Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en liefst zo lang mogelijk zonder te moeten upgraden.
Ter vervanging van een i7-3770K systeem waar ik al 10 jaar mee game en 2x nieuwe grafische kaart in moest, maar nu is hij toch helemaal afgeschreven.
Ik speel momenteel graag Escape From Tarkov. Af en toe CSGO en Overwatch en zal in de toekomst de nieuwe CS2 proberen.
Hierbij is het vooral belangrijk van genoeg frames te krijgen en selecteer ik liever lagere grafische settings dan net framedrops te zitten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat rond 2000EUR, maar er is ruimte tot 3000EUR.
Assemblage zal ik zoals in het verleden zelf doen. Enkel m.2 nog niet gedaan, ik vermoed dat YouTube mij hierbij zal kunnen helpen?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: BenQ EX3200R (1080p 144hz)
SSD: Samsung 860 EVO 1TB
Een aantal HDDs waarvan ik wat data wil overzetten en daarna weg kunnen. (SATA)
Ik gebruik ook nog een secundaire monitor, 1080p 60Hz. Als het systeem het toe laat zou ik een 440p 144hz scherm aanpassen en de BenQ als secundair gebruiken of is dat te belastend?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe Best Buy Guide zodat ik gewoon mijn winkelmandje kan vullen
Ik heb de Processor en Videokaart guides geraadpleegd en zie dat AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed en AMD Radeon RX 7900 XT daar goed uit komen kwa prijs/kwaliteit.
De X3D uitvoeringen worden ook onder Tarkov spelers aanbevolen. Ook lees ik dat Tarkov beter met veel en snel RAM geheugen werkt.
Verder zie ik dat als m.2 SSD de Lexar NM710 2TB hier veel aanbevolen wordt.
Mijn huidig systeem heeft als processorkoeling de Scythe Mugen 5 PCGH. Kan die mee of beter iets nieuws?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, prijs/kwaliteit, prestaties en levensduur is belangrijker.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB niet nodig. We hebben ook 2 katten en het zou niet erg zijn als de case dat haar en stof kan buitenhouden.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Een volledig systeem, met prijs/kwaliteit en prestaties als doel.
Ik zie in andere topics dat jullie kunnen adviseren welk moederbord bij welke processor past, welk RAM bij welke processor, welke voeding nodig is voor de grafische kaart. Ik krijg hier totaal geen zicht op, daarom graag jullie advies.
De geselecteerde componenten zijn enkel mijn conclusie na het lezen van de Best Buy Guides en mogen ook gewisseld worden/andere uitvoering!
Alvast bedankt voor jullie inzicht
Gamen en liefst zo lang mogelijk zonder te moeten upgraden.
Ter vervanging van een i7-3770K systeem waar ik al 10 jaar mee game en 2x nieuwe grafische kaart in moest, maar nu is hij toch helemaal afgeschreven.
Ik speel momenteel graag Escape From Tarkov. Af en toe CSGO en Overwatch en zal in de toekomst de nieuwe CS2 proberen.
Hierbij is het vooral belangrijk van genoeg frames te krijgen en selecteer ik liever lagere grafische settings dan net framedrops te zitten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat rond 2000EUR, maar er is ruimte tot 3000EUR.
Assemblage zal ik zoals in het verleden zelf doen. Enkel m.2 nog niet gedaan, ik vermoed dat YouTube mij hierbij zal kunnen helpen?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: BenQ EX3200R (1080p 144hz)
SSD: Samsung 860 EVO 1TB
Een aantal HDDs waarvan ik wat data wil overzetten en daarna weg kunnen. (SATA)
Ik gebruik ook nog een secundaire monitor, 1080p 60Hz. Als het systeem het toe laat zou ik een 440p 144hz scherm aanpassen en de BenQ als secundair gebruiken of is dat te belastend?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe Best Buy Guide zodat ik gewoon mijn winkelmandje kan vullen
Ik heb de Processor en Videokaart guides geraadpleegd en zie dat AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed en AMD Radeon RX 7900 XT daar goed uit komen kwa prijs/kwaliteit.
De X3D uitvoeringen worden ook onder Tarkov spelers aanbevolen. Ook lees ik dat Tarkov beter met veel en snel RAM geheugen werkt.
Verder zie ik dat als m.2 SSD de Lexar NM710 2TB hier veel aanbevolen wordt.
Mijn huidig systeem heeft als processorkoeling de Scythe Mugen 5 PCGH. Kan die mee of beter iets nieuws?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, prijs/kwaliteit, prestaties en levensduur is belangrijker.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB niet nodig. We hebben ook 2 katten en het zou niet erg zijn als de case dat haar en stof kan buitenhouden.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Een volledig systeem, met prijs/kwaliteit en prestaties als doel.
Ik zie in andere topics dat jullie kunnen adviseren welk moederbord bij welke processor past, welk RAM bij welke processor, welke voeding nodig is voor de grafische kaart. Ik krijg hier totaal geen zicht op, daarom graag jullie advies.
De geselecteerde componenten zijn enkel mijn conclusie na het lezen van de Best Buy Guides en mogen ook gewisseld worden/andere uitvoering!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster MERC 310 AMD Radeon RX 7900 XT | € 868,- | € 868,- |
| 1 | Monitors | BenQ EX3200R Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B | € 62,15 | € 62,15 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 112,57 | € 112,57 |
| Totaal | € 1.541,72 | |||
Alvast bedankt voor jullie inzicht