Beste mensen,
Ik wil voor een zelfgebouwde radio met autoradio een pc voeding gebruiken om hem ook vanuit het net te kunnen aansluiten ipv alleen op accu.
Hier wil ik een pc voeding voor gebruiken om 12V te krijgen. Ik heb (zover mijn kennis strekt) alles goed aangesloten maar toch doet de voeding niks.
Ik heb van stekker P8 (zo noemt de handleiding hem) een gele kabel 12V + en een zwarte kabel ground gepakt en deze met lasdoppen aangesloten op de + en - van de autoradio. (Zie foto's)
Daarna heb ik de groene PS-on met een lasdop verbonden aan de naastliggende ground. (Zie foto's)
Toch als ik de stekker in het stopcontact doe doet de voeding niks.
Weet iemand waarom het niet werkt?
EDIT: (misschien wel een belangrijk detail) het is een 2de handse al wat oudere voeding dus ik sluit niet uit dat de voeding het zelf gewoon niet doet maar wou eerst even kijken of jullie nog mogelijke andere oorzaken hebben voordat ik hem weggooi terwijl hij het eigenlijk nog deed.
EDIT 2:
foto van welke voeding het is
:strip_exif()/f/image/moe06hopZ4KVzl0HeLWN1cij.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L1TyFcy8gZOtPiLxTsTYiLsK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rsjajEXf8yDvMnPPe4DRwCHi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S7WlXgO2tU0m0Dzl7kdRCyZ1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil voor een zelfgebouwde radio met autoradio een pc voeding gebruiken om hem ook vanuit het net te kunnen aansluiten ipv alleen op accu.
Hier wil ik een pc voeding voor gebruiken om 12V te krijgen. Ik heb (zover mijn kennis strekt) alles goed aangesloten maar toch doet de voeding niks.
Ik heb van stekker P8 (zo noemt de handleiding hem) een gele kabel 12V + en een zwarte kabel ground gepakt en deze met lasdoppen aangesloten op de + en - van de autoradio. (Zie foto's)
Daarna heb ik de groene PS-on met een lasdop verbonden aan de naastliggende ground. (Zie foto's)
Toch als ik de stekker in het stopcontact doe doet de voeding niks.
Weet iemand waarom het niet werkt?
EDIT: (misschien wel een belangrijk detail) het is een 2de handse al wat oudere voeding dus ik sluit niet uit dat de voeding het zelf gewoon niet doet maar wou eerst even kijken of jullie nog mogelijke andere oorzaken hebben voordat ik hem weggooi terwijl hij het eigenlijk nog deed.
EDIT 2:
foto van welke voeding het is
:strip_exif()/f/image/moe06hopZ4KVzl0HeLWN1cij.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L1TyFcy8gZOtPiLxTsTYiLsK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rsjajEXf8yDvMnPPe4DRwCHi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S7WlXgO2tU0m0Dzl7kdRCyZ1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Jaap Kappert op 18-04-2023 22:51 ]