Steeds wegvallende druk cv-ketel en lekkage... help?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06-2024
We zitten hier al een paar jaar met een cv-ketel waarvan de druk steeds sneller wegvalt. Eerst moesten we eens per paar maanden het water bijvullen, inmiddels eens per 1,5 week (!). HollandWarmte heeft er al drie keer naar gekeken. Feenstra ook een keer. Ze hebben wat onderdelen vervangen, maar het komt er op neer: dat is het niet, met de ketel is niks meer.

Dus lekdetectiebedrijf ingeschakeld, Belfor. Dat bedrijf gaf aan dat er corrosie zit op de leidingen onder de ketel (die op de eerste verdieping hangt). Dat zou het kúnnen zijn. Op de begane grond zitten ongeveer onder de ruimte waar de ketel hangt een stukje keuken en een stukje toilet. Op beide plafonds daarvan zijn waterstrepen te zien. Die strepen had Belfor overigens NIET gezien (?!?)

Mijn vragen:
- Kun je inderdaad zelfs strepen op het plafond krijgen door corrosie op leidingen er boven? Er is geen echte 'natte' waterschade te zien, je voelt ook nergens vocht. Er ligt zoals je ziet papier op de grond, dat lijkt ook niet extreem nat te zijn geweest ofzo.
- Wat denken jullie van de foto's? Een klusbedrijf dat hier opereert zegt dat alle leidingen vervangen moeten worden, inclusief de gasleiding waarop corrosie zichtbaar is. Een offerte daarvoor moet ik nog krijgen. Ik heb overigens TIG bedrijven moeten bellen voor er überhaupt iemand was die wilde komen, ben er al eindeloos mee bezig. De klusser gaf ook aan nog nooit van leakseal gehoord te hebben, terwijl HollandWarmte dat juist adviseerde te doen.
- Klusser krijgt zeer positieve reviews (vangilsinstallatie.nl), maar is geen erkend bedrijf. Zegt wel zijn papieren te hebben. Hoe werkt dat, als hij ergens aan werkt en er gaat iets mis? #verzekering

Tips zijn enorm welkom..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcAjGPP2uSGm-oDy1w8-iUCAV_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fya8ILST8gS8AYnZ7Y3VSPYU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLs9QVTM41h0LIiprDAsPTyRvdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbGW8kQlj7GNZlvt3xsSZYPY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FsRWHHGLB5wfQC3SrQTLZK-waM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVHkWINMHLD2OmArNjLYV6ie.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ef40g3wKgjRLs3V_BxsctF-Xqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrlG9CPaH0igjY2i7c4VnyY2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFpdaAUX5JpoCrs5XYG_Ygmrixo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBOFGCwxtk0kWFAXYne1qbYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaPsL6uxgaR-abUidkwynsp_X4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsQOM0cdSdR5O7WJQkFhNWPF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mrh8a1gu2hJpXyHcjWerUq2RL90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VaAnZrfiKAFkTlYMwyd9aWVT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqtsCty0cn4VuKowlY4vwviAJT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQccqldjGsVMntlWXPioQSLo.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Het eerste waar ik denk is dat uw expansievat stuk is.

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locloc
Nee, het expansievat is zelfs voor de zekerheid ook vervangen, is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Lopen er leidingen onder je vloer door een kruipruimte oid?

Er bleek in ons huis na een oude verbouwing afgedopte cv leidingen in de kruipruimte te zitten die zijn gaan lekken, daar zie je in huis niets van, maar geeft wel dezelfde “symptomen”

Als ik de foto’s zo zie is er wel iets van een vochtprobleem geweest of aanwezig, maar dat kan nooit veel zijn anders waren de plekken groter geweest

[ Voor 84% gewijzigd door lex op 18-04-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:28
Warmtewisselaar zelf intern lek? De ketel lijkt een oudje.

Die leksporen moeten warm worden als er een leiding loopt. Tijdje verwarming hoog zetten en voelen.

[ Voor 51% gewijzigd door pennywiser op 18-04-2023 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Barrycade

Through the...

Die lekkage plekken geeft wel wat indicatie, zeker als die opduiken na het drukverschil probleem.

Maar hoezo de gasleiding vervangen? Doet bij mij wel wat rode vlaggen doen opduiken. Volgens mij ruikt ie geld. Is er een probleem met de gasleiding dan?

De corrosie / aanslag op de aansluiting van je vulpunt is wel verdacht. Zeker weten geen zweten daar?

Zou ook nooit je waterslang er op aangesloten houden. Recept voor echte lekkage. Ken een paar gevallen waarbij men de kraan aan de aanvoerkant was vergeten en de slang was gebarsten.

En dat papier op de grond is trouwens ooit nat geweest, dus ziet los daarvan niet zo opgeruimd uit. Dus wellicht hierdoor ook lastiger te zien waar het lek letterlijk zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Barrycade op 18-04-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Barrycade schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:44:

Maar hoezo de gasleiding vervangen? Doet bij mij wel wat rode vlaggen doen opduiken. Volgens mij ruikt ie geld. Is er een probleem met de gasleiding dan?
Uit veiligheid, als waterleidingen daar kunnen corroderen kan dat met de gasleiding ook. Niet zo raar bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Haal je de vulslang eraf, of laat je die altijd zo zitten?
mogelijk dat daar iets lekt want de meeste water aanslag/corrosie zit daar in de buurt of recht onder.

Ik zou hem eens vullen tot 2.5 bar, of wat maximaal haalbaar is als hij die druk niet haalt.
En dan heel goed kijken of je ergens water ziet lekken.

Warmte vraag produceren door de thermostaat hoger te zetten, en kijken of er wat gaat lekken als het hele systeem op temperatuur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
pennywiser schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:47:
[...]

Uit veiligheid, als waterleidingen daar kunnen corroderen kan dat met de gasleiding ook. Niet zo raar bedacht.
Tot boven de vloer is het kunststof, en alles in zicht kun je gewoon visueel inspecteren.
Eventueel afsoppen, en desnoods een gas sniffer gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 20:30
Het is een flinke klus, maar wel iets wat je zelf prima kunt doen. Laat je CV systeem leeg lopen, koppel zoveel mogelijk 'losse takken' af, dopje op de open einde, en kijken maar.

