Welke surround speakers bij B&W 702 S3 en HTM71 S3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Hallo

Ik ben op zoek naar surround speakers om mijn 5.1 set compleet te maken
ik heb reeds als front de bw 702 s3 en als center de bw htm71 s3 besteld
Als receiver gebruik ik momenteel de avc-8500HA

Wat is je budget?
Heb niet specifiek een budget

Wat heb je zelf al gevonden?
ik twijfel momenteel tussen de bowers&wilkins
705 s3,706 s3 of 707 s3

Welke vragen heb je hier nog over?
wat zouden jullie mij kunnen adviseren mijn woonkamer is vrij groot 10 bij 8 meter

alvast bedankt voor het mee denken

Beste antwoord (via Steenw op 19-04-2023 15:40)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-06 15:53
702 s3
Dat kun je wel stellen.

Je kunt het op 2 manieren bekijken. De surround channels worden significant minder gebruikt dan de andere van de 5. Ze werken bijna altijd samen met een andere channel. Dus dan is iedere euro boven bare minimum een klein beetje verspilling.

Aan de andere kant is het natuurlijk ontzettend fijn als de sound signature van je surrounds zo veel mogelijk overeen komt met die van je left en right channel. Goed, dat wordt een beetje moeilijk gezien je denk ik geen vloerstaande surrounds wil, maar je zou op basis daarvan de 705 kunnen overwegen omdat deze qua formaat het meest overeen komt met je left en right channel.

Ik weet niet of het formaat van de ruimte super significant is als je een goede subwoofer gebruikt. Alles boven de 80 Hz moet zelfs een 707 s3 prima kunnen voor surround duty

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
702 s3
Dat kun je wel stellen.

Je kunt het op 2 manieren bekijken. De surround channels worden significant minder gebruikt dan de andere van de 5. Ze werken bijna altijd samen met een andere channel. Dus dan is iedere euro boven bare minimum een klein beetje verspilling.

Aan de andere kant is het natuurlijk ontzettend fijn als de sound signature van je surrounds zo veel mogelijk overeen komt met die van je left en right channel. Goed, dat wordt een beetje moeilijk gezien je denk ik geen vloerstaande surrounds wil, maar je zou op basis daarvan de 705 kunnen overwegen omdat deze qua formaat het meest overeen komt met je left en right channel.

Ik weet niet of het formaat van de ruimte super significant is als je een goede subwoofer gebruikt. Alles boven de 80 Hz moet zelfs een 707 s3 prima kunnen voor surround duty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
youridv1 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:16:
[...]
bedankt voor je antwoord

als ik het goed lees zou jij voor vloerstaanders gaan?

[...]

Dat kun je wel stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Wat ik zou doen is een beetje lastig redeneren. De speakers die jij overweegt liggen een factor 10 buiten mijn budget voor de komende 10 jaar :/

Mijn enige argument voor matchende vloerstaanders is dat ze dezelfde toon hebben, want het zijn dezelfde speakers. Dat geeft uniformiteit als een bepaald geluid over gaat van de ene naar de andere channel. Denk aan een langsrijdende auto van achteren die eerst op de surrounds binnen komt en daarna naar de side channel gaat bijvoorbeeld.

Voor mijn persoonlijk systeem zou ik nooit moeilijk doen over dat soort dingen. Ik zou gewoon de goedkoopste speaker uit dezelfde productlijn kopen. Dus in jouw geval de goedkoopste 70X s3 speaker.
Maar dat is lastig te vertalen naar jouw situatie omdat jij overduidelijk in een veel hoger segment aan het rondkijken bent en dus waarschijnlijk ook andere verwachtingen hebt.
Ik kom voor mezelf vaak uit bij de instap modellen van hifi merken of de lijn daar net boven. Denk aan Dali Spektor/Oberon of Jamo S800 of Concert, QAcoustics 3000 of 5000 serie

Dus dat is eigenlijk de vraag die ik heb. Wat probeer je hiermee te bereiken? Wil je een perfecte combi met je bestaande speakers of wil je gewoon eens proberen hoe 5.1 is?

[ Voor 8% gewijzigd door youridv1 op 19-04-2023 13:46 ]