We zitten hier al een paar jaar met een cv-ketel waarvan de druk steeds sneller wegvalt. Eerst moesten we eens per paar maanden het water bijvullen, inmiddels eens per 1,5 week (!). HollandWarmte heeft er al drie keer naar gekeken. Feenstra ook een keer. Ze hebben wat onderdelen vervangen, maar het komt er op neer: dat is het niet, met de ketel is niks meer.
Dus lekdetectiebedrijf ingeschakeld, Belfor. Dat bedrijf gaf aan dat er corrosie zit op de leidingen onder de ketel (die op de eerste verdieping hangt). Dat zou het kúnnen zijn. Op de begane grond zitten ongeveer onder de ruimte waar de ketel hangt een stukje keuken en een stukje toilet. Op beide plafonds daarvan zijn waterstrepen te zien. Die strepen had Belfor overigens NIET gezien (?!?)
Mijn vragen:
- Kun je inderdaad zelfs strepen op het plafond krijgen door corrosie op leidingen er boven? Er is geen echte 'natte' waterschade te zien, je voelt ook nergens vocht. Er ligt zoals je ziet papier op de grond, dat lijkt ook niet extreem nat te zijn geweest ofzo.
- Wat denken jullie van de foto's? Een klusbedrijf dat hier opereert zegt dat alle leidingen vervangen moeten worden, inclusief de gasleiding waarop corrosie zichtbaar is. Een offerte daarvoor moet ik nog krijgen. Ik heb overigens TIG bedrijven moeten bellen voor er überhaupt iemand was die wilde komen, ben er al eindeloos mee bezig. De klusser gaf ook aan nog nooit van leakseal gehoord te hebben, terwijl HollandWarmte dat juist adviseerde te doen.
- Klusser krijgt zeer positieve reviews (vangilsinstallatie.nl), maar is geen erkend bedrijf. Zegt wel zijn papieren te hebben. Hoe werkt dat, als hij ergens aan werkt en er gaat iets mis? #verzekering
Tips zijn enorm welkom..:strip_exif()/f/image/Fya8ILST8gS8AYnZ7Y3VSPYU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HbGW8kQlj7GNZlvt3xsSZYPY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VVHkWINMHLD2OmArNjLYV6ie.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LrlG9CPaH0igjY2i7c4VnyY2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sBOFGCwxtk0kWFAXYne1qbYZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VsQOM0cdSdR5O7WJQkFhNWPF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VaAnZrfiKAFkTlYMwyd9aWVT.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus lekdetectiebedrijf ingeschakeld, Belfor. Dat bedrijf gaf aan dat er corrosie zit op de leidingen onder de ketel (die op de eerste verdieping hangt). Dat zou het kúnnen zijn. Op de begane grond zitten ongeveer onder de ruimte waar de ketel hangt een stukje keuken en een stukje toilet. Op beide plafonds daarvan zijn waterstrepen te zien. Die strepen had Belfor overigens NIET gezien (?!?)
Mijn vragen:
- Kun je inderdaad zelfs strepen op het plafond krijgen door corrosie op leidingen er boven? Er is geen echte 'natte' waterschade te zien, je voelt ook nergens vocht. Er ligt zoals je ziet papier op de grond, dat lijkt ook niet extreem nat te zijn geweest ofzo.
- Wat denken jullie van de foto's? Een klusbedrijf dat hier opereert zegt dat alle leidingen vervangen moeten worden, inclusief de gasleiding waarop corrosie zichtbaar is. Een offerte daarvoor moet ik nog krijgen. Ik heb overigens TIG bedrijven moeten bellen voor er überhaupt iemand was die wilde komen, ben er al eindeloos mee bezig. De klusser gaf ook aan nog nooit van leakseal gehoord te hebben, terwijl HollandWarmte dat juist adviseerde te doen.
- Klusser krijgt zeer positieve reviews (vangilsinstallatie.nl), maar is geen erkend bedrijf. Zegt wel zijn papieren te hebben. Hoe werkt dat, als hij ergens aan werkt en er gaat iets mis? #verzekering
Tips zijn enorm welkom..
:strip_exif()/f/image/Fya8ILST8gS8AYnZ7Y3VSPYU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HbGW8kQlj7GNZlvt3xsSZYPY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VVHkWINMHLD2OmArNjLYV6ie.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LrlG9CPaH0igjY2i7c4VnyY2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sBOFGCwxtk0kWFAXYne1qbYZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VsQOM0cdSdR5O7WJQkFhNWPF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VaAnZrfiKAFkTlYMwyd9aWVT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VQccqldjGsVMntlWXPioQSLo.jpg?f=fotoalbum_large)