Toon posts:

[Nieuw systeem] Primaire vereiste: STABIEL!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus te twijfelen tussen een Athlon of Pentium 3. Snelheid is niet zo heel erg van belang (OC'en ga ik er niet mee doen), zolang het maar stabiel is :D
Aangezien ik een totale n00b ben op 't gebied van mobo's+processors (huidige PC is P3-450 met 'n gigabyte mobo, maar die is eigelijk van m'n pa :)) vraag ik hier om advies. Welk mobo/proc is een goeie combo?

Verwijderd

Asus CUS2L-C of TUS2L-C of Supermicro bordjes... superstabiel (zeker supermicro is enorm top)

Verwijderd

Wat ga je met je systeempje doen? Laten we daar maar eens mee beginnen :)

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Ik zou het eerst [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]hier[/url] maar eens proberen 8-)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je main eis toch echt stabiel is zou ik voor een Intel gaan. AMD's zijn ook retestabiel maar Intel toch net íetsjes meer

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 01 september 2001 23:48 schreef dadinanduZ het volgende:
Ik zou het eerst [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]hier[/url] maar eens proberen 8-)
exactly :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Als ik alles allemaal zo gelezen heb het afgelopen jaar of afgelopen jaren...denk ik bij stabiliteit ook eerder aan Intel dan aan AMD. Tot mijn spijt want ik vind de prijzen van die AMD cpu's echt fantastisch... en ze zijn nog altijd stukken sneller dan die Intel's ook... daarom is het jammer dat je toch altijd nog zoveel probelemen hoort/leest over AMD's...en vooral de mobo-tjes die voor die AMD systeempjes nodig zijn. Altijd gezeik met patches en updates en dan werkt dat weer niet goed en dan dit weer niet bladibla...

Ik heb zelf geen ervaring met AMD, maar heb nog nooit zo'n fijn stabiel en probleemloos systeempje gehad als dat ik nu heb. INTEL celly566@893 (!!! en dus nog retestabiel) en een CUSL2-c.... dat bordje is echt een topper, heb nog nooit iets negatiefs erover gelezen ook, echt ongelovelijk.

Maargoed, helaas is Intel dus wel erg prijzig,.. als je alles nieuw moet hebben zou ik toch es aan een p4 denken misschien? Zou die stabiliteit (icm die p4 bordjes) net zo zijn als met p3's? zal ahast wel?
P3 1G en een CUSL2-c ben je bij mekaar zo'n 1000 pietermannen voor kwijt (voor een al bijna achterhaald systeempje).... daar heb je bij AMD een 1,4G (echt wel stukkie sneller!!) en een bordje voor,...en hou je zo nog 250 of 300 piek over ook! P4 1,7G is ongeveer dezelfde prijs als een 1G P3 zelfs,...dus......

Denk er nog maar effies overna!

Verwijderd

en dan www.linux.com :P

en geen ME erop !!!! pas erop !!!!

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
Tsjah. Ik zou voor stabiliteit toch een Pentium III kopen, aangezien die athlon's behoorlijk heet worden, en dat is nou niet echt bevordelijk voor de stabiliteit. (correct me if im wrong)
en geen ME erop !!!! pas erop !!!!
Psies! Windows ME is echt :r , neem dan 98se of win2k.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
blablabla :)

als je lekker goedkoop uit wil zijn koop je een MSI K7T Pro (2A) en een Athlon 1,2 Ghz. Lekker veel CAS2 geheugen erop (bijv 1 reepje van 512 MB, kan je nog uitbreidden) en een leuke videokaart (GF3?), en dan ben je echt wel stabiel. Tenminste, win2k moest bij mij gisteren rebooten omdat ik een programmeerfoutje had gemaakt.. :)
daarvoor stond ie al 3 weken aan.

Tis onzin dat AMD niet stabiel is.

Ik geloof dat de webservers van t.net ook op de MSI K7T Pro draaien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
Tis onzin dat AMD niet stabiel is.
Ja? En hoe verklaar jij dan dat bij sommige mensen de computer zichzelf uitzet ?? :? (Kan je in de bios instellen ja). Maar om dat nou op 70`C te zetten is toch niet normaal ? Mijn cpu wordt niet warmer dan 48`C bij 30`C Kamer Temp.

