Ik lees overal dat als ik mijn omvormer (Solax X3 5kW) wil afschakelen dat ik eerst de DC moet loskoppelen. Dat lijkt me een goed idee, omdat daar volgens mij een flinke spanning op kan staan. In een aantal video's zie ik ook dat er een werkschakelaar aan de DC en AC kant zit. Mijn installateur heeft enkel een werkschakelaar gemonteerd aan de AC kant (dus om het los te koppelen van het net).
Wat is nu de beste manier om de omvormer los te koppelen en is mijn omvormer eigenlijk wel juist gemonteerd? In de handleiding kom ik dit plaatje tegen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/6ddyCH3IeFHgkynIRZxk652F.png?f=user_large)
Als ik ooit de omvormer van de muur moet halen, dan zou het wel fijn zijn als ik de panelen kan afschakelen en geen twee loshangende kabels heb met flink wat voltage er op.
Wat is nu de beste manier om de omvormer los te koppelen en is mijn omvormer eigenlijk wel juist gemonteerd? In de handleiding kom ik dit plaatje tegen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/6ddyCH3IeFHgkynIRZxk652F.png?f=user_large)
Als ik ooit de omvormer van de muur moet halen, dan zou het wel fijn zijn als ik de panelen kan afschakelen en geen twee loshangende kabels heb met flink wat voltage er op.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.