Niet veel eerder tijd of zin gehad hier weer op te reageren, maar hier gaan we. Allereerst dank aan @
Orion84 voor het verplaatsen van de reacties, in plaats van het nogmaals te censureren of te verwijderen. Dit had mijn inziens net zo goed met de allereerste reactie gekund, om dan ook meteen achter de
*knip* een opmerking te plaatsen waarom het gebeurd is en deze te verplaatsen, dan houd je het pas écht schoon in plaats van dat tweakers als @
jaenster en ik hier weer op reageren, maar dat terzijde.
Ah check, thanks! Is dat ook opgehelderd.
Orion84 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:27:
[...]
Jouw post was dan ook niet verwijderd vanwege de toon, maar simpelweg omdat commentaar op de moderatie daar niet thuishoort. Voor wat betreft de toon van de post van Cergorach verschillen we dan van mening, maar zoals gezegd: dat is iets tussen hem en de crew.
Zoals hierboven in de 'intro' aangegeven, waarom is het verplaatsen en een topic starten in '
Moderatie in GR' niet meteen met die eerste opmerking gedaan? Dan naar het topic verwijzen bij de
*knip* en je bent meteen van al het gedoe af. En is het voor iedereen duidelijk wat er gaande is. Maargoed, wat @
jaenster zegt: het is niet alsof wij op deze manier niet de binding met Tweakers kwijtraken en in het vervolg überhaupt nog moeite gaan doen om feedback te geven.
Orion84 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:36:
Met de rest van je reactie kon ik eerlijk gezegd niet zo veel. Teksten als “jullie beginnen alles als persoonlijke aanval te zien” zijn gewoon dusdanig overtrokken dat daar geen constructieve discussie op te voeren is. [...]
Dit is dus ook exact wat @
jaenster bedoelt met de rol aannemen van het 'aangevallen slachtoffer'. Houd toch eens op met in die slachtofferrol te kruipen en ga het gesprek aan. Op deze manier krijg je dus echt he-le-maal geen enkele informatie over het hoe en waarom. Maargoed, dit is een trend die ik de afgelopen maanden/jaren meer zie bij Tweakers, en jullie als Tweakers.net je maar afvragen wat er met de community aan de hand is

Orion84 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:36:
[...] Het overgrote deel van de feedback in onder andere GR is gewoon prima en daar wordt ook gewoon netjes op gereageerd door de betrokken medewerker(s) zonder dat daar moderatie bij nodig is. Af en toe wordt kritiek helaas op een dusdanige manier geformuleerd dat we dat niet acceptabel vinden en dan grijpen we in. Dat is geen censuur, zoals sommigen het noemen, of “dictatoriaal” zoals jij het elders bestempelde. Dat is gewoon handhaven van onze regels om te zorgen dat er op een nette en constructieve manier gediscussieerd kan worden.
Probleem met deze aanpak met alleen de
*knip* en verder nul komma nul informatie is dat iedereen die dat ziet geen flauw idee heeft wat er stond. Maar dan ook echt niks. Was het kritiek op een grove manier die echt niet kan, of was het een opmerking over moderatie die jullie daar niet willen zien, of weer wat anders? Gooi desnoods het weg geknipte achter een 'inlog only visible' dingetje, maar laat het wel staan, en leg uit waarom het weggeknipt is. Ik vind het nu
echt niet gek dat er over censuur gesproken wordt, want dat is
exact wat dit is.
Laat ik afsluiten met dat ik ook van mening ben dat niemand binnen Tweakers of de vrijwillige admins een emmer stront verdienen, zoals hier eerder zo mooi verwoord. Ik wil het hier het liefst netjes en beschaafd zien, net als iedereen hoop ik.