Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim3dijk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Mijn vraag
Opeens is de kwaliteit van mijn prints echt slecht geworden, zonder aantoonbare reden.
Kan dit een instellingsdingetje zijn?
Het gaat om de DCP-L3550CDW.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Brother firmware "Print&Scan"

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe toner, Brother merk-toners.

[ Voor 4% gewijzigd door Wim3dijk op 18-04-2023 18:09 . Reden: Type was er niet bij vermeld. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:51
hoi wim, wat is jouw definitie van "slecht", is het tekst wat niet goed geprint wordt of beelden ? Volgens mij heb je een all in one, als je kopietje maakt is het dan ook slecht ? dan ligt het aan de machine. Is het echter goed, zou ik op zoek gaan naar nieuwe drivers op je computer . Verwijder hem eerst en dan vervolgens opnieuw installeren

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim3dijk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
De kwaliteit doet me een beetje denken aan een print uit de jaren '90. De kleuren zijn niet bepaald fotografisch te noemen. Het maakt niet uit of we printen vanaf de desktop, laptop of telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb je de tonercassette geschudt voordat je deze plaatste? Een nieuwe tonercassette moet je altijd even schudden, voordat je deze in gebruik neemt.

Overigens kun je ook een keer proberen of goed schudden van de oude tonercartridges en daarna het opnieuw plaatsen van de oude tonercartridges helpt. Middels deze manier heb ik zelf al eens een probleem met slechte printjes (vage letters) opgelost.

Maak anders eens een foto van de print. Het kan ook zijn dat er iets kapot is in de printer. Soms is de fuser of de drum versleten. Maar dat kun je zien aan duidelijke patronen in de prints. Bij sommige printers vervang je de fuser overigens mee met de cartridges. Maar dat kun je vast zelf wel vinden ergens.

[ Voor 28% gewijzigd door hoi1234 op 20-04-2023 08:58 ]