• Ramon
  • Nu online
Op zondag 02 september 2001 00:31 schreef Access het volgende:
Maar om dat nou op 70`C te zetten is toch niet normaal ?
AMD kan tot 90 graden dacht ik dus waarom niet?
Mijn cpu wordt niet warmer dan 48`C bij 30`C Kamer Temp.
Mijn Duron 750@825 word 43 graden celsius, dus wat wilde je daarmee zeggen?

Verwijderd

Hij wil daarmee zeggen dat jouw durontje gewoon kut is.

Het is zeker zo dat er ook AMD systeempjes zijn die wel net zo stabiel zijn als CUSL2 Intel-systeempjes, je zou dus eigenlijk even moeten kijken welke combo met welk AMD CPU-tje het stabielste is, het beste bevalt. En dan dat gewoon gaan halen!

Ben zelf, alleen door de prijzen eerlijk gezegd, ook wel voorstander van AMD systeempjes geworden.

Al weet ik niet of het ook nog steeds zo is met die nieuwe 1,2 en 1,4 GHZ CPU-tjes van AMD dat de core erg broos is en snel afbrokkelt. Zo heeft een vriend van me zijn CPU 2 dagen terug ook gesloopt! Alleen zijn coolertje eraf gehaald met het doel er een andere op te zetten en het was alweer gebeurd, CPU-tje kan de prullenbak in. ERG trieste zaak!!!

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Op zondag 02 september 2001 00:18 schreef Access het volgende:
...
Psies! Windows ME is echt :r , neem dan 98se of win2k.
Of de nieuw Windows XP (als je er al aan kunt komen). Die is namelijk nu al (vrij) stabiel en dit zal, neem ik aan, de aankomende tijd alleen nog maar beter gaan worden.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

GVD weer een Amd intel discussie :r on you all

meningsverschiillen zullen er altijd zijn!

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Zelf zou ik voor een P4 gaan :7

• Ramon
  • Nu online
Op zondag 02 september 2001 02:07 schreef funkflex het volgende:
GVD weer een Amd intel discussie :r on you all

meningsverschiillen zullen er altijd zijn!
:P hou jij je nou maar bij je mona discussies okey? :)

Verwijderd

Topicstarter
OS wat erop komt wordt waarschijnlijk Windows 2K :)
Hardeschijf wordt een IBM 60 GB (ja... de fameuze:P) omdat ik die al heb (hopelijk straks ook nog >:)) en het geheugen wordt 2x 256 MB Kinston PC133... Brander wordt Plextor 12x4x32 SCSI en de rest v.d. hardware moet ik nog kopen (komt waarschijnlijk in een AOpen HQ08 kast te zitten :D)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 21:41 schreef Stoned-cow het volgende:
Wat ga je met je systeempje doen? Laten we daar maar eens mee beginnen :)
Audio, graphics, internet, games (UT, DiabloII, Starcraft)

En dan in die volgorde geloof ik :P

• Whuzz
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Op zondag 02 september 2001 00:43 schreef SALLY het volgende:
Al weet ik niet of het ook nog steeds zo is met die nieuwe 1,2 en 1,4 GHZ CPU-tjes van AMD dat de core erg broos is en snel afbrokkelt. Zo heeft een vriend van me zijn CPU 2 dagen terug ook gesloopt! Alleen zijn coolertje eraf gehaald met het doel er een andere op te zetten en het was alweer gebeurd, CPU-tje kan de prullenbak in. ERG trieste zaak!!!
Hoe heeft ie die cooler er dan af gehaald? Met een voorhamer?? >:)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
Bekijk mijn systeem eigenschappen maar onder,
echt de beste pc tot nu toe.

