Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1988
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-06-2023
Goededag iedereen,

ik heb de afgelopen 3,5 jaar een full-time baan gehad - dit betrof een functie in het archief m.b.t. implementatie van een nieuw digitaal systeem.

Zelf wilde ik deze kennis in een nieuwe functie gebruiken en ben ik op zoek gegaan naar ander werk, via een goede vriend/ oud studiegenoot heb ik een functie aangeboden gekregen. Het contract ontving ik 3 dagen later en heb ik meteen getekend. Mijn baan heb ik opgezegd en ik was druk bezig met het voorbereiden van mijn afscheidsfeestje tot ik vanochtend mijn mailbox nakeek.

Vandaag ontving ik bericht van mijn toekomstige leidinggevende - bij nader inzien, ziet hij af van mijn tewerkstelling. Op zich was ik toen nog niet bezorgd -ik heb hem verwezen naar het getekende contract in de portal al begon ik me wel zorgen te maken toen ik inderdaad zag dat er nog niet getekend was door de werkgever. Uiteraard heb ik deze goede vriend erop gewezen dat dit doorgaans niet de manier is waarop een contract wordt verstuurd vanuit een werkgever.

Hoe dan ook - in het gedeelde portal waarop het contract stond staat niet langer een contract, dit is meteen verwijderd - tijdens ons overleg. Ik had mijn eigen administratie beter bij moeten houden ondanks de drukte omtrent mijn afscheid.

Ik ben enorm geschrokken want ik heb gebeld over mogelijke WW ondanks mijn situatie - ik was immers 3,5 jaar full-time werkzaam! De vrouw daar gaf aan dat ik zeer waarschijnlijk bijstand moet aanvragen, en er zelden uitzonderingen worden gemaakt. Ze wees me erop dat zij mijn casus mogelijk in behandeling kan nemen met de arbeidsovereenkomst, deze overeenkomst is verwijderd uit het portal, ik had nog niet de tijd genomen om het bestand te downloaden en heb digitaal getekend. Ik heb dus 0,0 bewijs. Op https://www.uwv.nl/partic...-een-ww-uitkering-krijgen zie ik ook al dat dit waarschijnlijk een verloren zaak zal zijn - alleen zit ik op dit moment wel met een enorm probleem.

Zijn er hier tweakers met een zelfde soort ervaring? Ik had natuurlijk niet blind moeten vertrouwen op deze goede vriend, en heb in deze drukke periode steken laten vallen. Kan ik uberhaupt nog iets doen in deze situatie? Ik kan redelijk snel een baan vinden maar zit wel met een financieel probleem in de tussenliggende periode.

Dank jullie wel!

Wouter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Een aantal opties (en verduidelijkende vragen):
- Kun je niet terug in dienst bij je oude / huidige werkgever? Even je trots inslikken en de situatie uitleggen...
- Ik begrijp de combinatie van "ik heb hem het contract toegestuurd" en "ik heb 0,0 bewijs" niet zo goed. Is alle communicatie via een digitale portal gegaan? Heb je niet nog ergens in je (browser)cache oid een document staan?
- De details van het contract zijn hier natuurlijk leidend, maar zelfs met een handtekening hebben veel contracten een proeftijd, waarin beide partijen zonder opgaaf van reden het contract kunnen ontbinden. Vraag je nieuwe werkgever of ze die route niet kunnen volgen, zodat je in ieder geval iets hebt richting het UWV. Mosterd na de maaltijd: Altijd eerst 100% zekerheid over je nieuwe baan voordat je oude baan opzegt.
- Uitzendbureau heeft vaak op korte termijn werk, waarmee je eventuele financiele korte-termijn-problemen kunt verzachten. Niet ideaal, wel realistisch.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 18-04-2023 10:28 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Als de overeenkomst nog niet getekend was vanuit de toekomstig werkgever, dan was deze dus niets waard. Dus zelfs als je die uit 'de portal' had gehaald, had je nog steeds geen getekende overeenkomst.

Wijze les: nooit opzeggen voor geldige handtekening.

Wijze les 2: altijd een kleine buffer qua spaargeld hebben

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Lordy79

Vastberaden

bombadil schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:26:
Als de overeenkomst nog niet getekend was vanuit de toekomstig werkgever, dan was deze dus niets waard. Dus zelfs als je die uit 'de portal' had gehaald, had je nog steeds geen getekende overeenkomst.