Dan kan in ieder geval bij de 5 leidingen (x2) die naar je vloerverwarming gaan. Allemaal los, allemaal dopjes erop. Als je systeem dan nog steeds druk verliest, weet je in ieder geval dat het daar niet zit.

Je kunt dit ook vlakbij de CV ketel doen, met wellicht alleen de vulkraan en het expansie vat erbij. Zelfde aanpak: als de druk dan steeds wegzakt, *moet* het wel ergens daar zitten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Barrycade

Through the...

pennywiser schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:47:
[...]

Right, dan kan hij beter ook de cv vervangen, wel zo veilig. Ik zou zonder valide verhaal niet even mijn gasleiding laten vervangen als ik iemand bel omdat ik waterdruk verlies heb.

Als er twijfels zijn en de vloer moet toch open dan wellicht laten afpersen. Maar probleem van TS lijkt toch meer op waterlekkage te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
lex schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:38:
Lopen er leidingen onder je vloer door een kruipruimte oid?

Er bleek in ons huis na een oude verbouwing afgedopte cv leidingen in de kruipruimte te zitten die zijn gaan lekken, daar zie je in huis niets van, maar geeft wel dezelfde “symptomen”

Als ik de foto’s zo zie is er wel iets van een vochtprobleem geweest of aanwezig, maar dat kan nooit veel zijn anders waren de plekken groter geweest
Ja, er is een kruipruimte en daar heeft het lekdetectiebedrijf ook gekeken/gemeten en niks geks gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locloc
pennywiser schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:40:

Die leksporen moeten warm worden als er een leiding loopt. Tijdje verwarming hoog zetten en voelen.
Warmtewisselaar was ook al naar gekeken. Ketel is 11 jaar oud en jaarlijks onderhouden.
Tijdje verwarming hoog zetten: tja, dat heeft die meneer vanmorgen dan weer niet gedaan. Terwijl dat wel extreem voor de hand liggend klinkt om te doen ja. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Barrycade schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:44:
Die lekkage plekken geeft wel wat indicatie, zeker als die opduiken na het drukverschil probleem.

De corrosie / aanslag op de aansluiting van je vulpunt is wel verdacht. Zeker weten geen zweten daar?

Zou ook nooit je waterslang er op aangesloten houden. Recept voor echte lekkage. Ken een paar gevallen waarbij men de kraan aan de aanvoerkant was vergeten en de slang was gebarsten.

En dat papier op de grond is trouwens ooit nat geweest, dus ziet los daarvan niet zo opgeruimd uit. Dus wellicht hierdoor ook lastiger te zien waar het lek letterlijk zit.
- Gasleiding vervangen (één pijp) zegt ie omdat daar ook corrosie op te zien is.
- Zweten: zou goed kunnen dus, niet voor niks dat er corrosie zit. :) (maar om daar nou watersporen op het plafond een meter verderop van te zien..?)
- Waterslang: die zit er nu in omdat echt elke 1,5 week water bijgevuld moet worden :(
- Papier: jup, dat ligt er omdat er een houten schot voor zat, waardoor we niet eens bij die onderkant konden komen waar dat papier op de grond was gevallen, vanmorgen dus een groot stuk er uit moeten zagen om er überhaupt bij te komen, vandaar dat die troep er nog lag. Maar had het voor de foto expres even laten liggen, om zo een indruk te kunnen hebben van hoe 'nat' het er (hooguit?) geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Hoeveel druk verlies je per 1,5 week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Barrycade schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:00:
[...]

Right, dan kan hij beter ook de cv vervangen, wel zo veilig. Ik zou zonder valide verhaal niet even mijn gasleiding laten vervangen als ik iemand bel omdat ik waterdruk verlies heb.

Als er twijfels zijn en de vloer moet toch open dan wellicht laten afpersen. Maar probleem van TS lijkt toch meer op waterlekkage te focussen.
Ja dat afpersen begon de meneer van vanmorgen wel drie keer over, dat hij de gasleiding kon afpersen.

Waterlekkage is in ieder geval inderdaad het grotere probleem. Waar dat nou precies zit.... al dat leidingwerk vervangen, wat dus wordt voorgesteld, lijkt me ingrijpend, duur en niet duidelijk of dat nu het probleem oplost, of dat er bijvoorbeeld onder de verdeler op de grond waar al die slangetjes in zitten ergens iets stuk is. Maar daar kun je dus niet bij zonder vloer/plafond compleet open te breken... niet echt de gewenste first move...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
lex schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:47:
Hoeveel druk verlies je per 1,5 week?
Van 1,6 naar 1,0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Als eerste de t-stukken vervangen die groen zijn uitgeslagen, dat is niet van een week.
Op de verdeler is de ontluchter ook erg verroest lijkt het, deze ook vervangen.
En vervang het overstortventiel.

Dat papier op de grond lijkt niet zo nat zeg je, dat is het wel geweest zo te zien.

Je kan ook testen of de ketel niet inwendig lekt.
Zet de ketel uit. (stekker er uit en vul indien nodig bij tot 2.0 bar)
Haal de ribbelslang uit de afvoer en hang deze in een emmer, is de emmer na een x aantal uur nog droog dan is de wisselaar niet inwendig lek

Voel ook eens aan de kunststof slangen onder de verdeler en beweeg deze een beetje heen en weer, deze slangen krimpen, vaak beginnen ze te lekken net bi de wartel of knelring.

Gasleiding vervangen lijkt mij overdreven, net zoals alle leidingen vervangen.
Leakseal is echt een laatste redmiddel, veel fabrikanten willen ook geen toevoegingen in de cv ketel.

Een lekdetectie bedrijf die geen leidingen afperst?
En dan niet alleen de gasleiding maar de cv leidingen.
Die hoef je ook niet meer te bellen.
BartS12 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:54:
Het is een flinke klus, maar wel iets wat je zelf prima kunt doen. Laat je CV systeem leeg lopen, koppel zoveel mogelijk 'losse takken' af, dopje op de open einde, en kijken maar.

Dan kan in ieder geval bij de 5 leidingen (x2) die naar je vloerverwarming gaan. Allemaal los, allemaal dopjes erop. Als je systeem dan nog steeds druk verliest, weet je in ieder geval dat het daar niet zit.

