Toon posts:

Soyo 6BA+ IV met Celeron 800, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Soyo 6BA+ IV mobo (Slot-1, BX) waar ik (in tegenstelling tot een hoop anderen blijkbaar) heel tevreden van ben. Gemakkelijk om te overclocken want ik heb m'n Celeron 366 op een Slot-1 Convertor Card (Slocket) geprikt, draaiend op 550 MHz.
Nu heb ik ooit de laatste BIOS-versie geïnstalleerd en heb ik gemerkt dat ik in m'n BIOS m'n processor kan instellen tot 800 MHz.
Nu vraag ik me dan ook af of m'n mobo werkelijk 800 MHz processoren aankan. Dan zou ik me een Celeron 800 kunnen kopen want die kost toch bijna niks meer.
Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

Greetz,

Tim

aka Lupus

Verwijderd

afhankelijk of je mobo het doet op 1,65 volts
want die van jou doet het nu op 1,8-2,00

als je een bekender mobo zou hebben zou je wel antwoord krijgen, binnen aanzienlijke tijd.
maar zou als ik jou was een oude p3 kopen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
De III en IV kunnen Coppermine's aan, dus zal zo'n nieuwe Celeron geen probleem mogen vormen. En, hoezo een hoop anderen niet tevreden? ; heb hier nog nooit veel over dit bord vernomen (lijkt mij wel een goed bord)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Als jouw BIOS geschikt is voor 800Mhz CPU's betekend het dat er een microcode voor Coppermine's inzit. De Celeron 800 is een Coppermine-128 dus dat moet werken. Het enige wat geen enkele iBX chipset ondersteund is het split-plane voltage dat alle cCO en cDO Coppermines officieel nodig zouden hebben. Ik ben echter nog geen BX bordje tegen gekomen die de Coppermine niet lustte. Omdat de Celeron 800 multiplier gelockt is, zal deze ALTIJD op 8x 'whatever FSB you set' draaien ongeacht welke multiplier er in de BIOS is ingesteld. Dit is waarschijnlijk zelfs de reden (buiten het OCen) waarom Intel hier destijds mee begonnen is omdat er steeds meer nieuwe chips beschikbaar en in de handel kwamen nog voordat de mobo-fabriekanten hier een BIOS update voor beschikbaar hadden.