Ik vind t een rotsituatie voor TS maar ben bang dat bovenstaand juist is.
Snel solliciteren!!

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:32
naitsoezn schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:25:
Een aantal opties (en verduidelijkende vragen):
- Kun je niet terug in dienst bij je oude / huidige werkgever? Even je trots inslikken en de situatie uitleggen...
- Ik begrijp de combinatie van "ik heb hem het contract toegestuurd" en "ik heb 0,0 bewijs" niet zo goed. Is alle communicatie via een digitale portal gegaan? Heb je niet nog ergens in je (browser)cache oid een document staan?
- De details van het contract zijn hier natuurlijk leidend, maar zelfs met een handtekening hebben veel contracten een proeftijd, waarin beide partijen zonder opgaaf van reden het contract kunnen ontbinden. Vraag je nieuwe werkgever of ze die route niet kunnen volgen, zodat je in ieder geval iets hebt richting het UWV. Mosterd na de maaltijd: Altijd eerst 100% zekerheid over je nieuwe baan voordat je oude baan opzegt.
- Uitzendbureau heeft vaak op korte termijn werk, waarmee je eventuele financiele korte-termijn-problemen kunt verzachten. Niet ideaal, wel realistisch.
Ook na ontslag in je proeftijd heb je voor zover ik weet niet gelijk recht op een WW uitkering. Dan zal een werkgever moeten verklaren dat het aan jou ligt. Denk niet dat als je al zo om gaat met je toekomstig personeel hij daar zin in heeft.

Voor TS is het denk ik helaas dat er weinig aan te veranderen is.

Niet echt relevant. Maar is het ook niet normaal dat jij zelf de laatste bent die zijn handtekening zet? Nu heb ik zelf tot nu toe maar 2 banen gehad, maar bij beiden kreeg ik een vanuit de werkgever getekende overeenkomst met het verzoek zelf ook mijn handtekening te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Laatst online: 05-06-2023
Wat voor bewijs heb je nog? Is echt alles via de portal gegaan? (Niets gewoon via de mail). Wel het vreemdste verhaal dat ik ooit gehoord heb. Bij dat bedrijf wil je niet eens werken. (En dat zou ik iedereen in de omgeving ook duidelijk maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
NACrat schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:56:
[...]
Ook na ontslag in je proeftijd heb je voor zover ik weet niet gelijk recht op een WW uitkering. Dan zal een werkgever moeten verklaren dat het aan jou ligt.
Proeftijd kan toch in principe zonde opgave van reden. Geen klik, andere verwachting of gewoon ongeschikt.. daarvoor is de proeftijd uitgevonden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
Er is een overeenkomst. Dat de werkgever technisch gezien nog niet getekend heeft maakt niet heel veel uit aangezien hij degene is die het contract ter ondertekening heeft verzonden. Er was een aanbod en het is aanvaard. De voorwaarden zijn ook helder.

Als er een proeftijd was afgesproken (of volgend uit de wet) dan is het eindresultaat gelijk: geen baan.

Wat je nu doet is WW aanvragen bij UWV, evt beroep aantekenen, check je rechtsbijstand, etc. Vraag de beoogde werkgever om een afschrift van het digitaal ondertekende contract om bij de WW aanvraag te voegen. Dit is namelijk niet zo eenvoudig 'verwijtbaar werkloos' als wel eens gesteld wordt en dus moet je soms wat doorduwen.

Meest praktisch: bel nu je huidige werkgever en vraag of je kunt blijven/terug kunt komen. Dat kan tijdelijk of vast zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 18-04-2023 11:43 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:17
Ik ga er dus vanuit dat je voldoet aan de wekeneis (https://www.uwv.nl/partic...-een-ww-uitkering-krijgen).

Je hebt je huidige baan opgezegd, maar tekende en nieuw contract: voor welke duur was dit nieuwe contract? De situatie van artikel 24 Werkeloosheidswet doet zich voor: jij hebt op eigen initatief een arbeidsovereenkomst beëindigd en hebt daardoor in beginsel geen recht op WW. Dat is anders als je deze baan hebt opgezegd voor een nieuwe baan, wanneer deze nieuwe baan een "reëel vooruitzicht had op een dienstverband van ten minste 26 weken in dezelfde omvang als je vorige baan". Een proeftijd is daarbij niet van belang.

