Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:47

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Voor onze stichting hebben we momenteel al 1 (zakelijke) betaalrekening en spaarrekening bij ING, en we willen graag een tweede betaalrekening openen met pas. Tegelijkertijd even kijken of de oplossing bij ING wel het beste is, gezien het best prijzig is. We hebben niet extreem veel transacties, denk 500-1000 per jaar, maar kan dit nog even uitzoeken om het preciezer te weten. Op de 2e betaalrekening zullen <100 transacties per jaar plaats vinden.

Dus heb ik even wat onderzoek gedaan, en via een vergelijkingswebsite van zakelijke rekeningen, kom ik op de volgende info uit:

ING:
  • 9.90 voor 1 rekening/pakket per maand
  • 6 cent per transactie
  • 1,50 per pas per maand
  • 5.90 voor een extra rekening per maand
Totaal: 11.40 nu, 18.80 voor 2 rekeningen/2 passen per maand

Knab:
  • 7-9 per maand
  • Betaalpassen gratis
  • 500 gratis transacties, dan 10 cent per transactie
  • Kosten voor extra rekening onduidelijk
Totaal: 14 euro max voor 2 rekeningen/2 passen per maand

N26:
  • 4.90 per maand
  • Eenmalig 10 euro per pinpas
  • Slechts 1 rekening mogelijk
  • Transacties onduidelijk.
Totaal: 11.40 ING + 4.90 N26 = 16.30 per maand

Revolut:
Ze adverteren met een gratis rekening, maar het is onduidelijk hoe dit precies werkt. Ik heb een kleine week geleden info opgevraagd maar nog niets gehoord. Heb persoonlijk al ervaring met ze, en die is best goed.

Waar ik advies in zoek:
  • Zie ik een goede (goedkope) optie over het hoofd?
  • Hoe kan het dat banken zo onduidelijk zijn over het volledige kostenplaatje, of zoek ik gewoon niet goed? Bij Knab mis ik de kosten voor een extra rekening, bij N26 hoe het met transacties zit.
Alvast bedankt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:45
LankHoar schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:10:

Waar ik advies in zoek:
  • Zie ik een goede (goedkope) optie over het hoofd?
bunq, 12,99 per maand (incl 25 rekeningen, 3 betaalpassen), 13 cent per betaling.

[ Voor 6% gewijzigd door mcDavid op 18-04-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:07
openbank is ook nog een optie...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:51
Je wilt dus de 12 x 18,80 = 225,60 euro welke je op jaarbasis aan ING zou betalen voor twee rekeningen gaan verlagen? En dat zou bij Knab dus mogelijk maar 168 euro worden? Een besparing van 57,60 euro?

Ik weet niet wat voor een soort stichting het is, maar met 500-1000 transacties op jaarbasis lijkt mij dat een verwaarloosbaar bedrag? Want naast kosten zit je met betrouwbaarheid, duurzaamheid van de bank, mogelijkheden om gegevens te veranderen en mogelijkheden om contact te hebben met de helpdesk, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
mcDavid schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:19:
[...]

bunq, 12,99 per maand (incl 25 rekeningen, 3 betaalpassen), 13 cent per betaling.
99ruud99 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:30:
openbank is ook nog een optie...
Thanks, ga ik bekijken!
President schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:32:
Je wilt dus de 12 x 18,80 = 225,60 euro welke je op jaarbasis aan ING zou betalen voor twee rekeningen gaan verlagen? En dat zou bij Knab dus mogelijk maar 168 euro worden? Een besparing van 57,60 euro?

Ik weet niet wat voor een soort stichting het is, maar met 500-1000 transacties op jaarbasis lijkt mij dat een verwaarloosbaar bedrag? Want naast kosten zit je met betrouwbaarheid, duurzaamheid van de bank, mogelijkheden om gegevens te veranderen en mogelijkheden om contact te hebben met de helpdesk, etc?
57 euro bespaard is toch weer 57 euro in de kas, en wellicht kan het nog goedkoper :) We zijn geen rijke stichting dus alles is mooi meegenomen. Die 500-1000 transacties is inclusief kleine maandelijkse stortingen voor leden, en pin transacties voor consumptiekaarten, vandaar dat het om een relatief hoog aantal transacties gaan.

Betrouwbaarheid is niet zo belangrijk imo, de tegoeden zullen nimmer buiten het DGS vallen.

Duurzaamheid is leuk, maar zeker geen prio.

Contact met de helpdesk gaat bij banken als Bunq, Revolut en ASN vrij gemakkelijk in mijn eigen ervaring, en is sowieso slechts sporadisch. ING scoorde niet altijd goede punten in het verleden van wat ik heb gehoord, maar wel een goed punt om mee te nemen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 14:02
Knab werkt nog iets anders kwa kosten.
Op 1 pakket kun je 5 rekening openen met elk een eigen pasje.
Dus of je nu 1 of 5 rekeningen hebt, je betaald altijd 7 euro.
Alleen weet ik niet of ze wel een stichting accepteren.
Volgens mij alleen eenmanszaak of BV.

