Welke TV voor streamen/gaming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanji_vinsmoke
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 15:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar de TV die het beste aan mijn eisen voldoet.

Wat is je budget?
Ik zie TV's van <1000EUR, maar ook TV's van ~2000EUR. Als het echt perfect bij me past, dan ben ik bereid tot 2500EUR uit te geven. 2500EUR incl een goede soundbar lijkt me de beste optie.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nog niet eerder een TV gehad, maar nu ik een nieuwe woning heb wil ik graag een TV voor streamen (Netflix, Amazon, HBO, etc.), het afspelen van m'n eigen videobestanden, en gamen (voor nu alleen PC, PS5 wordt aangeschaft nadat ik een TV heb).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zou graag willen kunnen gamen en 4K/HDR streamen, dus ik kom vooral opties tegen als de LG G2/C2, de S95B, of de A95K (deze laatste lijkt me op het moment te duur). Ook zag ik dat de G2 opgehangen moet worden en dit doe ik liever niet. Dus het lijkt me dat ik alleen keus heb tussen de C2 en de S95B. Maar waarschijnlijk zijn er veel meer geschikte opties waar ik nog niets van weet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Omdat ik nog niet zo bekend ben met de TV wereld, weet ik niet zo goed waar ik op moet letten en wat wel/niet belangrijk is. Ik weet dat ik op ongeveer 3-3.5 m zal komen te zitten. Is 65" dan een goede grootte?
OLED/QLED klinkt leuk, maar is het het ook echt waard, of is het een overrated iets? Verslechtert het beeld veel na een aantal jaren gebruik? In ieder geval zal ik in een woonkamer zonder direct zonlicht zitten.
Hoe is gamen op zo'n TV met een PC? Ik bouw binnenkort een nieuwe PC en wil dan misschien m'n oude PC (geschikt voor 1440p/144Hz) in de woonkamer neerzetten om daar ook nog te kunnen gamen.
Hoe belangrijk is kalibratie voor zo'n TV?