Chat berichten ouder dan 6 maanden verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kunnen mijn chat berichten ouder dan 6mnd verwijderd worden? Er staan persoonlijke gegevens in van V/A en die mogen na een tijd opgeschoond worden.

Pana 5j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daar kunnen wij je als modjes niet mee helpen en in principe willen we dat ook niet: eens verzonden, blijft verzonden, vergelijkbaar met mail.

Laat ik het desondanks bij de devvers neerleggen:

Schop een modje => Mooie features

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jullie zijn de bewaarders van mijn prive informatie.
Dan zijn jullie ook wettelijk verplicht om aan mijn verzoek gehoor te geven.
Vergelijkbaar met wat in de wet staat onder het kopje AVG.

Als jullie niet kunnen, wie dan wel?

[ Voor 9% gewijzigd door mrbullet op 20-04-2023 00:17 ]

Pana 5j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:28

muhda

Time & Space traveler

Excuses voor het betreden van de al gaande discussie.
Ik zie dat de topic al naar -> Mooie Features is verplaatst.

Ik zelf zou graag de optie zien om mijn berichten inbox schoon te kunnen maken.
Mijn inbox bevat niks spannends maar het geeft een geruster gevoel dat ik geen gegevens heb van anderen gebruikers door V&A. Of berichten met adviezen en ideeën (die kunnen leiden tot toffe diensten en producten) kunnen lekken als iemand toegang tot mijn account krijgt. Andere forums & websites (Twitter, Reddit) geven de optie om aan de gebruikers kant berichten weg te halen.

Dus alle berichten die verstuurt en ontvangen kunnen gewoon blijven bewaard worden op de servers van Tweakers en ingezien worden mocht dit noodzakelijk zijn. Maar aan de gebruikers kant zijn de berichten niet meer benaderbaar/zichtbaar.

Ik hoop dat ik mijn idee, duidelijk omschreven en uitgelegd heb O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:39
mrbullet schreef op donderdag 20 april 2023 @ 00:16:
Jullie zijn de bewaarders van mijn prive informatie.
Dan zijn jullie ook wettelijk verplicht om aan mijn verzoek gehoor te geven.
Vergelijkbaar met wat in de wet staat onder het kopje AVG.

Als jullie niet kunnen, wie dan wel?
Vanuit de AVG heb je geen recht om delen van jouw gegevens te laten verwijderen. Het staat je vrij om jouw account te verwijderen en al je persoonsgegevens te laten verwijderen.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
DM's verwijderen we niet automatisch na een bepaalde tijd. Wat voor de ene gebruiker prima weg mag, kan voor een andere gebruiker nog heel relevant zijn. Daarnaast heeft het verwijderen van DM's ook impact op wat de ontvanger ziet. Mede daarom is er bij verwijderverzoeken en automatische anonimisering na 5 jaar (zie .plan: Tweakers gaat persoonsgegevens van oude, inactieve accounts verwijderen) besloten om DM's buiten beschouwing te laten.

Meer over het verwijderen van persoonsgegevens kun je lezen in ons privacybeleid. Daar vind je ook contactgegevens als je nog vragen hebt. Dan doe ik hier een slot je op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.