Je kunt dit ook vlakbij de CV ketel doen, met wellicht alleen de vulkraan en het expansie vat erbij. Zelfde aanpak: als de druk dan steeds wegzakt, *moet* het wel ergens daar zitten...
Zou ik niet doen, alleen maar kans dat je meer problemen krijgt.
En die slangen is geen vloerverwarming maar de voedingen naar de radiatoren.
Als je die slangen loshaalt heb je kans dat je ze er niet meer op krijgt omdat ze krimpen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

1,6 naar 1,0 is wel wat volume in een week, goede tip van die wisselaar, daar kan ongemerkt ook een hoop verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
lex schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:59:
1,6 naar 1,0 is wel wat volume in een week, goede tip van die wisselaar, daar kan ongemerkt ook een hoop verdwijnen
En het verdampt meteen, erg lastig op te sporen. Na een tijdje zie je wel wat corrosie her en der om het lek heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
edsandje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:57:
Als eerste de t-stukken vervangen die groen zijn uitgeslagen, dat is niet van een week.
Op de verdeler is de ontluchter ook erg verroest lijkt het, deze ook vervangen.
En vervang het overstortventiel.

Dat papier op de grond lijkt niet zo nat zeg je, dat is het wel geweest zo te zien.

Haal de ribbelslang uit de afvoer en hang deze in een emmer, is de emmer na een x aantal uur nog droog dan is de wisselaar niet inwendig lek

Voel ook eens aan de kunststof slangen onder de verdeler en beweeg deze een beetje heen en weer, deze slangen krimpen, vaak beginnen ze te lekken net bi de wartel of knelring.

Gasleiding vervangen lijkt mij overdreven, net zoals alle leidingen vervangen.
Leakseal is echt een laatste redmiddel, veel fabrikanten willen ook geen toevoegingen in de cv ketel.

Een lekdetectie bedrijf die geen leidingen afperst?
En dan niet alleen de gasleiding maar de cv leidingen.
Die hoef je ook niet meer te bellen.

[...]

Zou ik niet doen, alleen maar kans dat je meer problemen krijgt.
En die slangen is geen vloerverwarming maar de voedingen naar de radiatoren.
Als je die slangen loshaalt heb je kans dat je ze er niet meer op krijgt omdat ze krimpen.
Die test voor inwendig lek ketel is twee jaar geleden al gedaan (dit speelt al jaren, maar wordt nu steeds erger), dat was het ook niet.

Maar: alleen de ringen vervangen zou voldoende moeten (kunnen) zijn zeg je? Is het wel aannemelijk dat de lekschade daarvan komt? Of is er iets anders te vermoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
En: stel al dat we wel het leidingwerk compleet zouden (laten) vervangen. Wat zou zoiets mogen kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 13:44
Ik zie wel wat corrosie op de leidingen, maar niks ernstigs eigenlijk als ik eerlijk ben.

Of je wisselaar is gewoon lek , of hij gooit het gewoon in je overstort op de een of andere manier.

Als je in 1,5 week , maand in maand uit zoveel water verliest had je allang ergens in je woning een serieus vocht probleem moeten hebben. Persoonlijk ga ik niet mee in het verhaal om alle leidingen zomaar rücksichtlos te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Galaxis schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:32:
Ik zie wel wat corrosie op de leidingen, maar niks ernstigs eigenlijk als ik eerlijk ben.

Of je wisselaar is gewoon lek , of hij gooit het gewoon in je overstort op de een of andere manier.

Als je in 1,5 week , maand in maand uit zoveel water verliest had je allang ergens in je woning een serieus vocht probleem moeten hebben. Persoonlijk ga ik niet mee in het verhaal om alle leidingen zomaar rücksichtlos te vervangen.
Ik sta ook niet te springen, maar wisselaar is al gecheckt dus en de overstort... ik zie het niet...
En ja: er is dus een vochtprobleem: in die ruimtes in de keuken en wc er onder, waar je waterstrepen op het plafond ziet..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Laatst online: 18-05 09:37

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Lijkt erop dat je al wat beunhazen hebt mogen ontvangen. Sluit dus nog steeds niets uit. Ik zou beginnen met het expansievat weer te testen. Op druk brengen en vervolgens laten leeg lopen in een grote emmer. Is die inderdaad goed dan zie je de hoeveelheid water die je elke week kwijt raakt. Dat is veel water. Dat verdampt niet rond een koppeling of in een plafond. Blijft over de warmte wisselaar. Wat @edsandje schrijft lijkt me de meest simpele test. Doe dat wel terwijl de ketel een week uitstaat anders gaat het mogelijk de schoorsteen uit.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
De schoorsteen zit echt tien meter hoger ofzo, het is een oud pand van vijf verdiepingen, onderste twee zijn wij, en gaat helemaal naar het dak :)

Het expansievat is dus zelfs vervangen al, dus als het het expansievat zou zijn, zouden er twee op rij stuk moeten zijn? Not likely? En hij klinkt ook normaal.. ?

Maar je acht de kans dus groter dat het de warmtewisselaar is dan dat het de leidingen zijn? Stel dat we gewoon een hele nieuwe ketel kopen (huidige toch al elf jaar), zou je dan nog wel of niet ook wat aan de leidingen moeten doen, en wat dan? Want de corrosie neemt wel zichtbaar toe inderdaad. En oh ja! Eén buis was ook 'dikker', op een plek waar veel corrosie zat, zei meneer vanmorgen. Die staat volgens hem 'op knappen'. Ik heb werkelijk geen flauw idee of dat iets is, of niet.

En qua beunhazen: het is een ramp. HollandWarmte is drie keer geweest. Feenstra een keer. Belfor als lekdetectiebedrijf. ABT Installatietechniek heeft gekeken, maar niks gedaan. Van Gils nu is eenpitter zonder keurmerk (de man van vandaag). Verder gebeld met Van Wijngaarden, Spindler, Lomans en nog een stuk of drie: doen allemaal geen particulieren of hebben geen tijd, zin, bla et cetera.. gekmakend.. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Prop eens een velletje wc papier bij die overstort, en waar de leidingen verdacht zijn.

2,0-2,5 bar water erin.

Warmte vragen.

Dan zie je binnen een avond al of er wc papier nat wordt.

Overstort is altijd verdacht, als die 1x opent zal hij vaak iets blijven lekken.

Verder kan je die test doem om de ketel inwendig te testen, 2 jaar geleden kan het niet detecteerbaar geweest zijn.

