Ziggo Glasvezel marketing, aantrekkelijk of schijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-05 00:36
Beste Tweakers,

Een aantal maanden geleden werd ik gebeld door de marketingafdeling van Ziggo, die mij een nieuw abbonement aan probeerde te smeren.
Aangezien ik aardig wat self-hosted services draai wil ik ook mijn upload hoog hebben, en dat was bij Ziggo destijds niet mogelijk.

Tot mijn verbazing werd ik vandaag weer gebeld, dit keer met de mededeling dat de uploadsnelheid nu wel te behalen valt.
Ik was altijd onder de indruk dat Ziggo geen glasvezel aanbied, maar enkel de zogenaamde 'glasvezel-kabel' oplossing.
De persoon aan de andere kant van de lijn belooft mij 600/600 mbit voor €40/maand.

Ik zit nu bij Youfone en betaal €47/maand voor 200/200 mbit, dus opzich klinkt het als een aardige aanbieding.
Mijn twijfel zit hem in de slechte ervaring met ziggo (van toch wel weer een hele tijd geleden) en de too-good-to-be-true aanbieding.

Wat zeggen jullie?

Beste antwoord (via dennisberg op 19-04-2023 15:15)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dennisberg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:00:
[...]

Ik heb inderdaad nog niet zo lang een eenmanszaak, dus ik denk dat het inderdaad gaat om een zakelijk product, alhoewel dat niet direct duidelijk was uit het telefoontje.
Dat is het probleem. Als ondernemer heb je niet dezelfde bescherming als een gewone consument. Malafide verkopers hebben het daardoor specifiek gemunt op kleine ondernemers. Tenzij je voor jou zwart op wit willen zetten dat ze een symmetrische verbinding aanbieden zou ik er niet op ingaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:51
Woon je in een nieuwbouwgebied / nieuwbouwwijk? Sinds ~1 jaar ongeveer is Ziggo begonnen met de uitrol van FTTH op basis van (XGS-PON) voor nieuwe addressen/aansluitingen. Deze aansluitingen krijgen dus geen Coax aansluiting meer in de meterkast maar een fiber vanuit de staatkast (via RPD relay). V.z.i.w. worden hier nog geen B2C diensten over geleverd, dit is nog future planning op dit moment.

Dus of ze gaan nu een pilot draaien met FTTH voor B2C óf jij hebt een aanbod gekregen voor een zakelijk product. Staat in de offerte een productnaam genoemd voor deze verbinding bijvoorbeeld?

Mocht je een oude ziggo aansluiting hebben, dus nog gewoon COAX of in een oudere wijk wonen is het bijna onmogelijk om FTTH via Ziggo aangeboden te krijgen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Ziggo werkt gewoon prima, maar de max upload die ze bieden is 75Mbit (of 100Mbit bij zakelijk).
Zal vast één of ander vage tussenpartij zijn waardoor je gebeld bent.

[ Voor 44% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 20:06
dennisberg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:46:
Beste Tweakers,

Een aantal maanden geleden werd ik gebeld door de marketingafdeling van Ziggo, die mij een nieuw abbonement aan probeerde te smeren.
Aangezien ik aardig wat self-hosted services draai wil ik ook mijn upload hoog hebben, en dat was bij Ziggo destijds niet mogelijk.

Tot mijn verbazing werd ik vandaag weer gebeld, dit keer met de mededeling dat de uploadsnelheid nu wel te behalen valt.
Ik was altijd onder de indruk dat Ziggo geen glasvezel aanbied, maar enkel de zogenaamde 'glasvezel-kabel' oplossing.
De persoon aan de andere kant van de lijn belooft mij 600/600 mbit voor €40/maand.

Ik zit nu bij Youfone en betaal €47/maand voor 200/200 mbit, dus opzich klinkt het als een aardige aanbieding.
Mijn twijfel zit hem in de slechte ervaring met ziggo (van toch wel weer een hele tijd geleden) en de too-good-to-be-true aanbieding.