Wanneer dat reëele uitzicht niet bestond, of er andere redenen zijn waardoor aanleiding bestaat aan te nemen dat jou bij het beëindigen van je huidige baan alsnog ene verwijt kan worden gemaakt, val je weer buiten de ww.

Lees deze blog als je het simpelt wilt houden:
https://teamadvocaten.nl/...ag-na-wisseling-van-baan/

Of de jurisprudentie als je alles wilt weten:
In uitspraken van de Raad van 24 juni 2009 (ECLI:NL:CRVB:2009:BJ2443, BJ2446 en BJ2452) is neergelegd dat, indien de werkloosheid uit de nieuwe dienstbetrekking niet verwijtbaar is, geen onderzoek naar de redenen van de baanwisseling behoeft te worden gedaan indien ten tijde van die baanwisseling een reëel vooruitzicht bestond op een dienstverband van ten minste 26 weken in een ongeveer gelijke omvang als in de dienstbetrekking die beëindigd wordt. Daarbij is niet de juridische vorm waarin de relatie tussen de werkgever en werknemer gestalte heeft gekregen doorslaggevend, maar de materiële inhoud van de door hen gemaakte afspraken. Eerst indien moet worden vastgesteld dat een reëel vooruitzicht niet bestond, is er reden om te bezien of de omstandigheden die aanleiding waren voor de baanwisseling moeten leiden tot het oordeel dat de werknemer ter zake van de werkloosheid een verwijt treft. Daarbij dienen de persoonlijke beweegredenen van de werknemer om van baan te wisselen en de omvang van het door hem genomen risico om een beroep te moeten doen op een uitkering ingevolge de WW in ogenschouw te worden genomen. Indien geconcludeerd moet worden dat sprake is van verwijtbare werkloosheid, dient tenslotte nog te worden bezien of aanleiding bestaat tot matiging van de maatregel op grond van artikel 27, eerste lid, van de WW."

Dan praktisch:
Heb je dat getekende contract? (gewoon opvragen, anders een 843a Rv procedure starten, of mee dreigen, tegen 'nieuwe' werkgever)
Voor welke duur en omvang was dit contract?
Stond daar een proeftijd in?
Hoe is dit contract aan je aangeboden? Per email? Dit om te kunnen stellen of sprake is van een aanbod, dat jij met je handtekening hebt aanvaard. Een natte handtekening van werkgever is niet nodig, lees bijvoorbeeld https://www.legal-point.n...oor-aanbod-en-aanvaarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
Bolderkar schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:33:
[...]

Proeftijd kan toch in principe zonde opgave van reden. Geen klik, andere verwachting of gewoon ongeschikt.. daarvoor is de proeftijd uitgevonden.
Ik zeg ook niet dat hij hem niet mag beëindigen. Alleen als TS (of wie dan ook) dan een WW wilt aanvragen dán heb je een onderbouwing nodig. Tenminste volgens de FNV: https://www.fnv.nl/werk-i...ontslagen-in-je-proeftijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolderkar
NACrat schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:25:
[...]

Ik zeg ook niet dat hij hem niet mag beëindigen. Alleen als TS (of wie dan ook) dan een WW wilt aanvragen dán heb je een onderbouwing nodig. Tenminste volgens de FNV: https://www.fnv.nl/werk-i...ontslagen-in-je-proeftijd
Maar de werkgever hoeft helemaal niets te verklaren dat het de schuld van de medewerker is. (Juist bij verwijtbaar krijgt ie geen ww). Elke reden is genoeg.
Als de werkgever een beetje fatsoen had zou hij daar aan meewerken. Eerst een contract aanbieden en dan aanbieding intrekken/verscheuren is stijlloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Volgende keer even de documenten downloaden / printen. Gezien je historie in een archief is dat wellicht overbodig om te zeggen.

Maar dat het heen en weer zenden van dit soort stukken via iets als DocuSign ofzo gaat is niet vreemd.

Maar denk dat MR Stom het goed aangeeft. Heb je helemaal geen communicatie omtrent je contact met je ex nieuwe werkgever? Geen linkjes naar de portal, geen vraag of je het contract wil bekijken?

