Voor onze stichting hebben we momenteel al 1 (zakelijke) betaalrekening en spaarrekening bij ING, en we willen graag een tweede betaalrekening openen met pas. Tegelijkertijd even kijken of de oplossing bij ING wel het beste is, gezien het best prijzig is. We hebben niet extreem veel transacties, denk 500-1000 per jaar, maar kan dit nog even uitzoeken om het preciezer te weten. Op de 2e betaalrekening zullen <100 transacties per jaar plaats vinden.
Dus heb ik even wat onderzoek gedaan, en via een vergelijkingswebsite van zakelijke rekeningen, kom ik op de volgende info uit:
ING:
Knab:
N26:
Revolut:
Ze adverteren met een gratis rekening, maar het is onduidelijk hoe dit precies werkt. Ik heb een kleine week geleden info opgevraagd maar nog niets gehoord. Heb persoonlijk al ervaring met ze, en die is best goed.
Waar ik advies in zoek:
Dus heb ik even wat onderzoek gedaan, en via een vergelijkingswebsite van zakelijke rekeningen, kom ik op de volgende info uit:
ING:
- 9.90 voor 1 rekening/pakket per maand
- 6 cent per transactie
- 1,50 per pas per maand
- 5.90 voor een extra rekening per maand
Knab:
- 7-9 per maand
- Betaalpassen gratis
- 500 gratis transacties, dan 10 cent per transactie
- Kosten voor extra rekening onduidelijk
N26:
- 4.90 per maand
- Eenmalig 10 euro per pinpas
- Slechts 1 rekening mogelijk
- Transacties onduidelijk.
Revolut:
Ze adverteren met een gratis rekening, maar het is onduidelijk hoe dit precies werkt. Ik heb een kleine week geleden info opgevraagd maar nog niets gehoord. Heb persoonlijk al ervaring met ze, en die is best goed.
Waar ik advies in zoek:
- Zie ik een goede (goedkope) optie over het hoofd?
- Hoe kan het dat banken zo onduidelijk zijn over het volledige kostenplaatje, of zoek ik gewoon niet goed? Bij Knab mis ik de kosten voor een extra rekening, bij N26 hoe het met transacties zit.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!