[ Voor 20% gewijzigd door brambo123 op 18-04-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Neem in je overweging ook mee hoe eenvoudig de bankmutaties in jullie boekhoudsoftware te importeren zijn. ING en andere grote banken bieden een automatische koppeling met bijna alle boekhoudpakketten bij kleinere banken mag je zelf met importbestanden aan de slag. Gebruiksgemak is ook wat waard.

Verder zijn veel banken momenteel erg doorgeschoten in het naleving van de witwasregels voor nieuwe klanten uit angst voor boetes. Voor stichtingen is het soms zeer lastig om als nieuwe klant een rekening te openen (kan maanden duren). Dus als haast geboden is, is ING als huidige bankier de snelste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Pas op met switchen zoals Sempy ook meldt, tegenwoordig vinden banken stichtingen niet zo leuk qua KYC. Dus grote kans dat je door vele hoepels moet springen om je aan te melden. Dus dan is 57 euro extra wellicht de makkelijkste en minst frustrerende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Kijk ook of de vergelijkingssite wel de opties voor stichtingen mee heeft genomen. Zoals:
ABN AMRO : Pakket Basis voor Verenigingen & Stichtingen
Rabobank: Zakelijke betaalrekening voor verenigingen en stichtingen

ING heeft/had trouwens een stop op het aannemen van aanvragen van nieuwe verenigingen en stichtingen.
Vanaf augustus 2022 kunnen nieuwe verenigingen en stichtingen tijdelijk geen bankrekening aanvragen bij ING. Op dit moment hebben we namelijk onvoldoende capaciteit om voor deze rechtsvormen nieuwe aanvragen en bijbehorend klantonderzoek zorgvuldig te verwerken. Per 1 juni 2023 kunnen we verenigingen en stichtingen weer verwelkomen als klant.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 21:01

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Wij zitten met onze vereniging bij de Regiobank..

https://www.regiobank.nl/...-betalen/vs-rekening.html

9,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
Ik weet niet in hoeverre betalen via iDeal belangrijk is. N26 en Openbank bieden dat niet aan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:27
Dat bedrag is excl de andere vaste kosten per maand. Ze rekenen bijvoorbeeld elke maand 3 euro voor "klantonderzoek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 21:01

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

I_IBlackI_I schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 23:11:
[...]

Dat bedrag is excl de andere vaste kosten per maand. Ze rekenen bijvoorbeeld elke maand 3 euro voor "klantonderzoek".
ow echt? dat is me nog niet opgevallen, zal dit eens nakijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bedankt voor alle suggesties! Ik was even druk maar ben er nu even ingedoken en heb een overzichtje gemaakt dat ik wil gaan bespreken. Knab lijkt me voor nu nog het meest interessante, mits ze verenigingen aannemen. Mocht dat allemaal lastig worden, dan word het inderdaad waarschijnlijk gewoon een extra rekening + pas bij ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 16:53
LankHoar schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:18:
Bedankt voor alle suggesties! Ik was even druk maar ben er nu even ingedoken en heb een overzichtje gemaakt dat ik wil gaan bespreken. Knab lijkt me voor nu nog het meest interessante, mits ze verenigingen aannemen. Mocht dat allemaal lastig worden, dan word het inderdaad waarschijnlijk gewoon een extra rekening + pas bij ING.
Ik weet dat ik een oud topic aanbreek, maar ik ben momenteel ook bezig met het zoeken voor een rekening voor Stichting. Ik merk dat alle prijzen die banken tonen, prijzen zijn voor eenmanszaken en VOF’s of BV’s met 1 aandeelhouder. Zodra het een andere vorm wordt, vallen er veel zakelijke rekening opties af.
@LankHoar Ben dus even benieuwd waar je uiteindelijk op uit gekomen bent. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
lucas321 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:48:
[...]

Ik weet dat ik een oud topic aanbreek, maar ik ben momenteel ook bezig met het zoeken voor een rekening voor Stichting. Ik merk dat alle prijzen die banken tonen, prijzen zijn voor eenmanszaken en VOF’s of BV’s met 1 aandeelhouder. Zodra het een andere vorm wordt, vallen er veel zakelijke rekening opties af.
@LankHoar Ben dus even benieuwd waar je uiteindelijk op uit gekomen bent. Thanks.
We hebben het uiteindelijk bij onze huidige rekening gehouden, omdat zoals je inderdaad ondervond steeds minder banken happig zijn op een rekening voor een stichting. Zal niet voldoende opleveren en/of veel werk aan hebben ofzo?

Pagina: 1