Zwart beeld op 1 van 4 camera’s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy85
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-01 19:15
Hallo iedereen.

Ik ben nieuw op het forum en speciaal een account aangemaakt voor volgend probleem.

1 van mijn 4 camera’s geeft sinds enkele dagen geen beeld meer.

Het betreft een 4ch Anke bedraad systeem 6tal jaar terug aangekocht op ali express. En altijd goed gewerkt tot enkele dagen geleden.

Op een bepaald moment is het scherm zwart geworden.

Ik heb een nieuwe camera besteld en deze is vandaag aangkomen.

Na het plaatsen is het probleem nog steeds een zwart scherm.

Camera krijgt stroom aangezien als ik de sensor afdek deze overgaat naar nachtmodus. De rode lichtjes gaan branden.

Ik heb ook al een andere kabel geprobeerd. Camera krijgt voeding via recorder en aansluiting is er zo eentje om in te steken en te draaien. Weet de naam ervan niet.

De andere 3 werken met dezelfde aansluiting op de recorder maar krijgen apart stroom van een adapter zijn kabels die door de elektricien geplaatst werden tijdens de verbouwing.

Dacht eventueel aan stroomprobleem dus van reservekabel de voedingspin afgeknipt en de 2 draadjes zwart en rood bij de voeding van de andere 3 verbonden maar geeft geen resultaat.

Iemand eventueel nog opties die ik kan proberen ?

Alvast bedankt

Davy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:28
Beetje weinig informatie om echte conclusies te trekken.
Gaat het om IP camera's met een NVR of is en het recorder met coaxiale camera's?

Bij de recorder misschien per ongeluk een privacy mode aangezet op het kanaal?
Bij IP cam kan je het IP adres benaderen als je deze via een POE injector/switch aansluiten.
Bij wisselen kanalen doen de nu werkende camera's het wel op het kanaal welke het nu niet doet?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy85
Het betreft een recorder met 4 camera’s 3 verbonden met kabel die electricien gelegd heeft en de ene met kabel die bijgeleverd was

Aansluiting voor alle 4 is coaxiaal, 3 krijgen power via een andere adapter, de 4de via de recorder.

Reeds de andere camera’s op de poort van de slechte gezet en deze werken perfect.

Degene die zwart beeld geeft werkt op geen enkel van de 3 andere kanalen.

quote]The-Source schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:22:
Beetje weinig informatie om echte conclusies te trekken.
Gaat het om IP camera's met een NVR of is en het recorder met coaxiale camera's?

Bij de recorder misschien per ongeluk een privacy mode aangezet op het kanaal?
Bij IP cam kan je het IP adres benaderen als je deze via een POE injector/switch aansluiten.
Bij wisselen kanalen doen de nu werkende camera's het wel op het kanaal welke het nu niet doet?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Camera die het niet doet noem ik even 1. De camera hangt buiten en is met labels verbonden met een systeem in de trappenkast. Het verschil is dat camera 1 direct op het systeem zit en camera 2-4 met een extra stroomkabel

Je hebt camera 1 vervangen voor een nieuwe: werkt nog steeds niet.

Conclusie: de camera zelf is mogelijk niet kapot

Je hebt camera 2 fysiek aangesloten op de aansluiting van camera 1 in de trapkast en toen deed het beeld van camera 1 het wel? Conclusie: de hardware doet het

Heb je camera 1 al aangesloten op een aanslutingspoort van camera 2-4? Heb je camera 1 al met een nieuwe korte kabel op het systeem in de trappenkast aangesloten?

[ Voor 16% gewijzigd door President op 19-04-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy85
Heb camera 1 reeds met een andere kabel aangesloten op de recorder, alle 4 de cameraploegen geprobeerd. Geen beeld.

Camera 2 op poort camera 1 getest deze geeft beeld.

De kabel waarmee ik dan getest heb de voeding niet genomen uit recorder maar waar de andere 3 voeding krijgen. Nog steeds geen beeld.

Dus loop ff vast nu, is de adapter aan het gaan dat hij niet genoeg stroom krijgt? Zou mij wel verwonderen aangezien ik zowel stroom op recorder als via de adapter die de andere 3 voedt heb geprobeerd.

Of zijn er nog andere stappen die ik mis?
President schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:43:
Camera die het niet doet noem ik even 1. De camera hangt buiten en is met labels verbonden met een systeem in de trappenkast. Het verschil is dat camera 1 direct op het systeem zit en camera 2-4 met een extra stroomkabel

Je hebt camera 1 vervangen voor een nieuwe: werkt nog steeds niet.

Conclusie: de camera zelf is mogelijk niet kapot

Je hebt camera 2 fysiek aangesloten op de aansluiting van camera 1 in de trapkast en toen deed het beeld van camera 1 het wel? Conclusie: de hardware doet het

Heb je camera 1 al aangesloten op een aanslutingspoort van camera 2-4? Heb je camera 1 al met een nieuwe korte kabel op het systeem in de trappenkast aangesloten?