Als je alle leidingen gaat vervangen zou ik de cv ook vervangen.
Dit is een oud beestje, vanaf 2026 moet je aan een (hybride) warmtepomp als je ketel het begeeft, winter is nu ook voorbij dus nu mooi moment om te vervangen.

Verwacht dat er in 2025 een run zal zijn op gasketels, dan kom je gewoon achterin de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:10
als je warmte wisselaar lek is kan de test van edsandje snel uitkomst bieden.
maar ik heb ook zelfs een warte wisselaar gehad die aleen lekte als de ketel brande.
(oftewel de test van edsandje hoeft dus geen garantie te zijn het is een indicatie.
het is zeer verstandig om de slangen en de rest van de instalatie af te laten persen.
die pex slangen een bar of 6 gaven een uurtje laten staan. perspomp is de zoekterm.
niet je cv ketel overstort expansie vat afpersen die kunnen niet tegen de hogere druk.
en ik zet toch mijn geldt in op de cv ketel deze is echt wel afgeschreven inmiddels.

dat de rest er niet uitkomt. of het niet wil zeggen zegt iets over de kwalietiet van de montuers.
instalatie afpersen instalatie dicht dan is het automatisch de cv ketel.. die overblijft.
en zo,n fantaschtische montuer. of geskilde montuer hoef je voor die grappen niet te zijn.

en die buizen ja die knappen wel een keertje maar koper duurt vrij lang voor die gaat.
ik zou het leifste alles vervangen dus ook de verdeler voor een frisse start zeg maar.
en ja die verdeler kan nog een rondje mee. bijvoorbeeldt 5 jaar maar geen ketel leven. (10 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

locloc schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:32:
De schoorsteen zit echt tien meter hoger ofzo, het is een oud pand van vijf verdiepingen, onderste twee zijn wij, en gaat helemaal naar het dak :)

Het expansievat is dus zelfs vervangen al, dus als het het expansievat zou zijn, zouden er twee op rij stuk moeten zijn? Not likely? En hij klinkt ook normaal.. ?

Maar je acht de kans dus groter dat het de warmtewisselaar is dan dat het de leidingen zijn? Stel dat we gewoon een hele nieuwe ketel kopen (huidige toch al elf jaar), zou je dan nog wel of niet ook wat aan de leidingen moeten doen, en wat dan? Want de corrosie neemt wel zichtbaar toe inderdaad. En oh ja! Eén buis was ook 'dikker', op een plek waar veel corrosie zat, zei meneer vanmorgen. Die staat volgens hem 'op knappen'. Ik heb werkelijk geen flauw idee of dat iets is, of niet.

En qua beunhazen: het is een ramp. HollandWarmte is drie keer geweest. Feenstra een keer. Belfor als lekdetectiebedrijf. ABT Installatietechniek heeft gekeken, maar niks gedaan. Van Gils nu is eenpitter zonder keurmerk (de man van vandaag). Verder gebeld met Van Wijngaarden, Spindler, Lomans en nog een stuk of drie: doen allemaal geen particulieren of hebben geen tijd, zin, bla et cetera.. gekmakend.. :(
De warmtewisselaar is gevuld met water en bevindt zich in hete verhitte lucht als de ketel aanstaat. Dan wordt het lekkende water verdampt en gaat als gas/damp de schoorsteen uit. Moet je eens kijken wat een oxidatie zich in de wisselaar kan opbouwen. Niet uit te sluiten dat dat een keer een lek wordt. Maar wat @miciel zegt is ook waar. Dat hij alleen lekt bij branden. Bijkomend is dat als de ketel brandt er condenswater ontstaat (HR ketel) wat ook via die slang de afvoer ingaat. Dan kun je het niet uit elkaar houden (condens en lek).
Die leidingen vervangen zou ik zeker doen, maar in ieder geval de koppeling die groen uitslaat aanpakken. Die is (licht) lekkend. Maar niet een emmer per week. Dat zijn meerdere druppels per seconde.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
xah5kiDe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:32:
[...]

De warmtewisselaar is gevuld met water en bevindt zich in hete verhitte lucht als de ketel aanstaat. Dan wordt het lekkende water verdampt en gaat als gas/damp de schoorsteen uit. Moet je eens kijken wat een oxidatie zich in de wisselaar kan opbouwen. Niet uit te sluiten dat dat een keer een lek wordt. Maar wat @miciel zegt is ook waar. Dat hij alleen lekt bij branden. Bijkomend is dat als de ketel brandt er condenswater ontstaat (HR ketel) wat ook via die slang de afvoer ingaat. Dan kun je het niet uit elkaar houden (condens en lek).
Die leidingen vervangen zou ik zeker doen, maar in ieder geval de koppeling die groen uitslaat aanpakken. Die is (licht) lekkend. Maar niet een emmer per week. Dat zijn meerdere druppels per seconde.
Wat zou zoiets ongeveer moeten kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
xah5kiDe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:32:
[...]

Het bijvullen is eerder nodig wanneer er veel gestookt wordt.. hmm..

Het vervelende van dit alles is dat er dus kennelijk geen bedrijven zijn die én een nieuwe ketel willen installeren eventueel én de leidingen willen vervangen. 'Moet je bij een loodgieter zijn', zeggen ze dan. Que?

Maar oh ja: zelfs als het de warmtewisselaar is: dan nog snap ik niet dat er waterschade op het plafond te zien is. Daar zit de warmtewisselaar natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
edsandje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:57:

Deze test is gedaan: 24 uur lang ketel uit gehad om dit te testen: geen druppel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
locloc schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:23:
dan nog snap ik niet dat er waterschade op het plafond te zien is
Ik zou eerst eens werken naar zoveel mogelijk duidelijkheid:
• verwijder bodemplank om te zien of daar vocht onder zit
• maak die bende schoon: de ruimte en leidingen ontdoen van vuil, viezigheid, corrosie, en rommel

In een schone ruimte met schone oppervlakken is het makkelijker troubleshooten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 19-04-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zweefjr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22
Zet de ketel eens goed op druk, en vang het condenswater eens op in een emmer.

Als er gelijk water uit de condensafvoer komt terwijl het toestel uit staat is je wisselaar lek.