Anders via die "goede vriend" even aan wat touwtjes laten trekken en ze je een mailtje laten sturen met, sorry ondanks eerdere toezeggingen zullen we niet van je gebruik maken per 1/5 en ons willen beroepen op de proefperiode clausule. Succes met je carrière etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55
Ben ik niet met je eens. Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Voor een arbeidsovereenkomst geldt geen vereiste van ondertekening en TS heeft het aanbod van de werkgever aanvaard door het te ondertekenen.

Dit zou enkel anders zijn indien het contract vergezeld is gegaan van een tekst waaruit ondubbelzinnig blijkt dat het aanbod is gedaan onder de opschortende voorwaarde van ondertekening door de werkgever.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
Ik denk dat je je wellicht zorgen maakt of je verwijtbaar werkloos zult zijn en daardoor je WW in gevaar is?

Dat is niet zo gauw het geval. Je hebt een baan opgezegd om een andere baan aan te nemen. Dat is niet roekeloos en als die andere baan in (of tegen) de proeftijd geen vervolg krijgt dan is dat geen verwijtbare werkloosheid. Het zou misschien anders zijn als je een vaste baan had opgezegd voor een nulurencontract ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
heb er verders geen kaas van gegeten wat je in deze situatie moet doen maar wat ik wel kwijt wil is wat een klote streek van die werkgever

als ik in jou schoenen had gestaan was ik wel ff langs gegaan om uitleg te vragen je komt zo toch in de problemen buiten jou schuld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt contact opnemen met de oude werkgever, wellicht kunnen ze jouw hulp nog goed gebruiken, dan kan je gewoon door op het oude contract. Eventueel kun je dan alsnog opzoek naar ander werk, als je daar echt weg wilt, maar ben je in de tussentijd natuurlijk wel geholpen.

En wat @bie100 hierboven mij zegt: ik zou wel even met die werkgever in gesprek gaan. Door hen wordt jij nu immers opgezadeld met een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
Bolderkar schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:35:
[...]

Maar de werkgever hoeft helemaal niets te verklaren dat het de schuld van de medewerker is. (Juist bij verwijtbaar krijgt ie geen ww). Elke reden is genoeg.
Als de werkgever een beetje fatsoen had zou hij daar aan meewerken. Eerst een contract aanbieden en dan aanbieding intrekken/verscheuren is stijlloos
Hij moet ook niet verklaren dat het de schuld is van de werknemer, juist het tegenovergestelde ;) Bij de WW aanvraag zal je moeten aantonen dat het niet verwijtbaar is dat je werkloos bent.

En je hebt inderdaad gelijk, als die werkgever fatsoen heeft dan trekt hij het boetekleed aan en stelt hij die verklaring op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

t_captain schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:12:
Ik denk dat je je wellicht zorgen maakt of je verwijtbaar werkloos zult zijn en daardoor je WW in gevaar is?

Dat is niet zo gauw het geval. Je hebt een baan opgezegd om een andere baan aan te nemen. Dat is niet roekeloos en als die andere baan in (of tegen) de proeftijd geen vervolg krijgt dan is dat geen verwijtbare werkloosheid. Het zou misschien anders zijn als je een vaste baan had opgezegd voor een nulurencontract ofzo.
Het is wel bedenkelijk. Normaliter zeg je immers de huidige baan pas op als beide nieuwe partijen een nieuw contract getekend hebben (en jij als werknemer dus zekerheid hebt). Oude schoenen nooit weggooien voor je daadwerkelijk nieuwen hebt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 18-04-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

snmght

imho dan he

t_captain schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:12:

Opzeggen zónder een complete, getekende arbeidsovereenkomst kun je wel degelijk roekeloos noemen.

@Wouter1988 is terug in dienst bij oude werkgever inderdaad een optie? En verder: ik ken je achtergrond / CV niet maar het is op de arbeidsmarkt ook een pre dat je per direct beschikbaar bent. Misschien heb je die WW niet eens nodig. Ben je al druk aan het solliciteren?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barrycade schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:45:
Anders via die "goede vriend" even aan wat touwtjes laten trekken en ze je een mailtje laten sturen met, sorry ondanks eerdere toezeggingen zullen we niet van je gebruik maken per 1/5 en ons willen beroepen op de proefperiode clausule. Succes met je carrière etc etc.
En je dus recht hebt op het salaris voor in elk geval de periode die afgesproken is met de proefperiode, indien er sprake is van een proefperiode. Dus de kans dat @Wouter1988 zoiets krijgt is denk ik wel nihil.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 18-04-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Is dat zo? Genoeg gevallen hier gezien van Tweakers die ook voor ingang contract aan de kuierlatten trekken met adieu ik kan ergens anders toch een Tesla 3 krijgen dus ik kom niet.

