Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vervangen van mijn huidige pc omdat het nu erg moeilijk doet met opstarten en ik heb geen fut meer om nog langer uit te zoeken. Trouwens is mijn pc ook wel oud en het mag ook vervangen worden gezien mijn pc 8 generaties achterloopt
.
Ik doe aan gamen, fotoschoppen, video bewerking, emulators, beetje vanalles maar hoofdzakelijk gaming.
Mijn huidige pc: OC op 4.4 ghz gesleten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 800 en 1400€, GPU ga ik later kopen want RTX 4xxx is nogal schandalig met de prijzen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case (Corsair 750D), voeding (Sonic G serie 650w gold) en storage's en GPU (1080TI).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe cpu, cpu koeler, geheugen en memory.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor cpu ga ik bij AMD gaan vanwege platform levensduur en geen zotte verbruik.
Voor ram maakt mij niet uit qua merk maar bij moederbord is er wel lichte voorkeur naar Asus vanwege correcte compomenten zoals netwerk controller, USB, PCIe sloten, etcera en gezien ze veel moederborden hebben uitgebracht hoop ik hiermee ook op meer/langer bios updates.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte, goede koeling, Noctua voor CPU staat vast.
Ga je overklokken?
Normaal wel maar bij dit geval niet met 3D cache van Ryzen. Ik ben niet vies van nodige tweaking.
Wat verwacht je van ons?
Zijn mijn productkeuze goed? sommige zaken volg ik niet meer nauwlettend op dus wil graag een dubbelcheck krijgen voordat ik besteld.
Mijn grootste schrik is ram compatibliteit/stabilitiet bij AM5
Ram zit op QVL lijst van de moederbord. voordeel bij 3D cache is wel dat snelle ram minder van belang is.
Reden van mijn keuze compomenten.
CPU, Ryzen 7800x3D: goede performance voor emulators, gaming (AA/AAA, indie games) en zuinig.
Moederbord: PCIE5 is vereiste, geen Intel nic, PCIE x4 onderste slot voor in toekomst 10Gbit of iets anders.
Asus tuf x670e: geen Intel nic bug, goede featureset en acceptabel prijs.
Asus ROG 650E-F: iets beter qua kwaliteit weliswaar maar heeft buggy NIC en pci sloten zijn minder ideaal.
Asus Prime x670e-Pro: hetzelfde als Tuf maar heeft onboard Power en CMOS clear knop en hiermee heeft het mijn voorkeur.
Ram, ik wil 64gb ram, beetje overkill maar 32GB begint toch al dichtij te komen in mijn use case
Bij voorkeur ook op QVL lijst en niet te traag
CPU cooler, Noctua wegens goede koelprestatie, still en top kwaliteit compoment. Ik weet wel dat ik 1 fan iets hoger moet zetten omdat 3 mm te laag is voor ram maar je kan tot 5 mm verhogen dus het komt normaal wel goed
Vervangen van mijn huidige pc omdat het nu erg moeilijk doet met opstarten en ik heb geen fut meer om nog langer uit te zoeken. Trouwens is mijn pc ook wel oud en het mag ook vervangen worden gezien mijn pc 8 generaties achterloopt
Ik doe aan gamen, fotoschoppen, video bewerking, emulators, beetje vanalles maar hoofdzakelijk gaming.
Mijn huidige pc: OC op 4.4 ghz gesleten
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-5820K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI X99S SLI PLUS | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 4TB | € 153,67 | € 153,67 |
1 | Geluidskaarten | Asus Xonar DGX | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 750D | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H110i GT | € 0,- | € 0,- |
2 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic G-series 650 watt | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Adata XPG SX8200 480GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial M500 2,5" 480GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Solid state drives | Seagate FireCuda 530 (met heatsink) 1TB | € 119,25 | € 119,25 |
Totaal | € 392,82 |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 800 en 1400€, GPU ga ik later kopen want RTX 4xxx is nogal schandalig met de prijzen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case (Corsair 750D), voeding (Sonic G serie 650w gold) en storage's en GPU (1080TI).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe cpu, cpu koeler, geheugen en memory.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor cpu ga ik bij AMD gaan vanwege platform levensduur en geen zotte verbruik.
Voor ram maakt mij niet uit qua merk maar bij moederbord is er wel lichte voorkeur naar Asus vanwege correcte compomenten zoals netwerk controller, USB, PCIe sloten, etcera en gezien ze veel moederborden hebben uitgebracht hoop ik hiermee ook op meer/langer bios updates.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte, goede koeling, Noctua voor CPU staat vast.
Ga je overklokken?
Normaal wel maar bij dit geval niet met 3D cache van Ryzen. Ik ben niet vies van nodige tweaking.
Wat verwacht je van ons?
Zijn mijn productkeuze goed? sommige zaken volg ik niet meer nauwlettend op dus wil graag een dubbelcheck krijgen voordat ik besteld.
Mijn grootste schrik is ram compatibliteit/stabilitiet bij AM5
Ram zit op QVL lijst van de moederbord. voordeel bij 3D cache is wel dat snelle ram minder van belang is.
Reden van mijn keuze compomenten.
CPU, Ryzen 7800x3D: goede performance voor emulators, gaming (AA/AAA, indie games) en zuinig.
Moederbord: PCIE5 is vereiste, geen Intel nic, PCIE x4 onderste slot voor in toekomst 10Gbit of iets anders.
Asus tuf x670e: geen Intel nic bug, goede featureset en acceptabel prijs.
Asus ROG 650E-F: iets beter qua kwaliteit weliswaar maar heeft buggy NIC en pci sloten zijn minder ideaal.
Asus Prime x670e-Pro: hetzelfde als Tuf maar heeft onboard Power en CMOS clear knop en hiermee heeft het mijn voorkeur.
Ram, ik wil 64gb ram, beetje overkill maar 32GB begint toch al dichtij te komen in mijn use case
Bij voorkeur ook op QVL lijst en niet te traag
CPU cooler, Noctua wegens goede koelprestatie, still en top kwaliteit compoment. Ik weet wel dat ik 1 fan iets hoger moet zetten omdat 3 mm te laag is voor ram maar je kan tot 5 mm verhogen dus het komt normaal wel goed
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 499,- | € 499,- |
1 | Moederborden | ASUS PRIME X670E-PRO WIFI | € 319,- | € 319,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C40BBK2-64 | € 214,90 | € 214,90 |
Totaal | € 1.132,80 |