Het water dat uit de condensafvoer komt kun je ook testen met een ph strip, er vergelijk dat maar eens met je tap water. Als de wisselaar maar een beetje lekt is het wel lastig te meten, zeker als het gemengt is met condenswater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
zweefjr schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:44:
Zet de ketel eens goed op druk, en vang het condenswater eens op in een emmer.

Als er gelijk water uit de condensafvoer komt terwijl het toestel uit staat is je wisselaar lek.

Het water dat uit de condensafvoer komt kun je ook testen met een ph strip, er vergelijk dat maar eens met je tap water. Als de wisselaar maar een beetje lekt is het wel lastig te meten, zeker als het gemengt is met condenswater.
Dit is dus niet het geval, is getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

locloc schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:23:
[...]

Het bijvullen is eerder nodig wanneer er veel gestookt wordt.. hmm..
Mogelijk dat het afhangt of de pomp aanstaat. In de ketel instellingen kun je de pomp continue aanzetten (zonder te verwarmen). Na de pomp is de druk hoog, voor de pomp is de druk laag. De warmtewisselaar zit na de pomp en kan dus meer gaan lekken als die aanstaat. Een druktest is natuurlijk de beste optie om dit probleem op te lossen. Staat de pomp uit dan is de druk overal gelijk. Het druk verschil tussen de aanvoerleiding en de retourleiding zorgt ervoor dat het water stroomt. Als de lek dus erger wordt als de pomp aanstaat, dan zou je denken dat het dichter bij de aanvoerleiding dan bij de retour lekt.
Lekdetectie in je plafond kun je makkelijk doen met een IR thermometer of een vochtmeter. Gewoon om uit te sluiten.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 14:36
FRANQ schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:48:
Haal je de vulslang eraf, of laat je die altijd zo zitten?
mogelijk dat daar iets lekt want de meeste water aanslag/corrosie zit daar in de buurt of recht onder.

Ik zou hem eens vullen tot 2.5 bar, of wat maximaal haalbaar is als hij die druk niet haalt.
En dan heel goed kijken of je ergens water ziet lekken.

Warmte vraag produceren door de thermostaat hoger te zetten, en kijken of er wat gaat lekken als het hele systeem op temperatuur is.
Ik zou hier wel mee uitkijken want als de ketel daarna gaat stoken dan kom je boven de 3 bar uit en gaat de overdrukventiel af en zit de boel onder water.

Je hebt ook kans dat de boel alleen lekt als de boel koud is en de druk gezakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

De gecorrodeerde leidingen vervangen is sowieso geen slecht plan. Kost je een paar honderd en kan je dat uitsluiten.
Ik zet mijn geld op een lekke Pex slang, dan kan bij de verdeler zijn maar ook bij een aansluiting bij de radiator. Dan loopt het via de mantelbuis naar elders, dat zou de natte plekken in het plafond kunnen verklaren.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
edsandje schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:24:
De gecorrodeerde leidingen vervangen is sowieso geen slecht plan. Kost je een paar honderd en kan je dat uitsluiten.
Ik zet mijn geld op een lekke Pex slang, dan kan bij de verdeler zijn maar ook bij een aansluiting bij de radiator. Dan loopt het via de mantelbuis naar elders, dat zou de natte plekken in het plafond kunnen verklaren.
Ik denk zelf ook steeds meer in die richting. En dan vlak onder de verdeler denk (bij de verdeler zelf geen vocht te voelen. Ook ontzettend fijn trouwens dat ze dat daar met schuim dicht hebben gespoten zodat je er nu ook zo lekker makkelijk aan kan werken, not).

Ik heb intussen bericht van de klusser over het vervangen van de leidingen. Hij zegt:

Cv installatie en waterleiding aftappen.
Gedeelte leidingwerk demonteren en vervangen.
Voorrijden, parkeerkosten, materiaal ophalen bij de groothandel, verdeler, tule's, ontluchter, sokken, knieën, t-stukken, overstort ventiel, vul-en aftapkraan, inlaatcombinatie, leidingwerk, klein materiaal en de arbeid kan ik u aanbieden voor €634,85 ex btw. De gasleiding vervangen kost voor materialen, arbeid en het afpersen (gasdichtheidsbeproevingstest) €200,00 ex btw.

Is dat redelijk? Teveel? Volledig?
Ik ben overigens benieuwd wat hij bedoeld met 'verdeler'. Of hij dan alleen de gecorrodeerde stukken vervangt, of ook kijkt naar die pex-slangen inderdaad en daar ook onder de planken gaat kijken (ik betwijfel het uit deze omschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
locloc schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:58:
[...]

Ik denk zelf ook steeds meer in die richting. En dan vlak onder de verdeler denk (bij de verdeler zelf geen vocht te voelen. Ook ontzettend fijn trouwens dat ze dat daar met schuim dicht hebben gespoten zodat je er nu ook zo lekker makkelijk aan kan werken, not).

Ik heb intussen bericht van de klusser over het vervangen van de leidingen. Hij zegt:

Cv installatie en waterleiding aftappen.
Gedeelte leidingwerk demonteren en vervangen.
Voorrijden, parkeerkosten, materiaal ophalen bij de groothandel, verdeler, tule's, ontluchter, sokken, knieën, t-stukken, overstort ventiel, vul-en aftapkraan, inlaatcombinatie, leidingwerk, klein materiaal en de arbeid kan ik u aanbieden voor €634,85 ex btw. De gasleiding vervangen kost voor materialen, arbeid en het afpersen (gasdichtheidsbeproevingstest) €200,00 ex btw.