Zouden zij dus ook recht hebben op een maandje bonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

I ben bang dat hij tussen wal en schip valt en bijstand inderdaad het enige sociale vangnet is waar hij op kan terugvallen. Je mag van de oude en nieuwe werkgever een hoop medewerking verwachten (zoals een verklaring), maar ze weten beide ook dat dat ze een probleem kan opleveren. Uiteindelijk is het gewoon personeelszaken waar je mee praat en het is maar net of je daar goed bevriend mee bent en ze een uitzondering voor je willen maken. (kans van 99% op niet en daar valt niks aan te doen)

Uit eigen ervaring, omdat daarom werd gevraagd :
ik heb na 7 jaar dienstverband ontslag genomen bij mijn werkgever, dit omdat ik zou afstuderen en ik heel veel vertrouwen had in het hebben van een diploma.. Dus begon ik pas 1 maand voor einde dienstverband te solliciteren in een onverwachts doodgeslagen arbeidsmarkt (2012) en raakte dus aardig in paniek toen ik niet eens reacties op mijn sollicitaties kreeg. Dus ik vroeg na drie weken aan mijn werkgever of ze me konden helpen om het "verwijtbaar werkloos" om te zetten in "niet verwijtbaar werkloos". Ze weigerden dit met de toevoeging dat ik mijn energie in het solliciteren moest steken omdat ik een goede kracht was met veel potentieel. Lang verhaal kort, je moet solliciteren.

[ Voor 11% gewijzigd door FFW op 18-04-2023 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Afgezien van de aannemelijke kans dat je de WW in mag, dat is niet zo'n gunstige uitkomst van het probleem als het lijkt. Je bouwt heel langzaam ww-rechten op. Als je nu in de WW gaat dat van je toekomstige rechten af. Dan zou het misschien wel een stuk moeilijker kunnen zijn om werk te vinden.

Dus eerst en vooral nieuw werk zoeken of naar de oude werkgever teruggaan. Je lijdt gezichtsverlies, maar iedereen begrijpt dat het niet jouw schuld is. Vooral als je oude werkgever iedereen ervan op de hoogte stelt en je welkom heet.

Schrijf je in bij uitzendbureau's om direct aan de slag te kunnen. Je kan misschien al binnen 24 uur beginnen.

Wat betreft de documentatie: kijk de cache van je browser na of het contract en andere teksten daar nog terug te vinden zijn. Daar zijn tools voor. Gebruik de browser waarmee je digitaal hebt getekend even niet meer maar sluit niet af om ervoor te zorgen dat de bestanden en cachegeheugen niet verdwijnen.

Over bijstand: woon je samen? Dan wordt het gezamenlijk inkomen aangevuld tot bijstandniveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoe kom je überhaupt bij deze berichtgeving ?
TS heeft een aanbod ontvangen en heeft voor akkoord getekend.(voldoende om een overeenkomst wettelijk geldig te maken)Enige nadeel is dat hij het digitale document niet heeft opgeslagen eo heeft uitgeprint als bewijs !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:50
mrmrmr schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:38:
Afgezien van de aannemelijke kans dat je de WW in mag, dat is niet zo'n gunstige uitkomst van het probleem als het lijkt. Je bouwt heel langzaam ww-rechten op. Als je nu in de WW gaat dat van je toekomstige rechten af. Dan zou het misschien wel een stuk moeilijker kunnen zijn om werk te vinden.

Dus eerst en vooral nieuw werk zoeken of naar de oude werkgever teruggaan. Je lijdt gezichtsverlies, maar iedereen begrijpt dat het niet jouw schuld is. Vooral als je oude werkgever iedereen ervan op de hoogte stelt en je welkom heet.

Schrijf je in bij uitzendbureau's om direct aan de slag te kunnen. Je kan misschien al binnen 24 uur beginnen.

