray) proberen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wees blij dat hij het niet meer doet, want tweetakt bladblazers zijn enorm milieuvervuilend.

https://www.edmunds.com/a...dmunds-insidelinecom.html

Goeie gelegenheid dus om dat milieudelict weg te doen en een schone elektrische bladblazer te kopen, zo duur zijn die niet eens.

[ Voor 22% gewijzigd door Glenfiddich op 14-08-2024 19:09 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiorobbie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb nu zelfs het vliegwiel eraf gehad, om uit te sluiten dat de timing verlopen was maar geen idee meer.
Vonkt krijgt benzine timing ok maar starten ho maar.

Glenfiddich is een matige singel malt die een echte wiskey drinker links laat liggen.
Pagina: 1