Is dat redelijk? Teveel? Volledig?
Ik ben overigens benieuwd wat hij bedoeld met 'verdeler'. Of hij dan alleen de gecorrodeerde stukken vervangt, of ook kijkt naar die pex-slangen inderdaad en daar ook onder de planken gaat kijken (ik betwijfel het uit deze omschrijving).
1 het kan natuurlijk wel zo zijn dat er ergens een pex slang lekt. in het plafond.
(cv instalatie laten afpersen) door de betreffede montuer.
dit zie ik in je post nergens vermeldt. neemt hij de gok ?
hoe denkt hij erover (1 bar binnen een paar dagen is veel water namelijk)
prima dat jij je leidngen wil laten vervangen voor ze eruit vallen maar de lekkage zit hier niet.
de lekkage zit of in je cv ketel of in je plafondt. (ik volg dit topic al een poosje namelijk)
(de lekkage is zeg maar een apparte vraag op het noodzakelijke onderhoud. 2 vragen dus)

2 de verdeler is dat stalen ding waar alle pex ledingen op aan zitten aangesloten.
plaatje/linkje https://www.warmteservice...2055?origin=-tl001-12-87-
kwa kosten geschat even op de 200/250 euro aan materiaal en de rest aan arbeid. € 400 (4 a 5 uurtjes)
het is wat duur maar in de tegenwoordige markt kan je dit er wel voor vragen. ( het vervelendt is/ik weet het)
het is niet overdreven duur maar er zit wel een marge/winst in in voor als terug moet ivm garantie etc.
de gasleiding dichtheidsdeels vervangen en dichtheids beproeving (die is wel wat prijzig
€ 50 matirerlen. € 150 aan arbeid. (voor iets dat binnen een half uur gefixt is :+ )

wat de montuer doet hangt een beetje van de situaite af/ soms krijg je pex er prima tussen.
en soms moet je hem een beetje inkorten en nieuwe fitingen plaatsen. (oftwel tule's)
aangezien hij deze expleciet heeft benoemt zal hij wel de slangen iets inkorten.
maar echt verder kijken dan zijn neus lang is. en onder de planken kijken ???
dat zal je waarschijnlijk moeten vragen. dan moet er zeg maar onderzoek voor lekkage staan.
en bijvoorbeeld € 50/75 per uur. maar daarvoor kan je geen offerte opmaken. uuurwerk.

maar als ik eerlijk ben wat kost het om een nieuwe ketel erin te laten hangen door dezelfde partij ?
want die € 600/800 die er nu in stopt kan er met 2 a 3 drie jaar deels eruit gesloopt worden.
want deze ketel gaat er een keertje kapot. (als hij dat nog niet is natuurlijk ;) )
en moet dan vervangen worden. in 2026 moet je dat combineren met een warmte pomp.
ik zou € 600/800 euro onkosten vooral combineren met een nieuwe ketel.
(beetje zonde anders de montuer moet toch komen. voorij kosten heb je al etc materiaal kosten)

verder zou ik kijken naar een cv ketel die alvast is voorbereid op de samenwerking met een warmte pomp.
zoals een remeha ketel. (en nee de combinatie van cv ketel en warmte pomp is niet altijd geweldig.
hybryde is niet het nieuwe ei waar we de wereld mee gaan redden. maar wel de consument. :+
er zijn ook andere ketels die prima samenwerken met een wamrte pomp maar ik heb met niet in alles
verdiept. 1 a 2 merken vanuit bedrijf. zodat je zeg maar geen 5 dagen naar school moet maar 1 a 2. :+

[ Voor 4% gewijzigd door miciel op 21-04-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
miciel schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:20:
[...]

1 het kan natuurlijk wel zo zijn dat er ergens een pex slang lekt. in het plafond.
(cv instalatie laten afpersen) door de betreffede montuer.
dit zie ik in je post nergens vermeldt. neemt hij de gok ?
hoe denkt hij erover (1 bar binnen een paar dagen is veel water namelijk)
prima dat jij je leidngen wil laten vervangen voor ze eruit vallen maar de lekkage zit hier niet.
de lekkage zit of in je cv ketel of in je plafondt. (ik volg dit topic al een poosje namelijk)
(de lekkage is zeg maar een apparte vraag op het noodzakelijke onderhoud. 2 vragen dus)

2 de verdeler is dat stalen ding waar alle pex ledingen op aan zitten aangesloten.
plaatje/linkje https://www.warmteservice...2055?origin=-tl001-12-87-
kwa kosten geschat even op de 200/250 euro aan materiaal en de rest aan arbeid. € 400 (4 a 5 uurtjes)
het is wat duur maar in de tegenwoordige markt kan je dit er wel voor vragen. ( het vervelendt is/ik weet het)
het is niet overdreven duur maar er zit wel een marge/winst in in voor als terug moet ivm garantie etc.
de gasleiding dichtheidsdeels vervangen en dichtheids beproeving (die is wel wat prijzig
€ 50 matirerlen. € 150 aan arbeid. (voor iets dat binnen een half uur gefixt is :+ )

wat de montuer doet hangt een beetje van de situaite af/ soms krijg je pex er prima tussen.
en soms moet je hem een beetje inkorten en nieuwe fitingen plaatsen. (oftwel tule's)
aangezien hij deze expleciet heeft benoemt zal hij wel de slangen iets inkorten.
maar echt verder kijken dan zijn neus lang is. en onder de planken kijken ???
dat zal je waarschijnlijk moeten vragen. dan moet er zeg maar onderzoek voor lekkage staan.
en bijvoorbeeld € 50/75 per uur. maar daarvoor kan je geen offerte opmaken. uuurwerk.

maar als ik eerlijk ben wat kost het om een nieuwe ketel erin te laten hangen door dezelfde partij ?
want die € 600/800 die er nu in stopt kan er met 2 a 3 drie jaar deels eruit gesloopt worden.
want deze ketel gaat er een keertje kapot. (als hij dat nog niet is natuurlijk ;) )
en moet dan vervangen worden. in 2026 moet je dat combineren met een warmte pomp.
ik zou € 600/800 euro onkosten vooral combineren met een nieuwe ketel.
(beetje zonde anders de montuer moet toch komen. voorij kosten heb je al etc materiaal kosten)

verder zou ik kijken naar een cv ketel die alvast is voorbereid op de samenwerking met een warmte pomp.
zoals een remeha ketel. (en nee de combinatie van cv ketel en warmte pomp is niet altijd geweldig.
hybryde is niet het nieuwe ei waar we de wereld mee gaan redden. maar wel de consument. :+
er zijn ook andere ketels die prima samenwerken met een wamrte pomp maar ik heb met niet in alles
verdiept. 1 a 2 merken vanuit bedrijf. zodat je zeg maar geen 5 dagen naar school moet maar 1 a 2. :+
Dank voor de tips, maar: de kosten die hij nu voorstelt zijn vrijwel allemaal voor het vervangen van het leidingwerk ónder de ketel, dat gaat dan toch niet ten koste van het al dan niet vervangen van de ketel zelf..? Of snap ik het gewoon niet goed genoeg wat hij precies wel/niet gaat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
locloc schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:06:
[...]