Wat zeggen jullie?
Ik denk dat je iemand aan de lijn hebt gehad die het niet helemaal scherp heeft. ;)
Ging het om een zakelijke aansluiting? Dan betreft het 600/60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisberg
P.K. schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat je iemand aan de lijn hebt gehad die het niet helemaal scherp heeft. ;)
Dat was mijn vermoeden ook al, vanavond wordt ik terug gebeld.
Even goed aan de tand voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Pertinente leugen dat Ziggo glasvezel aanbied. er zijn wel enkele gebieden met nieuwbouw waar ze FTTH aanleggen maar dat wordt dan weer omgezet naar Docsis met de zelfde abonnementen als elders. Ik zou hier nooit mijn glasvezelverbinding voor inruilen!

[ Voor 13% gewijzigd door dirk 1964 op 19-04-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@CirclDigital Bij mijn voormalige werkgever is een "speciale ziggo verbinding" in gebruik. Het wordt gebruikt voor het gast netwerk dat dan gescheiden is van de normale internet verbinding. Het betreft een symmetrische verbinding van 500 Mbit up & down. Dus ziggo biedt ook producten die jij niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:09

M2M

medicijnman

Ook voor consumenten? Dat lijkt mij toch wat sterk eigenlijk. Zeker voor 40 euro in de maand bij een enkele consument.

Maargoed, dennisberg kan gewoon een abbo afnemen natuurlijk en kijken wat ziggo haalt. En zodra het blijft steken op 60Mb, opzeggen met teruggaaf van investeren vanwege het niet leveren van de aangeboden dienst.

[ Voor 47% gewijzigd door M2M op 19-04-2023 15:00 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
Davidshadow13 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:53:
Woon je in een nieuwbouwgebied / nieuwbouwwijk? Sinds ~1 jaar ongeveer is Ziggo begonnen met de uitrol van FTTH op basis van (XGS-PON) voor nieuwe addressen/aansluitingen. Deze aansluitingen krijgen dus geen Coax aansluiting meer in de meterkast maar een fiber vanuit de staatkast (via RPD relay). V.z.i.w. worden hier nog geen B2C diensten over geleverd, dit is nog future planning op dit moment.

Dus of ze gaan nu een pilot draaien met FTTH voor B2C óf jij hebt een aanbod gekregen voor een zakelijk product. Staat in de offerte een productnaam genoemd voor deze verbinding bijvoorbeeld?

Mocht je een oude ziggo aansluiting hebben, dus nog gewoon COAX of in een oudere wijk wonen is het bijna onmogelijk om FTTH via Ziggo aangeboden te krijgen.
Bedankt voor de info :)
Ik heb inderdaad nog niet zo lang een eenmanszaak, dus ik denk dat het inderdaad gaat om een zakelijk product, alhoewel dat niet direct duidelijk was uit het telefoontje.

Na even wat onderzoek naar het nummer dat mij gebeld heeft gaat het om een partner van ziggo: Budgetcoach Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:56
P.K. schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:54:
[...]

Zakelijke aansluitingen kunnen ook wel degelijk 600/600mbps zijn hoor.
Onze zakelijke Ziggo verbinding (ja daadwerkelijk als Ziggo verbinding afgenomen en niet Vodafone) is gewoon 500/500 mbps glasvezel.

Het enige wat je niet gaat krijgen is een Zakelijke 600/600mbps verbinding voor 40 euro per maand of ze vergeten erbij te vertellen dat je ook nog eens de accesskosten moeten betalen.
Want puur alleen een EVC met internet is zakelijk inderdaad maar 40 - 50 euro p/mnd, de access (oftewel de daadwerkelijke glasvezel) daar betaal je dan rustig 300 - 400 euro p/mnd voor.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
W1ck1e schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:58:
@CirclDigital Bij mijn voormalige werkgever is een "speciale ziggo verbinding" in gebruik. Het wordt gebruikt voor het gast netwerk dat dan gescheiden is van de normale internet verbinding. Het betreft een symmetrische verbinding van 500 Mbit up & down. Dus ziggo biedt ook producten die jij niet kent.
Beetje vergezocht vindt je niet..... dat is geen publiek toegankelijk product maar een maatwerk product. En dat past niet echt bij de €40 per maand...

[ Voor 4% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@CirclDigital Neen, dat vind ik niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:01:
[...]