:)
ik haal een 3Dmark2001 van : 6098
en mijn pc heeft nog nooit gehangen.
( ik draai Windows98 EERSTE (2e is kut) editie.

ehhh.. noppes

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik zit met hetzelfde probleem. Wil een nieuwe processor en mobo maar heb daar geen kaas van gegeten. Moet stabiel zijn en de vereisten zijn fotosoepen en 3d designen. 24/7 aanstaan is ook een vereiste. Al die moederplankjes lijken op elkaar voor mij. Vanwege de betere prestaties wil ik een AMD processor kopem en daar dus een retestabiel bordje bij hebben dat alle kaartjes etc gewoon zonder morren slikt. De hoogste processorsnelheid wordt de proc van mijn keuze.

Uit allerlei tests wordt ik ook niet veel wijzer. Iemand wat url's waar goed beschreven staat welke plank optimaal werkt met welke processor?

P.S Die plextor fikker, heb je die al of ga je die nog kopen? Denk anders een aan de LiteOn brander. Erg lekker >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Ik zweer heilig bij een MSI KT7-Turbo mobo met een Athlon of een Duron erop. Heb al veel van die systeempjes verkocht en ze draaien allemaal als een zonnetje (owja wel Win@k erop zetten dan he! Want 98 is echt brak, maar dat wisten jullie wel)

Ik heb trouwens ook de zelfde opstelling en ik kan m'n laatste vastloper niet eens herinneren (is ie eigelijk wel eens vastgelopen???)

En de temperatuur.....zorg voor een GOEDE koeler en niet zo'n prul die je bij de meeste computerwinkels gratis krijgt. Een oude Spire Orb is trouwens al genoeg om een Duron 700@933 koel te houden, dus dat ze gigantisch warm worden valt best mee.

Mijn keuze is puur prijs gevoelig. Een Intel systeem bied mij geen voordelen. Stabiliteit en snelheid zijn gelijkwaardig te noemen en dan ga ik naar de prijs kijken. Daarom heb ik AMD gekozen en NIET omdat Intel slecht zou zijn of iets dergelijks.

• THIJZEL
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 09:15 schreef nitraat het volgende:
Ik zweer heilig bij een MSI KT7-Turbo mobo met een Athlon of een Duron erop. Heb al veel van die systeempjes verkocht en ze draaien allemaal als een zonnetje (owja wel Win@k erop zetten dan he! Want 98 is echt brak, maar dat wisten jullie wel)

Ik heb trouwens ook de zelfde opstelling en ik kan m'n laatste vastloper niet eens herinneren (is ie eigelijk wel eens vastgelopen???)

En de temperatuur.....zorg voor een GOEDE koeler en niet zo'n prul die je bij de meeste computerwinkels gratis krijgt. Een oude Spire Orb is trouwens al genoeg om een Duron 700@933 koel te houden, dus dat ze gigantisch warm worden valt best mee.

Mijn keuze is puur prijs gevoelig. Een Intel systeem bied mij geen voordelen. Stabiliteit en snelheid zijn gelijkwaardig te noemen en dan ga ik naar de prijs kijken. Daarom heb ik AMD gekozen en NIET omdat Intel slecht zou zijn of iets dergelijks.
ik ga voor intel ik werk in een computerwinkel en ik heb al genoeg voorbeelden voor me neus gezien, hiermeee wil ik niks over amd zeggen want de prijs/prestatie is super maar ik acht intel toch het best.

op een intel is bthew win98 ook retestabiel en de preformance is beter als win2k(wat natuurlijk ook retestabiel is..)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 16:46 schreef THIJZEL het volgende:

[..]

ik ga voor intel ik werk in een computerwinkel en ik heb al genoeg voorbeelden voor me neus gezien, hiermeee wil ik niks over amd zeggen want de prijs/prestatie is super maar ik acht intel toch het best.

op een intel is bthew win98 ook retestabiel en de preformance is beter als win2k(wat natuurlijk ook retestabiel is..)
Over wat voor voorbeelden hebben we het dan? Ben toch wel benieuwd.

Verwijderd

Kheb totaal geen goede ervaringen met Supermicro mobotjes... heb veel mensen gehad met kapotte Supermicrotjes, heb zelfs 5x een moederbord terug moeten sturen...