Wat betreft de documentatie: kijk de cache van je browser na of het contract en andere teksten daar nog terug te vinden zijn. Daar zijn tools voor. Gebruik de browser waarmee je digitaal hebt getekend even niet meer maar sluit niet af om ervoor te zorgen dat de bestanden en cachegeheugen niet verdwijnen.

Over bijstand: woon je samen? Dan wordt het gezamenlijk inkomen aangevuld tot bijstandniveau.
Ik lees wat over implementatie digitale systemen dus dan denk ik al snel HBO niveau werk in de IT.

Het lijkt me niet dat je daar nu lang moet zoeken voor werk en moet denken aan een uitzendbureau..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Hackus schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:47:
[...]

Hoe kom je überhaupt bij deze berichtgeving ?
TS heeft een aanbod ontvangen en heeft voor akkoord getekend.(voldoende om een overeenkomst wettelijk geldig te maken)Enige nadeel is dat hij het digitale document niet heeft opgeslagen eo heeft uitgeprint als bewijs !
dit!! en daarbij het is toch eigenlijk niet normaal dat je de bijstand in wordt geflikkerd om dat ze zich eigen bedacht hebben rare wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW

FFW

Er zijn heel veel arbeidscontracten die niet door de kandidaten worden ondertekend, is de werkgever dan verplicht om zich aan het contract te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

FFW schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:14:
Er zijn heel veel arbeidscontracten die niet door de kandidaten worden ondertekend, is de werkgever dan verplicht om zich aan het contract te houden?
De werkgever bied een contract aan daar zit al een bepaalde intentie in, met of zonder handtekening.

Door het aanbieden an sich komt er al een 'overeenkomst' tot stand bij de meeste overeenkomsten. Je hebt alleen aanbieding en een acceptatie nodig, die zijn gedaan..

https://www.signbird.nl/c...%20geldige%20overeenkomst.
Wat als de arbeidsovereenkomst niet ondertekend is door de werkgever?
Als een werkgever de arbeidscontract niet ondertekend, kan er heel goed gewoon een overeenkomst tot stand gekomen zijn. De arbeidsovereenkomst is namelijk het aanbod van de werkgever en als de werknemer dit aanvaardt is sprake van een geldige overeenkomst. Voor een juridisch geldig contract moet namelijk sprake zijn van aanbod en aanvaarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

..

[ Voor 99% gewijzigd door Rmg op 18-04-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW

FFW

ik zal niet op de juridische betrouwbaarheid van signbird ingaan , maar er is nu eenmaal geen spoor van een arbeidscontract, we weten niet eens of het een arbeidsovereenkomst was of een project overeenkomst. Het enige voor de UWV tellende feit is dat er ontslag genomen is. Tenzij er bewijs wordt aangedragen van het tegendeel is de werknemer dus verwijtbaar werkloos. Dus geen WW.

Wellicht handig om uit te zoeken : Er stond in 2012 een topic op dit forum door een werknemer die ook te vroeg ontslag had genomen , en vervolgens noodgedwongen doodleuk op het werk verscheen om WW af te dwingen, want hij stelde ontslag te hebben genomen in een dolle bui. Het zal niet gezellig geweest zijn maar uiteindelijk heeft de werkgever hem echt ontslagen en verkreeg hij dus recht op ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:55:
Ik lees wat over implementatie digitale systemen dus dan denk ik al snel HBO niveau werk in de IT.

Het lijkt me niet dat je daar nu lang moet zoeken voor werk en moet denken aan een uitzendbureau..
Je hebt nu eenmaal niet van de ene op de andere dag een MBO of HBO baan. Het gaat om uit de WW te blijven en een inkomen via tijdelijk werk zeker te stellen. Vanuit die positie kun je comfortabel naar de volgende "echte" baan zoeken.

Overigens, archieven van de lokale overheid betalen/waarderen over het algemeen laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55
FFW schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:14:
Als de acceptatie van het contract op een andere manier blijkt, bijvoorbeeld door op het werk te verschijnen, kan dat voldoende zijn om de inhoud van de overeenkomst door dat contract te laten bepalen, overigens met uitzondering van die bepalingen die een schriftelijkheidsvereiste kennen, zoals een concurrentiebeding.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1