Beetje vergezocht vindt je niet..... dat is geen publiek toegankelijk product maar een maatwerk product.
Dat is gewoon een zakelijk product wat je kan afnemen, geen maatwerk. Access gescheiden van de dienst zie je inderdaad niet in klein zakelijk maar dat betekent niet dat het opeens een "maatwerk" product is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
melcon schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:04:
[...]

Dat is gewoon een zakelijk product wat je kan afnemen, geen maatwerk. Access gescheiden van de dienst zie je inderdaad niet in klein zakelijk maar dat betekent niet dat het opeens een "maatwerk" product is.
Dat is hier toch allemaal niet relevant.... gewoon een vaag telefoontje van zo'n gladjakker die je voorliegt om wat provisie op te strijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
Ik was eerlijk gezegd nog niet ervan op de hoogte dat ik zakelijk voordeliger uit kan zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door dennisberg op 19-04-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Doe maar voor €40 per maand dan...... denk dat iedereen wel snapt dat er meer producten/diensten zijn dan wat op een website staan. Alleen niet in deze context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:05:
[...]

Dat is hier toch allemaal niet relevant.... gewoon een vaag telefoontje van zo'n gladjakker die je voorliegt om wat provisie op te strijken.
Eerlijk gezegd voelde het wel een beetje zo. Ik hing op met heel veel vraagtekens. Vandaar ook deze topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@dennisberg Dat zou ik dan helemaal niet vertrouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
dennisberg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:06:
Ik was eerlijk gezegd nog niet ervan op de hoogte dat ik zakelijk voordeliger uit kan zijn.
Na mijn postcode ingevuld te hebben op de website van kpn (https://www.kpn.com/zakelijk/glasvezel.htm#aanbod) blijkt dat dit nog voordeliger is; €42,5 per maand voor 1Gb up & down.
BTW meegerekend of gebruik je ook echt zakelijk..... en je bent soms ook wel wat consumenten bescherming kwijt. Maar het kan een betere deal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@CirclDigital Jouw formulering was dan te ongenuanceerd:
Ziggo werkt gewoon prima, maar de max upload die ze bieden is 75Mbit (of 100Mbit bij zakelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:08:
[...]

BTW meegerekend of gebruik je ook echt zakelijk..... en je bent soms ook wel wat consumenten bescherming kwijt. Maar het kan een betere deal zijn.
Ik had het verkeerd ingevuld blijkbaar... Is toch duurder: 50 euro per maand voor 200/200. Dan kan ik net zo goed bij Youfone blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
W1ck1e schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:08:
@CirclDigital Jouw formulering was dan te ongenuanceerd:

[...]
In context natuurlijk.... of denk je dat iedereen de hele situatie moet beschrijven als de vraag duidelijk is?

Het gaat hier gewoon om een huis-tuin-keuken aansluiting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
dennisberg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:09:
[...]
Ik had het verkeerd ingevuld blijkbaar... Is toch duurder: 50 euro per maand voor 200/200. Dan kan ik net zo goed bij Youfone blijven :)
Ziggo biedt nu (consumenten) 50% korting voor 12mnd op 1000/75. Als dat voldoende is dan bespaar je een beetje, zeker als je ook nog wat aanvullende diensten zoals tv afneemt. Schat niet dat je beller veel beters heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 15:12 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dennisberg schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:00:
[...]

Dat is het probleem. Als ondernemer heb je niet dezelfde bescherming als een gewone consument. Malafide verkopers hebben het daardoor specifiek gemunt op kleine ondernemers. Tenzij je voor jou zwart op wit willen zetten dat ze een symmetrische verbinding aanbieden zou ik er niet op ingaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
downtime schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:12:
[...]
De les is dat je geen van de gladjakkers die je bellen op basis van je KvK inschrijving moet geloven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@CirclDigital Op de gemiddelde huis-tuin-keuken aansluiting draaien geen self-hosted services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
W1ck1e schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:15:
@CirclDigital Op de gemiddelde huis-tuin-keuken aansluiting draaien geen self-hosted services

[...]
Hij heeft nu een huis-tuin-keuken 200/200 aansluiting..... dat is natuurlijk echt dramatisch en heeft verder niemand 8)7 .

Maar vooruit jij gelijk, hij zoekt iets voor honderden euro's per maand omdat het zo bijzonder is. Typisch dat Youfone zoiets voor €47 kan aanbieden.... (staat toch allemaal duidelijk in de startpost).

