Thunderbird: Unable to log in at server. Probably wrong...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-06-2023
Iemand enig idee? Inloggen lukt niet op mijn gmail account(s) met Thunderbird (huidige versie niet en nieuwe versie niet). Hoe te fixen?
...

Thunderbird
...

Foutmelding: Unable to log in at server. Probably wrong configuration, username of password.

...

Feiten:

ik probeer in te loggen bij Thunderbird (nieuwe laptop, nieuwe software). Ik krijg, wat ik ook doe, bovengenoemde foutmelding. Porten gewijzigd, OAuth aangezet met manual configuratie, Google toestemming gegeven, windows defender uitgeschakeld etc. Werkelijk ieder forum bezocht, maar geen resultaat, ik blijf deze foutmelding krijgen.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Uiteraard voer ik de juiste accountgegevens in.

[ Voor 3% gewijzigd door tagere36 op 18-04-2023 19:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet toevallig iets van 2FA aan staan voor je Google account en dat je je normale wachtwoord invult ipv een app wachtwoord als onderdeel van 2FA?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
Je bedoelt dat ik bij aanmaken van het account kan thunderbird niet mn mail wachtwoord moet gebruiken maar de cijfers van bijv Google Authenticator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
dit staat uit bij mijn google account. denk je dat dit aan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

tagere36 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:13:
Je bedoelt dat ik bij aanmaken van het account kan thunderbird niet mn mail wachtwoord moet gebruiken maar de cijfers van bijv Google Authenticator?
https://support.google.co...697752910-1669453576&rd=1

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
hierdoor moet ik ineens standaard met 2fa werken en dat is nogal irritant. zou dit het moeten zijn? eerder vulde ik gewoon mn eigen password in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
nog steeds niet opgelost helaas.. blijft merkwaardig. thunderbird heeft toestemming om gmail-account gegevens te gebruiken. ik zie niet zo goed in waarom ik 2fa zou toevoegen, want dat werpt nog een drempel op en thunderbird vraagt daar niet in het bijzonder om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:42

MsG

Forumzwerver

Volgens mij heb ik een soort van app-wachtwoord ingesteld voor Thunderbird en gmail, zodat je niet in elke random applicatie domweg je wachtwoord hoeft neer te zetten, maar ook niet elke keer hoeft in te loggen.
https://support.google.com/mail/answer/185833?hl=nl

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
Tnx. Maar dan moet je dus wel dat 2fa aanzetten met alle gevolgen van dien. Bovendien hoefde ik nooit opnieuw in te loggen als het ww in thunderbird eenmaal was ingevoerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat zijn alle gevolgen van dien dan? Ik zou voor alle accounts die het ondersteunen 2FA/MFA inschakelen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
ok. ik heb het de 2 verificatiestappen aangemaakt. maar daar staat niet de optie

Ga naar 'Inloggen bij Google' en selecteer App-wachtwoorden.

ik kan dus niet een app-wachtwoord instellen...

thunderbird staat verder gewoon tussen toegestane apps...

wat een raar probleem dit

ook nog authenticator als inlog bij google toegevoegd maar biedt eveneens geen soelaas

[ Voor 13% gewijzigd door tagere36 op 26-04-2023 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
ik voer via googlevenster de extra sms-code in en ik krijg alsnog dezelfde melding. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
iemand nog een ingeving? de mensen van gmail zelf komen er ook niet uit:

https://support.google.com/mail/thread/213465039?hl=en

enorm frustrerend. het lijkt alsof ik alles geprobeerd heb nl.
Pagina: 1