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 23:12 schreef VaagOH het volgende:
OS wat erop komt wordt waarschijnlijk Windows 2K :)
Hardeschijf wordt een IBM 60 GB (ja... de fameuze:P) omdat ik die al heb (hopelijk straks ook nog >:)) en het geheugen wordt 2x 256 MB Kinston PC133... Brander wordt Plextor 12x4x32 SCSI en de rest v.d. hardware moet ik nog kopen (komt waarschijnlijk in een AOpen HQ08 kast te zitten :D)
IBM HD = crash.

• Insano
  • Laatst online: 10-06 09:49
je wil stabiel?
neem een MSI K7T Turbo en update de bios gelijk..
dan issie zo stabiel als een huis!

ga niet huilen met je ANUS of A-SHIT want die dingen zijn tegenwoordig :r :r :r

MSI is goedkoop en stabiel. en natuurlijk kan je ze lekker overklokken 8-)

• THIJZEL
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 17:12 schreef nitraat het volgende:

[..]

Over wat voor voorbeelden hebben we het dan? Ben toch wel benieuwd.
de hardware is vaker brak, ik bedoel dat als ik bv 10 amds uitlever en 10intels dat er bv meer amds terugkomen die om vage redenen vastlopen enzow. en de temperaturen willen bij amd ook wel eens problemen veroorzaken waar ik dit bij intel nog niet heb meegemaakt.

nogmaals ik wil niet zeggen dat amd slecht is.

• kEUS
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

dus omdat ze bij deze compu zaak niet weten wat ze doen, zo als er wel meer zijn, is AMD slecht. Mijn DURON 700@850 draait heel netjes en heel fijn. Mijn beurs vond een AMD leuker dan een Intel. de meeste tests liegen er ook niet om.

Hoorde zelf laatst ook in een winkel argumenten tegen een AMD (op een intel zit gewoon meer winst marge voor die gasten), dat ik dacht "jongen ga je huiswerk maken"

no flame intended, maar AMD is voor mij de winaar, prijs/kwaliteit verhouding schiet zwaar boven Intel uit.

uch *kEUS* heeft gesproken

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

er wordt weer flink geflamed.

ff groffe vergelijking.

Welke auto is betrouwbaarder

een Mercedes 2.0 met 120PK (Intel)
Of een opel GSI 2.0 met remus huppeldepup 140PK? (AMD)

Als het echt om betrouwbaarheid gaat, kies ik toch voor de mercedes.

Waarom gebruiken taxi's (servers) altijd mercedessen (intels),
omdat ze gewoon betrouwbaar zijn, en een bepaalde status/waardering hebben.

Dit is mijn verhaaltje amen

• Ramon
  • Nu online
Op dinsdag 04 september 2001 16:35 schreef arjo_kamp het volgende:Waarom gebruiken taxi's altijd mercedessen?
omdat ze comfortabel zitten.

oh en trouwens, t.net draait voor een deel op AMD :)

• Chillmeister
  • Laatst online: 19-08 10:18
die MSI borden zijn Echt stabiel als je besluit om AMD te kopen. Zelf heb ik een MSI K7T Pro versie 1, beste moederbord wat ik tot nu toe heb gehad..
AMD duron worden niet zo warm als AMD Athlons(T-bird).

In het als gemeen, hoe cooler je systeem des te groter de kans dat je systeem stabieler loopt

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:42 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

omdat ze comfortabel zitten.

oh en trouwens, t.net draait voor een deel op AMD :)
In Tjechie hebben ze lada taxi's... :P

Verwijderd

AMD cores brokkelen niet zomaar af, dat gebeurt alleen bij onkundig monteren van koelers. Als je de koeler er niet schuin opzet bij het monteren gebeurt er helemaal niks met de core. Amd processoren zijn zeer stabiel en goed, het ligt vaak aan de moederborden waar ze op zitten dat de systemen ietwat instabiel worden.

Maar een goed Asus, Epox of Msi plankje lossen dat instabiliteitsprobleem op. Het is ook nog eens zeer goedkoop.

Ga je voor Intel neem dan een Asus Cusl2-c dat is echt een superplank, maar ja gecombineerd met een PIII 1Ghz (wat je dan toch wel wilt voor de snelheid) is dat wel een dure combinatie in verhouding tot AMD systemen.
Pagina: 1