Leuke anecdote dat er ook zakelijk andere producten zijn maar het is toch duidelijk dat dat helemaal de vraag niet is.

[ Voor 23% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 20:06
richardboer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:00:
[...]

Zakelijke aansluitingen kunnen ook wel degelijk 600/600mbps zijn hoor.
Onze zakelijke Ziggo verbinding (ja daadwerkelijk als Ziggo verbinding afgenomen en niet Vodafone) is gewoon 500/500 mbps glasvezel.

Het enige wat je niet gaat krijgen is een Zakelijke 600/600mbps verbinding voor 40 euro per maand of ze vergeten erbij te vertellen dat je ook nog eens de accesskosten moeten betalen.
Want puur alleen een EVC met internet is zakelijk inderdaad maar 40 - 50 euro p/mnd, de access (oftewel de daadwerkelijke glasvezel) daar betaal je dan rustig 300 - 400 euro p/mnd voor.
Ik twijfel er geen seconde aan dat die lijnen bestaan, maar dat is een hele andere wereld.
Dat zullen geen producten zijn waarover je uit het niets opgebeld wordt om die af te nemen. :)

Dit riekt aan alle kanten naar een snelle verkoper die met mooie praatjes een abonnement wil slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:15
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:14:
[...]

De les is dat je geen van de gladjakkers die je bellen op basis van je KvK inschrijving moet geloven....
Andere les is dat die hele KvK eens wat beter met andermans gegevens moet omgaan en dat je als kleine ondernemer bij hen beter "per ongeluk" een cijfertje van je telefoonnummer verkeerd noteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zullen we de wellus niettus discussie even laten voor wat het is en afwachten op de reactie van @dennisberg naar aanleiding met contact met de klantenservice.l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
rens-br schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:17:
[mbr]Zullen we de wellus niettus discussie even laten voor wat het is en afwachten op de reactie van @dennisberg naar aanleiding met contact met de klantenservice.l[/]
Hij heeft toch al aangegeven dat het helemaal Ziggo niet was die belde, dan weten we toch allang genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:53
@dennisberg zoek de club die jou gebeld heeft maar eens op en vooral wie er achter zit. Ver weg blijven van deze firma. Ongelofelijk dat dit nog steeds kan in Nederland en dat de mensen achter deze bedrijven onder nieuwe namen gewoon door kunnen blijven gaan en vooral dat een bedrijf als ziggo hiermee in zee gaat.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
Heel erg shady allemaal...

Ik werd inderdaad terug gebeld; er werd opgenomen zonder direct de firmanaam te noemen.
Er wordt gevraagd of ik mij het gesprek nog herinner, ik bevestig en vraag: "Van Ziggo toch?", er wordt geantwoord met "ja". Een lichte frustratie begint al op te borrelen, wetende dat dit eigenlijk niet waar is.

Na nog even heen en weer blijkt het inderdaad te gaan om een zakelijk abonnement via Ziggo en dit inderdaad via de KvK registratie bij mij terecht is gekomen.

Volgens de vrouw aan de telefoon is 600/600 mbit wel mogelijk voor 40 euro per maand, maar ik en er verder niet heel diep meer op in gegaan.
Ik heb liever minder snel internet dan ik dergelijke praktijken ondersteun.

Bedankt voor alle reacties, dat heeft mijn naïeve brein toch weer even op schop gezet :)

Edit:
Ik wil hier nog wel even bij toevoegen dat ik verbaasd ben dat Ziggo in zee gaat met dergelijke derden partijen, in dit geval ging het dus om budget coach nederland: https://budgetcoachnederland-acties.nl/

[ Voor 17% gewijzigd door dennisberg op 20-04-2023 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
dennisberg schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:32:
Ik wil hier nog wel even bij toevoegen dat ik verbaasd ben dat Ziggo in zee gaat met dergelijke derden partijen, in dit geval ging het dus om budget coach nederland: https://budgetcoachnederland-acties.nl/
Daar verbaas ik me ook wel over.... je nieuwe klant is dan gelijk een ontevreden klant.
Maar zakelijke diensten en abonnementen is gewoon opletten.
Pagina: 1