Dank voor de tips, maar: de kosten die hij nu voorstelt zijn vrijwel allemaal voor het vervangen van het leidingwerk ónder de ketel, dat gaat dan toch niet ten koste van het al dan niet vervangen van de ketel zelf..? Of snap ik het gewoon niet goed genoeg wat hij precies wel/niet gaat aanpassen?
de nieuwe leidingen worden aangesloten op de oude cv ketel. op maat gebogen en gemaakt. maatwerk dus.
als je over 3 jaar bijvoorbeeldt een nieuwe ketel neemt omdat je ketel toch behoorlijk op leeftijd is moeten alle leidingen weer aangepast worden en staat er weer iemand 4 uurtjes te werken om alle leidingen er weer in te krijgen. je kan een ketel niet 1 op 1 uitwisselen tenzij het dezelfde maatvoering heeft. en of dezelfde ketel is.

maar welke erkenning en papieren heeft wel/niet. specifiek dus.
( want straks mag hij geen cv ketel vervangen. bij geen co certificaat)

verder zou ik als ik in zo,n woning kom gelijk de afperspomp(voor cv/drinkwaterwater) uit de bus trekken en alles afpersen. ik durf er gezien je plafond jouw reactie en edsandje (dat is zeg maar drie personen dus) wel vanuit te gaan dat daar iets niet in de haak zit. die vlekken komen echt niet vanzelf op je plafond. :+
hij heeft waarschijnlijk een deel van het verhaal gemist. in het meest posietieve geval. zeg maar.
(het kan ook dat hij er geen zin in heeft want het is niet het leukste werk/saai/geduld/zwaar etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
miciel schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:40:
[...]

de nieuwe leidingen worden aangesloten op de oude cv ketel. op maat gebogen en gemaakt. maatwerk dus.
als je over 3 jaar bijvoorbeeldt een nieuwe ketel neemt omdat je ketel toch behoorlijk op leeftijd is moeten alle leidingen weer aangepast worden en staat er weer iemand 4 uurtjes te werken om alle leidingen er weer in te krijgen. je kan een ketel niet 1 op 1 uitwisselen tenzij het dezelfde maatvoering heeft. en of dezelfde ketel is.
Wat ik niet snap: als ik een cv-installatiebedrijf bel, zoals HollandWarmte of Feenstra en zeg dat ik interesse heb in een nieuwe ketel én het vervangen van die gecorrodeerde leidingen, dan zeggen ze: 'wij vervangen geen leidingen, moet je een loodgieter voor hebben.' Jij zegt hier dat ze dat sowieso zullen móeten doen om een andere ketel te installeren. Nu snap ik het niet meer...

Die klusjesman mag vrijwel zeker geen ketels installeren. Dus liefst dan iemand die alles in 1x doet inderdaad. En dan nog... dan nog zit het lek vermoedelijk dus elders. Dus beter gezegd: iemand die
1) nieuwe ketel installeert (ding is toch al elf jaar oud)
2) de gecorrodeerde leidingen vervangt en alle andere dingen die je denk ik terecht opmerkt
3) onder de vloer wil kijken om te zien wat daar mis is
4) alles weer netjes dichtmaakt

Welk bedrijf doet dát (R'dam dus)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
locloc schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:07:
[...]

Wat ik niet snap: als ik een cv-installatiebedrijf bel, zoals HollandWarmte of Feenstra en zeg dat ik interesse heb in een nieuwe ketel én het vervangen van die gecorrodeerde leidingen, dan zeggen ze: 'wij vervangen geen leidingen, moet je een loodgieter voor hebben.' Jij zegt hier dat ze dat sowieso zullen móeten doen om een andere ketel te installeren. Nu snap ik het niet meer...

Die klusjesman mag vrijwel zeker geen ketels installeren. Dus liefst dan iemand die alles in 1x doet inderdaad. En dan nog... dan nog zit het lek vermoedelijk dus elders. Dus beter gezegd: iemand die
1) nieuwe ketel installeert (ding is toch al elf jaar oud)
2) de gecorrodeerde leidingen vervangt en alle andere dingen die je denk ik terecht opmerkt
3) onder de vloer wil kijken om te zien wat daar mis is
4) alles weer netjes dichtmaakt

Welk bedrijf doet dát (R'dam dus)....
feenstra is een bedrijf wat vooral draait op het vervangen van cv ketels. maar de verdere service voor huurders van een woning is niet geweldig. particulieren schijnen iets beter af te zijn. net een ander team.

holland warmte (wat ik erover lees op tweakers is dat zij vooral samen werken met lokale installateurs)
dat zij de gecorrodeerde leidingen en verdeler niet mee vervangen lijkt me vooral omdat ze de kwestie niet kunnen zien wat er aan de hand is. ik zit hier op tweakers met duidelijke foto,s voor mij. en kan zo zeggen dat je leidingen en verdeler vervangen moeten worden. en anders dan kan de monteur gewoon terug komen.
je zou het nog een keertje kunnen bellen en het uitleggen. maar dan moet je zeg maar iemand hebben
die van het telefoon script af mag wijken. en ik vermoedt dat daar de moeilijkheid zit in dit verhaal
en het moet allemaal door worden gegeven aan de lokale cv installateur heel veel communiceren dus.
de kans dat misgaat is vrij groot. en denk niet dat zij gaan afwijken van hun protecol/telefoonscript.

in dat opzich kan je beter een lokaal bedrijf zoeken. cv installateur. (korter lijnte)
want er moet nog meer gebeuren dan alleen je ketel en je leidingen en je verdeler.
je wilt ook nog de lekkeage verholpen hebben. en of een cv instalatie afgeperst persproef.
(en ik snap dat je alles bij elkaar wilt hebben anders dan blijf je bezig)

let wel op: de cv instalatie afpersen is op een hogere druk. en is zonder de cv ketel dus.
de cv ketel kan niet tegen een hogere druk dan kan die dan gelijk naar de schroot hoop.
gas leiding afpersen mag wel met cv ketel eraan. (en dat is ook nog eens een voorschift.)

je hebt eigenlijk een cv instalateur nodig die ook een vloer kan open trekken. en deze na afloop netjes weer dicht kan schroeven. ik vermoedt dat de cv installateur dat niet zelf gaat doen maar een aannemer laat komen. (aannemers hebben net wat betere machines om de vloer open mee te zagen bijv een cirkelzaag)
de aannemer is jouw geval de secondaire persoon zaag in de vloer zetten en na afloop een nieuwe vloerdeel erin. de cv montuer is de primere persoon. omdat deze klus nogal veel cv technische werkzaaheden bevat.

lang verhaal kort pak het telefoonboek en ga een middagje bellen. of googlen. en zoek een cv monteur.
(en geen spoedloodgieters aub zijn oplichters ook al zitten we hier op tweakers toch belangrijk)
(het enige eerlijke persoon/bedrijf is ermee gestopt vanwege al het gezeik wat hij kreeg)
en die reviews in jouw regio zoek de beste er zelf maar tussenuit. bij allemaal staan klachten :+
of had je nog niet gekeken op google maps ? (ik kan helaas niks beteken niet mijn regio.)

