Welk beeldscherm nu te kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
Mijn vraag
Hallo mede tweakers, Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar een nieuwe monitor voor mijn desktop.
Ik game er op en voor de rest niks. Ik ben geen pro speler maar gewoon een huis vader die af en toe een spelletje doet. Maar door al deze keuze weet ik niet wat ik moet kiezen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn desktop is snel genoeg voor 4k en genoeg fps daar ligt het verder niet aan. Ik gebruikte eerst een 32" asus rog scherm met 144hz, Prima scherm maar deze ging stuk. Hierna kocht ik 2e hands een 34" ultra wide scherm Asus rog. Prima scherm maar niet voor normaal gamen vindt ik. Heb toch liever 16:9 verhouding. Dus de ultra wide gaat naar mijn Racesim omdat daar helemaal geen scherm op zit omdat ik veel in vr race.

Wat zoek ik nu eigenlijk?
Ja geen idee eigenlijks, ik vond mijn 32" scherm best prima maar misschien toch iets te klein? Beneden heb ik een 55" oled tv van lg. Dit is prima om een keer forza op te spelen maar voor shooters lijkt mij dit niet heel handig. En oled is nog vrij duur met monitoren.

Budget
Mijn budget is maximaal 800 euro ik mag toch hopen dat ik hier wel een prachtig scherm van kan kopen? en minder is altijd beter natuurlijk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie van alles voor bij komen maar ik kan geen keuzes maken. Ik ben verder niet merk gevoelig en tegenwoordig kunnen alle monitoren aan een vesa mount dus de voet maak ik me niet druk om.

Wie helpt mij mee om een goede keuze te maken en waarom juist die monitor? Alvast ontzettend bedankt en ik zal laten weten wat me keuze is geworden. O-)
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten koopadvies.

Verder mis ik je shortlist. Welke schermen heb je op het oog en waar twijfel je over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:49
Ik heb zelf deze: Dell G3223Q Zwart review door utbone
  • 32inch
  • 144hz
  • onder de €800
Mijn keuze:
  • Geen twee x 27inch. Te bulky op m'n bureau. Te klein om lekker groot een game te spelen.
  • 4K, veel scherper, meer ruimte

[ Voor 34% gewijzigd door utbone op 19-04-2023 16:04 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
br00ky schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:59:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten koopadvies.

Verder mis ik je shortlist. Welke schermen heb je op het oog en waar twijfel je over?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorsGigabyte AORUS FV43U Zwart€ 765,80€ 765,80
1MonitorsIiyama G-Master G4380UHSU-B1 Zwart€ 599,-€ 599,-
1MonitorsSamsung Odyssey G7 (G75TQSR) 32" Zwart€ 614,84€ 614,84
Totaal€ 1.979,64

had zelf deze in gedachten...
Maar vindt zo lastig omdat ik beneden een oled tv heb ziet alles er daar zoveel beter uit dan op mijn oud 34" ultrawide...

En wat nu beter is? VA paneel of IPS paneel? Oled of miniled is op moment nog onbetaalbaar voor mij
utbone schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:02:
Ik heb zelf deze: Dell G3223Q Zwart review door utbone
  • 32inch
  • 144hz
  • onder de €800
Mijn keuze:
  • Geen twee x 27inch. Te bulky op m'n bureau. Te klein om lekker groot een game te spelen.
  • 4K, veel scherper, meer ruimte
Vindt je 4k zoveel beter dan 1440P? mijn 32" inch was 1440P en zie je dit op 70cm afstand?

[ Voor 13% gewijzigd door KevinSetz op 19-04-2023 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:49
KevinSetz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:11:
[...]
Vindt je 4k zoveel beter dan 1440P? mijn 32" inch was 1440P en zie je dit op 70cm afstand?
Erg groot verschil, maar ik zit er dan ook dicht op.
Wat is met name fijn vind is dat ik af ben van breedbeeld. De hoogte weer terug is een verademing.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Als je naar >40 inch ook al kijkt zou ik toch even een aanbieding voor de C2 42' uit de boom kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KevinSetz
Thomg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:42:
Als je naar >40 inch ook al kijkt zou ik toch even een aanbieding voor de C2 42' uit de boom kijken.
Het is inderdaad de c2 geworden :9 Kan niks anders zeggen maar fenomenaal _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1