Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een toekomstbestendige PC voor iRacing bouwen waar ik op termijn naar triples (1080/1440p) wil overstappen. Hier neem ik in mee dat er met de regen-update (soon™) waarschijnlijk een engine-update komt die misschien wel meer van de pc vraagt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit zelf voor rond de €1000 te kijken +-€100,-
Hiervoor wil ik een 3070 of een 6700xt tweedehands kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het is een nieuwe build. Heb al wel een scherm, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na onderzoek heb ik besloten om voor een 5800x3D te gaan. iRacing is redelijk CPU-bound en de 3D V-cache schijnt het erg goed te doen in de sim.
Verder heb ik 32gb Ram genomen om toekomstbestendig te zijn, maar weet niet zo goed of 3.200MT/s genoeg is of dat het het prijsverschil waard is om voor een hogere snelheid te gaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, totaal niet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag een toekomstbestendige build. Ik zie dat ik de CPU niet meer kan upgraden met dit moederbord, maar voor mijn gevoel is deze cpu nu gewoon heel goede prijs/kwaliteit.
Ga je overklokken?
Nog niet zo in verdiept, ik denk van niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies omtrent de twee gpu's (3070 vs 6700XT), of het geheugen snel genoeg is en of je zelf nog dingen zou veranderen voor deze prijs
Ook heb ik totaal geen verstand van CPU koelers en heb ik die nog niet uitgekozen, heeft iemand een goede aanrader?
Ik wil graag een toekomstbestendige PC voor iRacing bouwen waar ik op termijn naar triples (1080/1440p) wil overstappen. Hier neem ik in mee dat er met de regen-update (soon™) waarschijnlijk een engine-update komt die misschien wel meer van de pc vraagt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit zelf voor rond de €1000 te kijken +-€100,-
Hiervoor wil ik een 3070 of een 6700xt tweedehands kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het is een nieuwe build. Heb al wel een scherm, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na onderzoek heb ik besloten om voor een 5800x3D te gaan. iRacing is redelijk CPU-bound en de 3D V-cache schijnt het erg goed te doen in de sim.
Verder heb ik 32gb Ram genomen om toekomstbestendig te zijn, maar weet niet zo goed of 3.200MT/s genoeg is of dat het het prijsverschil waard is om voor een hogere snelheid te gaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, totaal niet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag een toekomstbestendige build. Ik zie dat ik de CPU niet meer kan upgraden met dit moederbord, maar voor mijn gevoel is deze cpu nu gewoon heel goede prijs/kwaliteit.
Ga je overklokken?
Nog niet zo in verdiept, ik denk van niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies omtrent de twee gpu's (3070 vs 6700XT), of het geheugen snel genoeg is en of je zelf nog dingen zou veranderen voor deze prijs
Ook heb ik totaal geen verstand van CPU koelers en heb ik die nog niet uitgekozen, heeft iemand een goede aanrader?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 289,- | € 289,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 89,- | € 89,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition | € ~350-400 | € ~350-400 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 93,- | € 93,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 61,90 | € 61,90 |
1 | Voedingen | Gigabyte Aorus P850W | € 105,89 | € 105,89 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 86,90 | € 86,90 |
Totaal | € 1075.69 |