[ Voor 9% gewijzigd door miciel op 25-04-2023 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zet in op een manifoild in je eerste paar foto's. Daar hadden wij ook een lekkage. Je zou het niet verwachten, maar in een week tijd is er een hoop liter aan water weggestroomd. Zoek een goede vakman die dit kan doen en geen Teun de Beun.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
miciel schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 00:47:
[...]

feenstra is een bedrijf wat vooral draait op het vervangen van cv ketels. maar de verdere service voor huurders van een woning is niet geweldig. particulieren schijnen iets beter af te zijn. net een ander team.

holland warmte (wat ik erover lees op tweakers is dat zij vooral samen werken met lokale installateurs)
dat zij de gecorrodeerde leidingen en verdeler niet mee vervangen lijkt me vooral omdat ze de kwestie niet kunnen zien wat er aan de hand is. ik zit hier op tweakers met duidelijke foto,s voor mij. en kan zo zeggen dat je leidingen en verdeler vervangen moeten worden. en anders dan kan de monteur gewoon terug komen.
je zou het nog een keertje kunnen bellen en het uitleggen. maar dan moet je zeg maar iemand hebben
die van het telefoon script af mag wijken. en ik vermoedt dat daar de moeilijkheid zit in dit verhaal
en het moet allemaal door worden gegeven aan de lokale cv installateur heel veel communiceren dus.
de kans dat misgaat is vrij groot. en denk niet dat zij gaan afwijken van hun protecol/telefoonscript.

in dat opzich kan je beter een lokaal bedrijf zoeken. cv installateur. (korter lijnte)
want er moet nog meer gebeuren dan alleen je ketel en je leidingen en je verdeler.
je wilt ook nog de lekkeage verholpen hebben. en of een cv instalatie afgeperst persproef.
(en ik snap dat je alles bij elkaar wilt hebben anders dan blijf je bezig)

let wel op: de cv instalatie afpersen is op een hogere druk. en is zonder de cv ketel dus.
de cv ketel kan niet tegen een hogere druk dan kan die dan gelijk naar de schroot hoop.
gas leiding afpersen mag wel met cv ketel eraan. (en dat is ook nog eens een voorschift.)

je hebt eigenlijk een cv instalateur nodig die ook een vloer kan open trekken. en deze na afloop netjes weer dicht kan schroeven. ik vermoedt dat de cv installateur dat niet zelf gaat doen maar een aannemer laat komen. (aannemers hebben net wat betere machines om de vloer open mee te zagen bijv een cirkelzaag)
de aannemer is jouw geval de secondaire persoon zaag in de vloer zetten en na afloop een nieuwe vloerdeel erin. de cv montuer is de primere persoon. omdat deze klus nogal veel cv technische werkzaaheden bevat.

lang verhaal kort pak het telefoonboek en ga een middagje bellen. of googlen. en zoek een cv monteur.
(en geen spoedloodgieters aub zijn oplichters ook al zitten we hier op tweakers toch belangrijk)
(het enige eerlijke persoon/bedrijf is ermee gestopt vanwege al het gezeik wat hij kreeg)
en die reviews in jouw regio zoek de beste er zelf maar tussenuit. bij allemaal staan klachten :+
of had je nog niet gekeken op google maps ? (ik kan helaas niks beteken niet mijn regio.)
Dit is precies het probleem.. ik ben al maanden aan het bellen en mailen (zie ook een van de eerdere reacties) naar bedrijven in de buurt, maar niemand heeft tijd of wil of kan. Juist daarom zoek ik een tip voor een bedrijf dat wél kan en wil. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hebben ze het overdrukventiel ook nagekeken? Dat was een aantal jaar geleden bij mij het probleem, deze lekte gewoon in de afvoer dus viel het niet echt op tot het 3de bezoek.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05 12:15
Als ik de koppeling zie waar corrosie opzit denk ik eerder dat er water vanuit de ketel komt.
Eerder dacht ik dat de koppelingen het waren maar toen ik goed naar de foto keek zag ik dat het ver boven de koppeling al begon.
Hopelijk is de koppeling die op de ketel zit de boos doener anders wordt het toch echt de ketel vervangen daar het dan eerder de warmte wisselaar is dan een koppeling van een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-05 16:09

dollyking

duck tape

kan je niet gedeelten loskoppelen en die afpersen?
zelf zou ik gokken op de overdruk regelaar.. we horen het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:58
pennywiser schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:40:

Een graden Celsius verschil ga je met hand niet voelen, maar met een eenvoudige infrarood thermometer is dit makkelijk te meten.

• Schinkeltje23
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-05 13:58
Ik heb toevallig hetzelfde probleem en kom dit nu tegen, echter ik mis het antwoord met het gouden ei. Wat is nu de oplossing geweest? Ik heb trouwens dezelfde ketel. en ook een test gedaan, hele nacht de ketel uitgezet, zwarte ribbelslang in een emmer, nou een vingerhoedje water terwijl ik gisterenavond op 1,8 stond en sochtend op 1,4, dus water kwijt zonder dat de ketel aanstond. Hopelijk was er een oplossing gevonden? Vast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 19:05
@Schinkeltje23
Als TS krijg je niet altijd een melding als iemand geantwoord heeft in je topic. Meestal tag ik dan iemand, zodat ze die melding wel krijgen.

@locloc Wat is er bij jou uiteindelijk uitgekomen qua oplossing?
Pagina: 1